Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Bergere no 166 nr 3 trui met korte mouwen

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Sandraleenders View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 10 September 2017
Locatie: Thuis
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sandraleenders Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 September 2017 om 21:39
Haha gelukt (zoiets dan😊)
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12058
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 September 2017 om 23:07


efkes recht gezet om stijve nekken te voorkomen.

Ik heb efkes een proefke van 34 steken gebreid en er staat MAKKELIJK.

Volgens hun uitleg moet ge dus 2 steken rechts breien. Dan komt het sterreke met ertussen 1 overhaling, 1 omslag, 2 steken samen rechts sterreke en dit 6 keer herhalen en 8 steken rechts.
Verder breien in tricot over de overige 28 steken. (ik heb dus geen 28 steken meer over en ook geen 2 steken tussen de ladder.)

Morgen nog eens proberen maar met de uitleg van de linkermouw
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12058
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2017 om 08:44
ge begint dus met die halve rechtermouw en daar maakt ge door die ene naald te breien met die omslagen en die 2 steken samen rechts de 'stop' van uw ladder. Volgende naald is averechts en ook die ene omslag averechts breien. Voor de rest moet ge al de steken en naalden in tricotsteek breien, en op het einde van uw halve linkermouw moet ge de steken laten vallen (die helemaal onderaan gevormd worden door die omslag averecht te breien) en doorlitsen tot aan uw stop in het begin van uw rechtermouw. En zo krijgt ge die ladder.

zo zie ik het. wel efkes wachten op de tegenexpertise van de anderen.

makkelijk patroon noemen ze dat bij bergère. En ik heb toch nog altijd mijn twijfels over hoe de 'sporten' van de ladder zo mooi op hun plaats blijven.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2017 om 10:02
Die ladder zit dus op het voor en achterpand, je hebt 38 steken opgezet en breit 4 naalden ribbel en 2 naalden tricot (heen recht, terug averecht).
2 recht, ( 1 overhaling (dat zijn dus 2 steken, vaak 1 afhalen, de volgende breien en dan de afgehaalde over de gebreide steek halen), 1 omslag, 2 steken recht)
keer 6 = 24 steken (je telt er na de naald hier 18)
en 12 steken recht is samen de te breien 38 steken.
Nadat je deze naald gebreid hebt, heb je nog maar 32 steken over.
Links op het plaatje zie ik ook dat er uitleg staat over hoe de ladder te vormen, wat staat daar precies ?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2017 om 10:05
Mij lijkt het dat ze je alles laten ladderen tegen de tijd dat je bij de halve linkermouw bent, de steken die je heel in het begin gemaakt hebt door
die 6 omslagen helemaal in het begin . . .
Die ladderen niet door tot aan je boord omdat het omslagen zijn, maar ze ladderen wel vanaf het punt waar je bent helemaal terug naar die omslagen
over het hele rugpand heen. 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2017 om 10:14
Ik denk dat je goed zit Bep .

Zal straks eens kijken of ik in een oud breiboek iets kan vinden .We weten nu dat je toch met ribbels moet beginnen .


Je moet er toch niet aan denken dat je die trui afhebt, althans een pand en dat hij niet wil ladderen .
Ik vraag me wel af wat ze bij Bergere onder ingewikkeld verstaan .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2017 om 10:42
Toch is het vooral lezen en techniek - bij drops moet je ook vaak herhaaldelijk lezen.
op 62 cm . . . 3 steken breien, * 2 nieuwe steken opzetten, 1 steek laten vallen, 2 steken recht *, 2 nieuwe steken opzetten, 1 steek laten vallen, 13 steken recht
= 3 + (1 + 2) *5 + 1 + 13 = 32 (beginaantal) en na het breien van deze naald heb je 3 + (2 nieuwe & 2 oude steken) * 5 + 2 nieuwe + 13
3 + 20 + 2 + 13 = 38 steken en hopelijk ook 6 ladders . . . over het hele rugpand heen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2017 om 10:44
Als je die 2 steken uit omslagen maakt moet je ze op de volgende naald wel 1 recht en 1 averecht (of andersom) breien, anders wordt
het "like magic" toch maar 1 steek.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2017 om 11:49
Erg hè, nou ben ik zooooo nieuwsgierig hoe het gaat . . .
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2017 om 12:55
Geduld is een schone zaak .........

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns