Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Breiwerk gaat krullen?

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Breiwerk gaat krullen?
    Posted: 16 September 2017 om 18:48
Nu heb ik opeens besloten dat ik een warme deken wil maken, spontaan garen ervoor gekocht, voor naalden 7-8. Heb al uitgerekend dat ik 210 steken nodig heb om hem ca 1,50 meter breed te krijgen. T
Heb 9 verschillende kleuren, wou hem eerst gewoon in effen banen maken maar dat is alweer veranderd, wil er nu een schaapjespatroon in maken. Uitgerekend dat ik dan aan beide kanten een rand kan doen van 15 steken. Alleen, ik kom dan niet goed uit voor de onder-en bovenkant. Daarom zit ik eraan te denken om er maar helemaal geen rand om te doen.

Maar nu komt mijn vraag: Zal het breiwerk dan niet te sterk gaan krullen, of zou daar nog iets anders tegen te doen zijn? Eventueel zou ik de rand ook kunnen gaan haken, zodra het breiwerk af is. Wie kan mij hier goed advies in geven? 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 September 2017 om 18:55
Ik zou kunnen zeggen rechte ribbels, maar die maken het werk soms iets breder, dan zou je na die rand wat steken moeten meerderen. Zou je een rand fleece aan de achterkant aan de randen kunnen naaien? Dat rafelt niet en geeft misschien nog een leuk contrasteffect.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 September 2017 om 19:02
O ja, rechte ribbels, daar had ik nog niet aan gedacht. Bedankt voor de tip.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 September 2017 om 19:15
ik zou ook ribbels breien, maar die nadien pas doen, dus eerst de grote lap en daarna steken opnemen en een 8 cm ribbels breien.

als je op deze foto ziet dan blijft die 8 cm mooi recht liggen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2017 om 08:34
Mijn blokjesdekens krullen ook niet. De randen bestaan uit 9 steken, 12 naalden, met kleine blokjes van 3 steken, 4 naalden. Het midden bestaat dan uit blokken van 9 steken, 12 naalden. Alles in boordsteek 3/3 of 9/9.

Ik weet niet of gerstekorrel antikrul is.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2017 om 09:16
Ja, ik ben nu begonnen met eerst de deken te breien, en als het af ik dan kijk ik wel of ik er iets omheen moet maken.

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2017 om 09:45
Je zou ook in plaats van ribbels dus alle pennen recht, av tricot kunnen breien ,en dan met je patroon verder kunnen gaan .
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2017 om 09:18
Ik heb het alweer uitgehaald, had een rij met schapen af en vond het erg tegenvallen. Ga nu proberen bomen te maken.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2017 om 09:44
Oei Confused vervelend is dat
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2017 om 12:32
Och valt wel mee, zo doe ik lekker lang met mijn garen hihi.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns