Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

woondeken

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: woondeken
    Posted: 29 September 2017 om 10:36
Tenminste, zo heet dat geloof ik, een deken die je lekker over je heen doet als je op je stoel in de kamer zit en het koud hebt.  Over zo'n deken gaat mijn vraag.

Ik ben er nu een aan het breien en brei er kabels in die dan een boompatroon geven. Nu heb ik meerdere kleuren garen en wil steeds dat bomenpatroon (nu 4 x het patroon naast elkaar) in 1 kleur maken en dan overgaan op een andere kleur waar dat bomenpatroon weer in komt. Maar, het blijkt dat ik niet genoeg garen heb als ik per kleur maar 1 bol gebruik. Ik vind het zonde om voor steeds een klein stukje nog bollen te moeten kopen.  

En nu komt de vraag, hij wordt zoals ik nu bezig ben op een breedte van ca 92 cm. Ruim voldoende lijkt mij. Maar, zou ik hem van 3 patronen breed kunnen doen ( 69 cm) of wordt dat wel erg klein? Nu denk ik opeens, kan natuurlijk ook die 3 patronen breed doen en dan aan het eind in 1 kleur een rand om de hele deken breien/haken. Maar, welke breedte raden jullie aan voor een deken die je lekker over je heen kunt leggen?

ff later: heb zelf eens gemeten en 69 cm is toch echt wel te klein. Misschien gewoon al overstappen op een andere kleur als de boom nog niet af is. Of zoals ik hierboven al schreef, er in een andere kleur een rand om maken.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2017 om 10:51
69 is voor een volwassene echt te smal, vooral als je je b.v. echt niet lekker voelt dan ben je de hele tijd aan het draaien en aan het friemelen
om het niet koud te krijgen. Kabels maken het smaller, want kabels trekken altijd.
Ik zou met een andere deken passen en dan kijken wat jij het fijnst vindt - beter een lelijke deken die lekker zit dan een mooie deken die niet
lekker zit. Ik ben nogal van het praktische ik hou niet zo van het "vorm voor functie" idee.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2017 om 13:09
Misschien heb je wel gelijk, maar ik vind rechttoe rechtaan breien zo saai. Daarom maak ik die bomen erin. En, wil hem ook wel voor de sier ergens neer kunnen leggen. 
Zo wordt dat:

Maar, ik denk dat ik het maar zo doe: in brei gewoon van elke kleur een aantal blokken met twee bomen, en die blokken maak ik dan later aan elkaar. Ik kan ook steeds halverwege de boom overgaan op een andere kleur, maar ik vraag me af of het dan wel mooi wordt. 
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2017 om 14:08
Ik vind een aantal blokken met twee bomen een goed idee.
Ik wil ook even zeggen dat ik het een gewéldig mooi patroon vind.
een boom halverwege een andere kleur lijkt me niet zo mooi.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2017 om 16:32
Daar ben ik nu ook mee begonnen, om het in blokken te maken. En dan zie ik nog wel of ik er andere patronen bij doe, en wat voor rand ik erbij maak. Eerst maar wat bomen breien.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2017 om 19:34
Hij wordt wel mooi !
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2017 om 19:59
http://forum.hobbydoos.nl/baby-deken_topic44287.html Ik heb deze als babydeken gemaakt. Ik weet eerlijk gezegd niet meer hoe groot hij uiteindelijk geworden is.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2017 om 09:30
Die is ook heel mooi.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2017 om 10:39
Die bomen zijn wel mooi en niet zo "kabelig" als ik gedacht had. Halverwege een boom van kleur wisselen ziet er altijd alleen maar bij anderen
mooi uit is mijn ervaring. En als het jouw smaak niet is, moet je het ook zeker niet doen.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2017 om 09:49
Over stappen naar een andere kleur kan wel mooi zijn, maar dan moet je dat wel op de juiste plek doen. Maar, doe het dus toch maar in lapjes. Een heb ik er nu af. Het lijkt wel alsof het lapje voor lapje veel trager gaat.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2017 om 12:10
volhouden, dat gaat heel schoon worden.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns