Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Ik snap niet wat ze bedoelen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
J.S. View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 16 Mei 2017
Status: Offline
Points: 45
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer J.S. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Ik snap niet wat ze bedoelen
    Posted: 05 Oktober 2017 om 17:40
Ik ben nog steeds bezig met een gilet van lang yarns, hier heb ik eerder dit jaar ook al een vraag over gesteld.
Ik moet voor de schouders gaan minderen. Hieronder staat het volgende zo overgetypt uit het boek
Schouders, aan weerszijden elke 2de rij 12x afwisselend 1x2 st en 1x1 st (is totaal 36st per zijde) en nog 1x1 st afk. Hoe kom je nu ooit op 36 st per zijde, je breit heen je kant de 1e 2st af, op de teruggaande nld ook 2 st afk dan kom ik in totaal 18 st per zijde en niet het dubbele. Ik heb lang yarns een mail gestuurd maar die zeggen dat het goed in het boek vermeld is. Kunnen jullie mij helpen, wat bedoelen ze nu

Groett, Janet
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Oktober 2017 om 18:13
Zoals ik het lees is het: afwisselend 1x2 of 1x1 steek/steken afkanten, dat is 12 x 3 = 36.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
J.S. View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 16 Mei 2017
Status: Offline
Points: 45
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer J.S. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Oktober 2017 om 18:26
Oke, maar toch heb ik steken over, wat doe ik niet goed
Back to Top
J.S. View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 16 Mei 2017
Status: Offline
Points: 45
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer J.S. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Oktober 2017 om 18:34
Wacht even, betekent dit dat ik 12x2 st afkant en daarnaast ook nog 12 x 1st.?, dit zijn dan in totaal 58 nld?
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Oktober 2017 om 19:14
Je kant een keer 2 steken af, de volgende keer 1 steek, de volgende keer 2 steken, de volgende keer 1 steek enz. Dit doe je 12 keer. Je breit dus 12 keer 4 naalden. Dan nog een keer 1 steek. Ditzelfde doe je gelijktijdig ook aan de andere kant van je werk. In principe kant je dus iedere naald af. In totaal heb je dan 37 steken. afgekant( 36 + 1). Aan 2 kanten is het dan in totaal 74 steken. Wat je dan overhoudt zou moeten kloppen met wat in het patroon wordt gezegd.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
J.S. View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 16 Mei 2017
Status: Offline
Points: 45
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer J.S. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Oktober 2017 om 19:21
Ik bedoel 48 nld.
Je kant dus heen en weer aan elke kant 2 st dit 12 keer , zijn 24 nld

Afwisselend met aan elke kant 1x1 st zijn ook 24 nld
Back to Top
J.S. View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 16 Mei 2017
Status: Offline
Points: 45
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer J.S. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Oktober 2017 om 19:24
Zijn jullie het met me eens dat de informatie wel sumier is, ik had in totaal 12x afkanten dus 6x1 en 6x2. Zo lees ik het
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Oktober 2017 om 19:26
Klopt samen zijn het dan 48 naalden. Maar je moet niet eerst 12 keer 2 steken afkanten en dan 12 keer 1 steek, maar om de beurt 2 steken, 1 steek. Daarna moet je nog 1 keer 1 steek afkanten.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
J.S. View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 16 Mei 2017
Status: Offline
Points: 45
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer J.S. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Oktober 2017 om 19:29
Ja, ik snap het, bedankt voor jullie reacties
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Oktober 2017 om 20:09
Ik denk dat als je vaker breit, je dit beter snapt. Dingen die ik zelf lees zijn b.v. afwisselend oftewel het 1x2 en 1x1 hoort bij elkaar
denk ik dan. En voor de volledigheid zetten ze het aantal steken erbij zodat je het ook nog op een andere manier kunt beredeneren.
Soms staat er ook nog een tekening bij. Maar je bent al een heel eind als je al hier bent - dus "hou vol" Thumbs Up.
Back to Top
J.S. View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 16 Mei 2017
Status: Offline
Points: 45
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer J.S. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Oktober 2017 om 22:28
Ik houd vol, ga gewoon door
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2017 om 10:07
Originally posted by J.S. J.S. wrote:

Ik houd vol, ga gewoon door


De aanhouder wint nog altijd! Succes
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.688 seconden.
Lang Yarns