Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Deken granietsteek

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
J.S. View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 16 Mei 2017
Status: Offline
Points: 45
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer J.S. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Deken granietsteek
    Posted: 26 Oktober 2017 om 13:14
Goedenmiddag iedereen,

Ik maak een deken. Ik maak de lossen met nld 6 en haak de eerste rij vasten met nld 5.
Hierna ga ik in patroon verder met nld 6. Toch blijft de opzet, onderkant te wijd, ik krijg er golfjes in, ik dacht ik zet m strak op en ga dan verder met een grotere nld maar helaas het lukt me nog niet om een mooie beginrand te krijgen.
Heeft iemand nog een idee hoe ik dit moet aanpakken?
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2017 om 13:56
Misschien een idee om minder steken op te zetten en als je aan het patroon begint het juiste aantal steken erbij te meerderen?

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2017 om 14:49
Ik denk dat uw fout zit in die eerste rij vasten met naald 5 en niet zozeer in de opzetlossen.Ge moet het u efkes voorstellen als 2 lappen stof (naald 6) en

daartussen zet ge een lapke dat kleiner is (naald 5). Dus dat trekt en bloest.

Hoe haakt gij die eerste rij vasten, gewoon in één lus? Dan moet ge eens proberen om die lossenketting om te draaien zodat de vtjes onderaan liggen en in het dwarsluske uw vaste te haken. Dan hebt ge een schoondere opzet en alles met dezelfde haaknaaldnummer. Niet ineens de hele deken maar een klein lapke proberen.

Back to Top
J.S. View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 16 Mei 2017
Status: Offline
Points: 45
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer J.S. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2017 om 14:53
Als ik de opzet op 6 doe, dan wiebert het nog meer. Ik haak altijd in het bobbeltje onder de het vtje tijdens de opzet
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2017 om 14:57
dat kan het dan niet zijn. Misschien de opzetlossen ook met een 5 ipv de 6 doen en de eerste rij vasten en de rest met een 6
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2017 om 15:10
Back to Top
J.S. View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 16 Mei 2017
Status: Offline
Points: 45
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer J.S. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2017 om 21:09
Hallo Bep,
Na een aantal keren opzetten heb ik het volgende gedaan.
Opzet met nld 6, ik begin gelijk met de granietsteek de 1e rij ook met nld 6, nu ziet het begin ermooi strak uit.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2017 om 15:19
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns