Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Haloween

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Haloween
    Posted: 29 Oktober 2017 om 14:44
           Doen jullie in Nederland mee met haloween en wat doen jullie dan zoal ,in België worden er tochten gedaan in het donker en dan hebben ze daar van die griezelige figuren hangen ,in Amerika gaan de kinderen rond voor snoepjes ,dat doen de kinderen in België met oudjaar dan gaan ze van deur tot deur en zingen een liedje met wensen voor het nieuwe jaar ,het bestaat al heel lang en is echt een traditie geworden
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2017 om 17:37
Ik doe niet aan Halloween, maar ik heb de Sint Maartensnoepzakjes al klaar liggen, 11 november.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2017 om 17:40
Bij ons Hollanders ,begint Haloween een beetje op te komen .

In bepaalde gedeeltes van ons land vieren we Sint Maarten op 11 November , De kinderen komen dan langs de deur om snoep op te halen .
Ze zingen dan liedjes . hele oude of wat nieuwere ,daar bij hebben ze dan vaak zelfgemaakte lampionnetjes . Vroeger met kaarsjes die altijd uitwoeien ,Tegenwoordig met elektrische lampjes .

Ik ben zelf niet opgegroeid in een streek van het land waar dit feest gevierd werd . Ik ben hier in de maand Oktober komen wonen en had niets in huis van snoep of zo .
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2017 om 18:04
Leuk plaatje, daar wordt ik vrolijk van.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2017 om 18:47
Het is inderdaad een vrolijk plaatje. Haloween vier ik op zich niet. Wel het idee dat in deze donkere dagen stilgestaan wordt bij onze voorouders.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2017 om 20:56
He dat wist ik niet van Sint maarten, toch leuk dat iedere streek toch zo een traditie heeft
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2017 om 21:02
Een leuk plaatje.
Met halloween heb ik ook niets.
Hiet word ook sint maarten gevierd, het is wisselend hoeveel kinderen er komen, het ene jaar meer als het andere. 
Vind het altijd leuk om te kijken en te vragen over de zelfgemaakte lampion.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2017 om 08:16
Sint Maarten is/was de schutspatroon van soldaten en bedelaars. Ooit sneed hij zijn mantel, een enorme cape, in tweeën voor een koude bedelaar en kookte hij soep van de kruiden, knollen en groentes, die in het wild groeien voor een heleboel rondtrekkende mensen. In Doesburg heb ik eens op 11 november in de grote kerk brandnetelsoep gegeten. In Amsterdam en Apeldoorn noord werd het ook niet gevierd, maar in De Maten waren hier en daar vooruitstrevende moeders, die de oude gewoonte nieuw leven inbliezen. Soms wordt het wel en soms niet gevierd in onze straat. Het hangt af van de moeders, die dan organiseren dat de kinderen in één of twee groepen rond gaan. Doordeweeks komen ze dan met alle kinderen van hun opvang (3 of 4 op ons woonerf) en dan ben ik blij dat ik 24 zakjes heb gemaakt. Zaterdag zie ik wel hoeveel ik kwijt kan, de rest gaat naar mijn vriendins schaakclub.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2017 om 08:54
Halloween wordt meer en meer hier...
Wij hebben vorig jaar in de jongerensoos een Halloween party gehouden...
Dit jaar doen we het daar nog even dubbel en dwars over...
We hebben afgelopen vrijdag avond de kleine kinderen op het feest gehad...
En aankomende vrijdag hebben we de oudere kinderen...
We hebben er nu al zin in...
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2017 om 11:07
Leuk plaatje.
Halloween vind ik weer echt zo'n overgewaaid Amerikaans iets. Ik heb ooit ergens gelezen dat het eigenlijk All Holy Evening is. De avond voor Allerheiligen. Dat feest is nl op 1 november en wordt in de katholieke kerk nog steeds gevierd. De dag er na 2 november is Allerzielen, op die dag worden de overledenen herdacht. Vroeger waren dit verplichte feestdagen. Nu niet meer, daarom is het feest van Allerheiligen/Allerzielen gisteren gevierd. Veel mensen gaan dan naar de kerk, de graven, vooral van overleden familieleden,worden extra mooi gemaakt met bloemen. Op het kerkhof is het een komen en gaan van mensen. Vaak komen mensen die ondertussen niet meer in de betreffende plaats wonen dan extra naar het kerkhof. 
Halloween is aan mij echt niet besteed. 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2017 om 11:28
Koddig!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns