Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Patroon 1/2?

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Saartje21 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 17 December 2017
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Saartje21 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Patroon 1/2?
    Posted: 17 December 2017 om 10:23
Hallo,

Ik vroeg mij af als ik iets haak en ik wil dat patroon dat ik heb gemaakt in het klein, dus de helft, of ik dan gewoon alle steken in het patroon gedeeld door 2 moet doen? En als het niet even is wat doe je dan?

Alvast bedankt :)
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 December 2017 om 11:21
als ge een kleiner formaat wilt haken, neemt ge het best een dunnere draad en een kleindere haaknaald en gewoon het patroon volgen. Want bij de helft van de steken moet ge dan ook het aantal toeren minderen om hetzelfde iets te verkrijgen en als er gemeerderd of geminderd wordt moet ge dat ook aanpassen en dat is allemaal niet gewoon gedeeld door 2.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 December 2017 om 12:48
Ik heb regelmatig patronen groter gemaakt. Dan ging het meestal over knuffels. Dat is een hele omrekenarij. Niet alleen minder steken maar ook minder rijen. Minderingen en meerderingen moeten aangepast worden. Bij een kledingstuk kun je anders te werk gaan. Maak een tekening op maat van het kledingstuk dat je maken wil. Dus alles, voor en achterpand en mouwen. Leg dat papier op hetgene je klaar hebt en kleiner wil maken en begin te tellen en te rekenen.
Bij delen door 2 van een oneven aantal steken zou ik naar boven afronden. Dat kan echt niet veel verschil maken.
Het allergemakkelijkste is zoals Bep zegt, dunner garen en dunnere haaknaald.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns