Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

foto's van de shortrokjes

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2018 om 16:13
Ik denk dat je best een stukje van een T shirt kunt nemen .
Ik zou het wel even zigzaggen en dan knippen

Ondergoed voor ons ,is tegenwoordig vaak toch ook met elastan ,of hoe dat precies heten mag ,erin .?

1x proberen en je weet het . Als er klachten zijn hoor je het wel van de dametjes denk ik .
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2018 om 16:31
Even mijn onderbroek goed bekeken:

Een Sloggie-broekje van 95% katoen en 5% elastan. Het "middenstukje" oftewel "het kruis" is van hetzelfde stof gemaakt, maar dan dubbel!

Dit model heeft trouwens geen zijnaden maar een naad achter.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2018 om 16:43
dus het kan in feite met dezelfde stof, zolang die 'ademend' is en ze niet met een zwembroek thuiskomen van het zweten.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2018 om 17:14
Volgens mij is zweten geen probleem. Behalve op een fietszadel dat niet ademt. Ik heb 3 stuks Ten Cate onderbroeken. Ook een dubbel kruisje: buitenlaagje is hetzelfde stof als de broek en het binnenlaagje is van een fijn soort badstof.   
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2018 om 19:57
Geweldig, die plakkoeken! Ik dacht dus dat je misschien een soort stroopwafels of zo bedoelde, omdat die ook vaak plakkerig zijn. Maar dadels? Daar was ik niet op gekomen!
Nou, ik heb ook nog een doosje plakkoeken in de kast staan, vergeet ze altijd, dus ik zal er eens lekker een paar op gaan snoepen, goed idee! 
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2018 om 14:35
gisteren een heel vruchtbare dag gehad. Nog 4 af. 3 naalden kapot, veel draad op de grond en knop van de naaimachine afgebroken, (en een afgebroken stukske rammelde in de machine; nu niet meer want met het op zijn kop houden zit het ergens vast). Met een tang erin om op de juiste steek te zetten en dan alles maar op die steek naaien.



Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2018 om 15:29
Wauw Bep, wat ben jij een noeste & woeste naaister!!

Wat geweldig gepresenteerd aan de waslijn. Maar 3 naalden kapot... ? Knop gesloopt...?

Reuze handig om ze in serie te maken. Als je de smaak te pakken hebt, werkt dat veel sneller dan dat het na een lange tijd iedere keer opnieuw uitgevonden moet worden. Jij hebt eer van je 4 kleurrijke rokjes!   

Hoe kom jij aan die vrolijke wasknijpers?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2018 om 18:32
Sorry Bep ,vind je het erg dat ik me hier tranen zit te lachen .

Hoe krijg je nu in vredesnaam die knop kapot ?.Een naald breken is nog te begrijpen . Hoeveel km per uur heb je zitten naaien ? Dat je niet uit de bocht gevlogen ben
Op naar Brouwer in Wilnis en sla er genoeg in mocht je weer zo,n aanval krijgen .

Maar je hebt blije kleinkinderen en hang de foto maar voor de machine dan zie je het niet .

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2018 om 23:33
Wat een leuke rokjes.
Voor de rest ben ik het helemaal met Mutti eens. Hoe heb je het klaargespeeld om die knop kapot te krijgen en zoveel naalden te breken? Maar het verbaasd mij toch ook niet echt. Jij bent een ware kunstenares op alle gebied en altijd in voor verrassingen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 April 2018 om 12:54
Oh wat een super leuke broekrokjes!! Zo vrolijke patroontjes.

Ook ik ben het met Muttie eens, haha hoe krijg je het voor elkaar LOL
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 April 2018 om 20:08
die wasspelden heb ik eens op een uitverkoop gekocht.

hoe ik die knop kapot gekregen heb? Heel simpel een paar keer draaien (ik moet wel toegeven dat het vooruit moest gaan, dus heel goed vlug doordraaien) en ik hoorde iets vallen in de machine. De knop gaf nog wel een paar klikken als ik draaide maar had wel een speling van 3 nummerkes. En dan ineens had ik ze in mijn handen en wist ik helemaal niet meer welke steek het was. Dus tang erbij en elke keer een klikske geven en efkes naaien om te zien welke steek het was.
De naalden dat weet ik ook niet hoe dat komt. Ik speld dus dwars op de te volgen stiklijn zodat de naald er gemakkelijk over kan. Hoe ik het doe weet ik niet maar ik ben de gelukkige die de juiste feeling heeft om de kopspelden lukraak juist op het plaatske te spelden waar de naald in de stof wil. Een paar keer heb ik geluk dat ze afschampt maar na zo een keer of vier heeft ze er genoeg van en breekt ze.

Daarstraks een nieuwe besteld, maar één zonder knoppen. Kan ik alleen het programma maar ontregelen.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2018 om 09:18
Haha, Bep moet naar het racecircuit! Bep Verstappen... :)  
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2018 om 16:28
Bep, haal jij de spelden er niet uit, vóórdat ze de machinenaald bereiken? Je hebt tegenwoordig magneetjes die je in het rond vliegende spelden opvangen. En klemmetjes die ik wel eens in plaats van spelden gebruik.

Ik hoop dat je niet voor elke 4 rokjes een nieuwe naaimachine moet kopen. Dan wordt het kostbaar. Maar omdat ik zelf ook de laatste tijd veel oude en nieuwe modellen bekijk: Welke machine heb jij nu gekozen?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2018 om 17:07
Dat is nog een apart verhaal. Omdat die kapotte nu op een stretchssteek staat wou ik gewoon een tweedehands kopen. Niet ver van hier was er iemand die een singer 412 dacht ik verkocht voor 30 euro. Ze was nog nieuw maar zijn vrouw was gestorven en alles moet weg. Dus zelfs niet afgeboden en afgesproken dat we ze komen halen. We komen eraan en de machine was al weg. Waren er mensen die ervan geprofiteerd hebben en ze hebben meegenomen. Ik zoek dan op internet maar de goedkoopste en in mijn ogen toch al stevigere waren een 120 euro. En toen zag ik ineens een Brother CS70 (bij Matrix.nl dacht ik) staan voor 179 euro (er ging 20 euro af. Bestellingsformulier in orde gemaakt en toen ik bij betaling kwam kon er geen optie die wij hadden. Terug naar google en ineens viel mijn oog op dezelfde machine maar bij ABS Tholen (is niet superver van hier) voor nog eens 20 euro goedkoper + een draagzak of in ieder geval een beschermhoes er gratis bij (dat ik dan bij die andere nog eens apart zou moeten kopen). Daar dan de bestelling gedaan en betaald en nu wachten op de gratis levering. Voor mij moet het alleen maar kunnen stikken en aan knoopsgaten en siersteken ben ik nog bijlange niet dus dat heeft minder belang. En de recensies van die machine zijn toch niet slecht. Vandaag zie ik dat iemand die ik ken haar machine voor 30 euro verkoopt. Ge moet maar sjaans hebben.

Ik haal die spelden er niet uit daarom dat ik ze nu dwars steek. Vroeger stak ik ze in de richting mee en dan had ik een hele schone zigzag en vastgenaaide spelden en kapotte naalden. Nu is het al rechter en spelden die ik eruit kan halen. Maar door mijn gave nog altijd kapotte naalden.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2018 om 17:42
Ik steek ze ook dwars, maar haal ze evengoed weg vóór de naald.
Dwarse naalden vervormen de stof minder en zijn makkelijker weg te pakken.

Ik ben wat voorzichtiger met de naaimachine die ik al 45 jaar gebruik, maar de knop van jouw Toyota was toch niet erg degelijk gemaakt zo te zien. Garantie zal er wel niet meer op zitten? En reparatie niet meer mogelijk?

Als je niet veel functies in de machine hoeft, is een tweedehandse denk ik een goed idee.
Er zijn er zo veel te koop van mensen die erop zijn uitgekeken.

De Brother CS70 is misschien wel een goede, zonder knoppen die kunnen afbreken. Ik ben benieuwd hoe die bevalt.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2018 om 18:07
nee 15 jaar garantie wordt niet vlug gegeven. En ik denk dat de reparatiekosten wel hoger zullen zijn dan 7 euro (wat de kapotte mij dus uitgerekend per jaar tot nu toe heeft gekost).
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2018 om 19:48
Je kunt altijd voor 30 euro gaan en tegen de dure machine zeggen dat je je bedacht hebt. Of beide omdat het toch al goedkoper was.
Dan kun je de machines om en om gebruiken, dan kunnen ze een beetje op adem komen als jij weer een dolle bui hebt LOL
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2018 om 10:48
Wat een lol met naaimachines...
Bep je bent wel lekker op dreef geweest met al die mooie schortrokjes...
Inmiddels zelf al eigenaar van 3 machines van een simpel welke ouder is als ik zelf ben ( van oma geweest )...
Die van mijn moeder staat ook al bij me thuis en nog een nieuwe die zelfs kan borduren...
En wat blijkt maak altijd alleen gebruik van het oudste beestje omdat die zo makkelijk is ...
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2018 om 10:54
Ik heb inmiddels in Het grote Singer naaiboek gelezen dat volgens Singer de nieuwe plastic naaimachines nog duurzamer zijn dan de oude metalen exemplaren.

Echt niet. De 150 jaar oude handslinger naaimachine van mijn overgrootmoeder staat nog steeds ergens te werken. De nieuwe plastic machines kunnen daar niet tegenop. Is in werkelijkheid ook niet de bedoeling van Singer en andere merken.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns