Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Drops patroon 95-12

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Salsachiq View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 17 Juli 2018
Locatie: NL
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Salsachiq Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Drops patroon 95-12
    Posted: 17 Juli 2018 om 22:47
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb hulp nodig met dit patroon. Ik ben begonnen met het rugpand en ik ben bij de minderingen voor de armsgaten. Het ajourmotief komt niet mooi uit als ik afkant voor de armsgaten. Het lijkt of het een beetje verspringt. Wie kan mij uitleggen hoe ik kan zorgen dat het ajourmotief mooi doorloopt. Ik moet eerst aan weerszijden 1x 3 st afkanten, daarna 1x 2st, 3 x 1st.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2018 om 10:07


misschien dat je vergeten rekening te houden bent met de kantsteek? (die moet blijven)

want ik neem aan dat ge na die eerste 3 steken afkanten (en terug alles)de volgende naald in het patroon ook wel 3 steken overslaat en pas dan begint.

https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=2106&cid=7
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2018 om 11:30
Zou het helpen om in de averechte naalden te minderen? Mijn truukje aan de linkerkant is meestal om de steken die geminderd moeten worden af te halen en de draad losjes mee te voeren, eventueel door de steken te vlechten. En dan in de volgende naald te beginnen met afkanten. Je zit dan wel weer aan de rechte kant, maar die steken verdwijnen toch.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2018 om 17:55
Ik zie zo gauw geen oplossing ,maar heb je gezien dat je je vraag onder opmerkingen ook aan drops zelf kunt stellen ?
Maar misschien kom je er met de tips van Bep en Machtelt er al uit .

Er zijn er al 21 vragen onder opmerkingen . Misschien zit die van jou er al tussen en anders plaats je hem .
Mijn ervaring is dat je altijd antwoord krijgt .
Back to Top
Salsachiq View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 17 Juli 2018
Locatie: NL
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Salsachiq Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2018 om 21:12
Het patroon op de goede kant begint met  1 kantst, 2 st r samenbreien, 2 recht etc. Ik moet 3 steken afkanten, moet ik dan 1 kantst breien en eerst de 2 st r samenbreien en dan afkanten of moet ik 1 kantst en dan 3 steken recht afkanten? als ik dit doe, dan kom ik niet uit met het patroon. Ik ga ook inderdaad bij de opmerkingen bij het patroon de vraag stellen. Ik dacht dat ik het hier kon doen, omdat ik de wol bij Hobbydoos heb gekocht ;-) dank jullie wel voor de tips!
groetjes
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2018 om 21:55
normaal gezien kant ge dan 3 steken af en brei je er nog ene (de kantsteek), want die eerste lus is van de drie steken afkanten.

Efkes M1 erbij nemen
daar hebt ge 4 keer dat ge 2 steken moet samenbreien en ook 4 omslagen dus aantal steken blijft gelijk.

als ge dus 3 steken moet afkanten zit ge nog voor die eerste 2 omslagen en hebt ge zogezegd 1 steek teveel. Dus moet ge die 2 samenbreien ook doen en afkanten als zijnde 1 steek.

1ste steek breien (kantsteek) dan de eerste 2 van het patroon samenbreien en de eerste over die samengebreide halen,
volgende steek breien en de vorige erover halen,
nog een steek breien en overhalen
dan hebt ge drie steken afgekant en zit ge juist aan de omslag maken,, maar hebt ge uwe kantsteek nog niet dus ipv die omslag breit ge de volgende steek (en doet ge geen eerste omslag; door die samengebreide afkanting valt er ook 1 omslag weg of uw stekenaantal klopt niet meer)en dan hebt ge dus 2 steken op uw naald staan (kantstteek + steek van de laatste overhaling en dan gaat ge verder in patroon bij die tweede omslag, 2 rechts, dan die hoed enz...

de volgende naald 3 steken afkanten en de kantsteek breien (en hier moet ge geen rekening houden met die samengebreide omdat die al is samengebreit in de vorige naald.

Als het chinees of japans is dan roept ge nog maar.
Back to Top
Salsachiq View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 17 Juli 2018
Locatie: NL
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Salsachiq Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2018 om 23:20
Dank je wel Bep. Ik ga een stukje losmaken en opnieuw proberen.
Back to Top
Salsachiq View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 17 Juli 2018
Locatie: NL
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Salsachiq Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2018 om 21:11
Hallo Bep,

De eerste 2 naalden lukt wel met 3 keer afkanten, maar bij de 3e nl moet ik 2 st afkanten en dan klopt het patroon M1 niet meer. De steken verspringen. Wat doe ik fout?
Kan je mij nog helpen? Ik heb nog steeds geen antwoord van Drops Cry
Alvast bedankt.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2018 om 07:48
Zo lang de omslagen (gaatjes) maar boven elkaar blijven en de overhalingen en dubbele overhalingen ook, moet het goed gaan. Dan kun je niet meer tellen vanaf de kant, maar vanaf het midden van het patroon. Ik denk, dat dat beter gaat als je aan de verkeerde kant mindert. Het gaat er maar om, dat er uiteindelijk 2 x 8 steken minder zijn en dat de afronding een beetje mooi is. Maar die valt uiteindelijk weg als je de mouwen in zet.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2018 om 17:55
Ik weet niet precies hoe het patroon is, maar als je M1 vaker moet herhalen, dan zou ik de eerste M1 die nog intact is markeren.
Op die manier heb je een houvast en kun je vanaf dat punt terugrekenen i.p.v. vanaf de kant.
Als er erg weinig van M1 over blijft kun je de steken ook b.v. recht breien.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juli 2018 om 10:19
Maar waarom maakt ge het u zo moeilijk? Als ge met de armsgatafkantingen begint bij M2 dan hebt ge niet die omslagen en steken samenbreien.

Ge moet 8 steken in totaal afkanten aan elke kant, als ge dat in die M2 doet en ge moet terug met M1 beginnen, loopt uw patroon gewoon hetzelfde door.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns