Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Probleem haakpatroon

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
SimoneHeems View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 08 Juni 2023
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer SimoneHeems Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Probleem haakpatroon
    Posted: 08 Juni 2023 om 20:41
Goedenavond!

Ik ben nieuw met haken en ben bezig met een patroon met vliegtuigjes voor een mobiel. Nu ben ik begonnen met het haken van het vliegtuigje, alleen merk ik dat hij niet goed krom trekt en vraag ik mij af of ik het patroon wel goed lees.

Het begint met een magische cirkel van 6 vasten. Toer 6 eindig ik met 24 en ga door naar toer 7 waar het volgende staat: [3v,2v in volg v] 6x (30). Naar mijn mening als ik dit volg kom ik tot halverwege het rondje met deze toer. Want 2 steken uit toer 6 en die 6 maal kom ik op 12 en mijn totaal van het vorige rondje is 24.

Ik denk dat dit de plek is waar het fout gaat omdat als ik toer 8 zie. Is dit 1v in elke v (30).

Zouden jullie met mij mee kunnen denken. Mijn werk trekt nu niet bol genoeg als jullie me nog kunnen volgen.

Liefs Simone
Back to Top
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 287
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2023 om 06:48
Je maakt 6x een extra steek. Dus 24 + 6 kom je inderdaad wel op dertig uit. Tel je het goed uit?  3v, in de 4e 1 extra, 5,6,7 in de 8e 1 extra etc. Je eindigt op nr 24 waar je geen extra steek in maakt.