Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Vraag patroon muts Alyssa

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Suzanne Hiel View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 28 Oktober 2022
Locatie: Belgie
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Suzanne Hiel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Vraag patroon muts Alyssa
    Posted: 04 Augustus 2023 om 10:17

Ik heb momenteel een vraagje over patroon “Muts Alyssa”

Je breit eerst de linkeroorklep. Je moet steken meerderen aan zijkant, maar links of rechts verschillend. Je moet ook eens 7 steken rechts meerderen voor de achterkant van het hoofd.

Dan staat er brei een tweede zelfde oorklep.  Maar moet je deze averechts breien dus de 7 steken links meerderen voor achterkant.

Anders klopt dat toch niet als je muts in elkaar zet. 

Met vriendelijke groeten, Suzanne Hiel 


Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2023 om 14:45
Kun je iets meer over het patroon vertellen; waar is muts alyssa van c.q. waar is het patroon hiervan te vinden?
Back to Top
Suzanne Hiel View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 28 Oktober 2022
Locatie: Belgie
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Suzanne Hiel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2023 om 15:16
ik heb dit pakket besteld bij "hobbydoos.nl"

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2023 om 17:22
moet ge niet eerst 2 oorflappen breien ?
En pas dan een oorflap op de (rond)breinaald zetten, 7 steken meerderen voor achterkant hoofd en de andere oorflap op die naald zetten? En dan de muts breien?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2023 om 08:37
Wij zijn een panel, om vragen te beantwoorden, wij zijn niet hobbydoos.nl. Over de koopwaar weten wij niet meer dan andere klanten.

Het beste is om het patroon goed te lezen en beginnen te breien. Alsof het een proeflapje is. Dan zie je waarschijnlijk een begin van een muts verschijnen. Een muts met oorflappen is misschien niet symmetrisch, ik weet niet of de voorkant of achterkant groter is.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2023 om 09:23
Ik heb op internet muts Alyssa ingetoetst en dan komt hij boven Er zit geen patroon bij ,maar weet je zeker dat hij inelkaar genaaid moet worden .
Ik denk eerder dat je zoals Beb schrijft dat je steken bijelkaar moet zetten .

Ik zal straks eens kijken of ik de muts bij de patronen van drops kan vinden .

Dit patroon krijg je als je ook het garen bestelt  denk ik .




Back to Top
Suzanne Hiel View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 28 Oktober 2022
Locatie: Belgie
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Suzanne Hiel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2023 om 11:40
WERKWIJZË
Begint met de linkeroorklep
Zet 7 st. op met de nld, 5 kl. SABLE, br. tricotst. en meerd. jed, 2e nld, aan
weersz.: 1 x 2 st. en 3 x 1 st.
U hebt 17 st.
Meerd. rechts (voor de achterkant van het hoofd) 2 nld. hoger: 1 x 7 st., en
links (zijde van het gezicht) ied. 2e nld.: 2 x 3 st.
U hebt 30 st. die u laat wachten.
Br. een tweede zelfde oorklep.
Zet de twee oorkleppen op één naald, en meerd. er 7 -11 -15 -15 -i 7 st.
tussen.
U hebt 67 -71 -75 -75 -77 st.
Br. daarna s nld. tricotst. en br. vervolgens de 4 nld. jacquard (zie telpatroon):
begin met de se -6e - 4e -4e - 3e st. van het telpatroon.
Wanneer de jacquard klaar is, gaat u verder met tn.c®tst. kL. BEFLLINGOT
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2023 om 14:15
achterkant hoofd blijft achterkant hoofd. dus ge breit een eerste (linker)flap met 7 steken aan de rechterkant voor 'de nek' en 2 keer 3 steken aan de linkerkant voor het gezicht.
dan breit ge de tweede flap met 7 steken aan de linkerkant voor de nek en 2 keer 3 steken aan de rechterkant voor het gezicht.
dan zet ge de twee kleppen op een naald en tussen de kleppen aan de voorkant van het gezicht meerdert ge het aantal steken dat nodig is voor uw maat. En ik denk dat ze een rondbreinaald bedoelen (kunt ge zien aan het telpatroon voor de jacquard, als alle naalden rechtse steken hebben, dus geen averechte)
Back to Top
Suzanne Hiel View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 28 Oktober 2022
Locatie: Belgie
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Suzanne Hiel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2023 om 15:10
bep dank u wel voor de duidelijke uitleg 

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.563 seconden.
Lang Yarns