Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Patroon Jack Irwin Jongensvest

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Meta View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 28 September 2023
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Meta Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Patroon Jack Irwin Jongensvest
    Posted: 28 September 2023 om 19:49
Volgens mij klopt dit patroon niet. Rugpand tot de raglan staat 15 cm maar alleen de fantasiesteek 44 nld ( zie de beschrijving van het proeflapje)is) al 16 cm.

Verder moet de raglan ook 15 cm lang worden. Het patroon zegt:
Aan weerszijde 1x 3 st daarna iedere 2e nld 17x 1 steek. Dit zijn volgens mij 34 naalden.
Het proeflapje zegt 44 nld is 16 cm dus is de raglan te kort volgens mij
Helaas kan ik geen foto hierbij sturen voor de duidelijkheid.

Ik hoop dat jullie het begrijpen.


Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2023 om 21:09
Ik heb het plaatje bekeken ,maar daar daar word ik niet wijs van .

Heb je het met de mouw vergeleken ? Daar moet de raglan even lang zijn als bij het pand 
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14056
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2023 om 21:36
Jij schrijft dat de fantasiesteek 44 naalden is. Ik zie een stuk dubbele gerstekorrel en dat zijn volgens mij maar 14 naalden. Daar boven en er onder is een tricotsteek deel in lichtgrijs en cognac. Is dat geheel je fantasiepatroon?  Daarbij kom ik inderdaad op 44 naalden. Dat is op de foto die ik via google gevonden heb tot het armsgat plus een boordje aan de onderkant van hooguit 8 naalden.
Het vestje gaat van maat 74 tot 102. Dus er zullen verschillende lengtes aangegeven zijn voor de verschillende maten. 
Hebben wij het over hetzelfde vestje?
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Meta View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 28 September 2023
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Meta Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2023 om 22:05
Bedankt voor je snelle reactie..
Bij de mouw staat ook 15 cm. 1x3 st daarna iedere 2e nld 16x1 st.
Dan kom je toch maar tot 34 nld???

De fantasiesteek bestaat uit 2 nld ribbel, 1 nld r, 12 nld gerstekorrel , 14 nld tricotsteek, 1 nld av, 12 nld gerstekorrel en 2 nld ribbel. Totaal 44 nld 16cm.
Groet, Meta

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14056
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2023 om 22:32
Wat geeft het proeflapje aan.hoeveel naalden zijn 10 cm. Dat is waar je van uit moet gaan.
2 Is jouw stekenverhouding hetzelfde als het proeflapje?
3 welke maat brei jij? Het vestje op de foto is volgens mij een heel klein maatje, dus daar moet je je niet blind op staren.
Wat is het probleem als je maar tot 34 naalden komt? Staat er dat je erna gelijk moet afkanten? 
Maar het geheel valt of staat met.het aantal steken en naalden van jouw proeflapje en het steken aantal dat het patroon aangeeft.

Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2023 om 10:25
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14056
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2023 om 10:30
Fantastisch Bep, hoe heb je dat weer klaargespeeld. Ik heb gezocht maar vond geen beschrijving. Ik ga lezen.

 
Gelezen. Voir mij is het duidelijk. Je moet je houden aan de maten die jij nodig hebt. Ze zijn met kleur aangegeven. De foto is zoals het uitkomt voor 1 maat. Ik vermoed 18 maanden. Als je deze verdeling leuk vindt kun je aantal naalden per gedeelte ook aanpassen. 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2023 om 10:49
Beb welke glazenbol heb jij ? 
Het plaatje vond ik wel maar verder niets .

Ik heb het patroon gelezen en volgens mij brei jij de kleur groen en dan klopt het precies , .

Vraag gerust nog een keer .
Back to Top
Meta View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 28 September 2023
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Meta Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2023 om 11:22
Bedankt voor jullie reactie. Ik brei inderdaad groen.
Zie nu denk ik waar het probleem ligt. Ik ging pas na het kleurenpatroon beginnen met de raglan maar moet denk ik na 16 cm al beginnen met de raglan.
Ff stukje uithalen denk ik
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2023 om 13:30
Volgens mij staat er bij groen 18 cm totale hoogte beginnen voor de raglan .en dan beginnen met aan weerskanten 3 en dan iets van 17x 1 .in ieder geval wat er in het groen staat en dan moet je de steken die overblijven ik dacht 21 in 1x afkanten Kan de groene kleur moeilijk zien .
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2023 om 14:25
gewoon gezocht op google en ingetikt phildar jack irwin vest en google verstond mij, zelfs met kleine letterkes.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14056
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2023 om 21:19
Had ik ook gedaan, maar ik kreeg geen patroon. Nog een beetje oefenen dus.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2023 om 09:53
Ik had het zelfde probleem .
Wel foto ,maar geen tekst ,
Ik denk dat het de grens niet over kwam.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.609 seconden.
Lang Yarns