Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Halve patentsteek rond breien

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Nelly 46 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 03 Juni 2023
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 12
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nelly 46 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Halve patentsteek rond breien
    Posted: 13 Oktober 2023 om 22:31
Wil graag een raglantrui in het rond breien vanaf de bovenkant of gewoon van beneden naar boven, maakt me niet zoveel uit, behalve dat de minderingen misschien makkelijker te breien zijn dan de meerderingen. Maar wil graag in een halve patentsteek breien. Ik heb waarschijnlijk niet genoeg garen voor een hele patent. Maar kan ik een halve patentsteek ook in het rond breien?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2023 om 08:49
misschien eens proberen met een klein aantal steken en ander garen?
Back to Top
Nelly 46 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 03 Juni 2023
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 12
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nelly 46 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2023 om 11:08
Mijn vraag is, kan ik halve patentsteek breien met de rondbreinaald?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2023 om 11:09
Drops heeft een video waarin een valse patentsteek uitgelegd staat op een rondbreipen .
Geen idee of je daar wat aan hebt .

Succes
Back to Top
Nelly 46 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 03 Juni 2023
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 12
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nelly 46 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2023 om 13:28
Ik ga zoeken , maar is een valse patentsteek hetzelfde als een halve patentsteek?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2023 om 13:33
Dat weet ik niet ,maar misschien is het op het plaatje te zien .
Er zijn zoveel patentsteken .
Back to Top
Nelly 46 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 03 Juni 2023
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 12
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nelly 46 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2023 om 15:02
Heb het bedoelde filmpje gevonden, daarvoor dank. Maar het is niet de steek die ik zoek, zoek een steek zonder omslag omdat ik (denk ik) te weinig garen heb. Heb wel op YouTube een filmpje gevonden met een patentsteek zonder omslag, wel gebreid op 2 naalden inplaats van rond, maar de eerste naald is recht, de tweede naald is 1r/1av. waarbij de rechte steek ingestoken wordt in de onderliggende steek. Heb dat gedaan en dat ziet er geloof ik wel goed uit. Wel even uitgehaald en met dezelfde naald als waarmee het boord gebreid is opnieuw een stukje gebreid.Vond met een naald een maat groter te los worden. Ga nu op deze manier nog even verder.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.656 seconden.
Lang Yarns