Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

patroon Drops design u-962

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Hilde R View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 07 November 2023
Locatie: Gent
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hilde R Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: patroon Drops design u-962
    Posted: 07 November 2023 om 11:00
Beste,
Heeft iemand ervaring met het breien van de felgekleurde trui DROPS 245-5 december Carnival?
Ik heb de wol samen met het patroon gekocht en een proeflapje gebreid.
De trui breien begint aan de hals.
Volgens het patroon moet de splitsing van het lijf met de mouwen beginnen op het moment  dat de pas 28 (patroon XL) meet gerekend vanaf de markeerdraad (moest ingebracht worden na het breien van de halsboord).  Dit lijkt me erg laag. iemand ervaring hiermee? Klopt dit wel?
Bedankt voor alle mogelijke reacties
Hilde
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2023 om 15:18
Als je proeflapje klopt , zou dit ook moeten kloppen .
Ik heb bij mezelf gemeten , maar ik vind het niet zo diep . 
Je mouw moet ook niet zo strak onder je oksel zitten , dat zit niet prettig lijkt mij .

Meet anders eens bij een trui die je al hebt .
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 14056
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2023 om 17:25
Ik heb het patroon bekeken. Bij die 28 cm zit je ook al een eind over de bovenarm. Het werkt dus eigenlijk een beetje als een raglanmouw, zo je wilt een vlindermouw. Dan is de maatvoering heel anders dan een gewone ingezette mouw. Doordat je van boven naar beneden werkt kun je gemakkelijk de trui even over je hoofd trekken en kijken hoe het zit. Ik moet erbij zeggen dat ik altijd de mist in ga bij grote maten. Ik heb zelf maat 38 en ben daarbij klein en moet de lengte altijd aanpassen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns