Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Phildar boek nr 231

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Elma Dekker View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 01 December 2023
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Elma Dekker Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Phildar boek nr 231
    Posted: 01 December 2023 om 06:28
Wil trui nr 5 gaan haken. Heb het boek en het patroon goed doorgelezen, maar zie nergens staan hoe de delen aan elkaar vastgemaakt moeten worden. 
In de patroonbeschrijving staat bij het rugpand dat t uit 18 delen bestaat die je geleidelijk aan elkaar verwerkt.
Maar vervolgens moet je 18 losse stukken haken, telkens beginnen met lossen (basisketting) en eindigen met afhechten.
Nergens staat wanneer en hoe je ze aan elkaar verwerkt....
Er staat nog wel een qr-code in het boek met tips en tricks, maar dan kom ik op een franse site, die ik niet op nederlands kan zetten, dus niks van begrijp.
Hoop dat jullie me kunnen helpen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 December 2023 om 18:13
Ik heb het boek niet en kan je dus niet echt helpen .
Wel weet ik dat in boeken van PHILDAR  vaak achterin het boek nog aanwijzingen staan .

Op internet staan wel lijsten met Frans nederlandse uitleg van steken en afwerkingen .
Back to Top
Elma Dekker View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 01 December 2023
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Elma Dekker Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2023 om 10:51
Bedankt voor je reactie.
Achterin het boek staat idd extra uitleg, maar dit is over de haaksteken en een blz over naden dichtmaken bij breien, terwijl het een haakboek is, is ook heel algemeen, dus kan ik niks mee.
Ik kan zelf best de lapjes aan elkaar vasthaken, maar vind het heel raar dat dit niet in het patroon beschreven staat...
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2023 om 11:11
Phildar heeft wel vaker rare dingen .Of dat nu komt dat het vertaalde patronen zijn weet ik niet .

De patronen zijn meestal wel mooi .
Je zou denken ,als je het patroon leest , dat je al hakend de lapjes op een speciale manier aan elkaar moet haken .
Vreemd .
Succes met je trui .

Back to Top
Elma Dekker View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 01 December 2023
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Elma Dekker Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2023 om 11:23
Ja, zo lijkt het wel. Ga eens kijken of ik misschien ipv een rij lossen opzetten, gewoon bovenop het vorige lapje kan beginnen met het nieuwe lapje. En als dat niet lukt, dan later aan elkaar vastzetten. Blijft raar dat het patroon tot in detail beschreven staat, alles helemaal uitgeschreven en uitgetekend is en dat de afwerking dan helemaal niet beschreven is.
Maar komt vast goed, ik verzin wel wat.
Bedankt voor het meedenken!

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2023 om 13:13
Ik heb geprobeerd om je patroon te vinden. Boek gevonden en de diverse modellen. Maar welk nummer ze hebben heb ik niet kunnen ontdekken. 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2023 om 13:29
Volgens mij is het die witte trui , maar ik kan er ook volkomen naast zitten .


Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2023 om 13:55
Ik heb nog eens gezocht. Ik denk het ook 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2023 om 14:21
Als die het werkelijk is zou je misschien het wolhuis kunnen bellen om te vragen of er iets mist in de uitleg van het patroon 
Back to Top
Elma Dekker View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 01 December 2023
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Elma Dekker Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2023 om 17:37
Het gaat inderdaad over de witte trui Roselyne.
Maar ook bij de oranje trui Raven en bij het beige vest Robyn staat geen uitleg hoe je de losse onderdelen aan elkaar vast moet maken. Ik had het boek bij Hobbydoos.nl gekocht en daar navraag gedaan, maar zij kunnen me niet helpen en verwezen me naar dit forum.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2023 om 17:48
Hobbydoos.nl is een winkel .Wij zijn een groep die als hobby handwerken hebben en proberen gelijkgestemden proberen te helpen 

Het laat mij nog niet los , zo vreemd dat er kennelijk toch iets ontbreekt in het boek .

Is het niet mogelijk een uitgever te benaderen .? 
Back to Top
Elma Dekker View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 01 December 2023
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Elma Dekker Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2023 om 18:31
Achterin het boek is een blz met qr-codes en telnrs, maar alles in het Frans met franse telefoonnummers. Heb me via die qr-code nog aangemeld bij woolschool.com. Maar daar alles in het frans, heb daar nog 1 filmpje gevonden hoe je grannys aan elkaar kan haken. Maar dat wist ik al.
Geen idee dus wie ik hierover kan benaderen.
Ik ga binnenkort gewoon aan die trui beginnen en kijk wel hoe ik het doe. 
Ben het met je eens dat dit niet zou moeten kunnen, maar ik geef het op.
Bedankt voor jullie reacties in elk geval!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.343 seconden.
Lang Yarns