Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

patroon raglan

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
mariamieke View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 04 December 2023
Locatie: nederland
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mariamieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: patroon raglan
    Posted: 04 December 2023 om 12:06
lieve forum leden , kunnen jullie mij helpen , ik begrijp het patroon raglan van het baby jasje koala , patroon van hobbydoos niet 

dit is het raglan patroon rugpand 

Om de 2 nld : 2x1 st , dit begrijp ik wel ( elke kant 1 steek samenbreien  denk ik )

 maar dan staat er :

*4 nld hoger : 1x1 st !!!  ( wat word hiermee bedoeld ? ik kan toch niet aan 1 kant een steek minderen en aan de andere kant niet ? dan worden de beide kanten toch niet gelijk ) 

en om de 2 nld : 2x1 st *

Herh van * tot * 3 maal in totaal , daarna om de 2 nld  : 2x1 st


 

 Totale hoogte 29 cm en de rest. 16 Steken afkanten




Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2023 om 16:02
er zal waarschijnlijk nog wel ergens staan aan sweerszijden of beide kanten.
om de 2 nld : 2 keer 1 steek minderen

dus ge mindert aan elke kant 1 steek, breit 2 naalden en mindert weer aan elke kant steek.

tussen sterrekes is hetgeen dat moet herhaald worden
4 naalden hoger 1 keer 1 steek minderen en 2 naalden hoger 1 steek en weer 2 naalden hoger 1 steek (telkens aan de 2 kanten)

dat moet ge in totaal 3 keer doen

en dan nog eens 2 keer 1 steek minderen om de 2 naalden (aan de 2 kanten. dus 2 hoger aan sweerskanten en nog eens 2 rijen hoger aan sweerskanten)


in totaal hebt ge dan 26 steken afgekant
Back to Top
mariamieke View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 04 December 2023
Locatie: nederland
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mariamieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2023 om 17:45
heel erg bedankt voor deze uitleg , er staat niets bij over welke kanten er geminderd moet worden daarom begreep ik het ook niet ,nu kan ik weer even verder breien , nogmaals bedankt Smile
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns