Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Begrijp het patroon niet

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Zora View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 24 December 2023
Locatie: Amsterdam
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Zora Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Begrijp het patroon niet
    Posted: 24 December 2023 om 16:08
Ik begrijp een gedeelte uit het patroon waar ik nu mee bezig ben niet. Kan iemand mij helpen?
Ik ben klaar met de pas van een vest die van boven af wordt gebreid en nu moet ik het werk gaan verdelen voor het lijf en de mouwen. Voor de mouwen moet ik 49 steken plaatsen op een hulpnaald. Tot zover begrijp ik het helemaal, maar nu staat er het volgende: zet 10 steken op onder de mouw?????Als ik dan vervolgens  de mouw moet gaan breiden staat er: pak de steken op en neem 1 steek op in elk van de 10 opgezette steken onder de mouw = 59 steken. Waarschijnlijk is het heel simpel, maar ik begrijp er niets vanConfused
Alvast hartelijk dank voor eventuele hulp.

Groet Zora
Back to Top
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 287
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 December 2023 om 00:24
Als je de 49 steken op een hulpdraad hebt staan moet je 10 steken extra opzetten, je kan bijv op Google zoeken op "extra steken opzetten".
Deze 10 steken brei je eerst niet en laad je gewoon op je naald staan terwijl je verder gaat met voor/achterkant.
Waarschijnlijk moet je dan in de volgende naald de mouwen gaan breien, deze begin je bij de 1e van de 10 steken die je zopas extra hebt opgezet en brei je verder over de 49 van je hulpdraad. Handig om dit te doen met sokken naalden, de steken van het voor en achterpand laat je op je gewone naald staan en laat je "afhangen" zodat je met je sokkennaalden de mouw alleen breid over de 59 steken .

Ik hoop dat het je zo wat duidelijker is..
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 December 2023 om 08:38
Als je vanaf de boord had moeten breien, dan had je die 10 steken misschien geleidelijk moeten opzetten, ze zijn dan nodig voor de breedte van de mouw.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Zora View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 24 December 2023
Locatie: Amsterdam
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Zora Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 December 2023 om 13:26
Dank jullie wel dames, het maakt het zeker duidelijker. Hele fijne dagen en een gelukkig nieuw jaarSmile


Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns