Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Patroon wordt van boven naar beneden gebreid

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
FindMe View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 04 Maart 2024
Locatie: Bellingwolde
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer FindMe Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Patroon wordt van boven naar beneden gebreid
    Posted: 04 Maart 2024 om 14:50
Het patroon van DROPS Design wordt van boven naar beneden gebreid op  rondbreinaalden. Mijn vriendin heeft jaren niet gebreid en dacht een simpel model te hebben gekozen. Begon dus bij de boord op 2 breinaalden. Nu is het omwerken/ omdenken best lastig en vroeg me af of iemand daar tips en trucs voor heeft. Mijn vriendin breidt met 2 draden voor een mooi gemĂȘleerd effect. Dat gaat prima. Als je het plaatje ziet denk je niet aan voor- en achterpand samenbreien...
Het betreft DROPS 233-23
DROPS Design: patroon st-035
Ik ben heel benieuwd naar jullie reactie!

Vriendelijke groet
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2024 om 17:16
https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=11383&cid=7

Ze begon bij de boord schrijft u, dus ze is onderaan begonnen, met losse stukken neem ik aan (voorpand apart, achterpand apart)

Helemaal onderaan staat er een tekening met afmetingen, daar kan ze zich op baseren dan. En er staan ook video's voor die trui bij de link
Back to Top
FindMe View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 04 Maart 2024
Locatie: Bellingwolde
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer FindMe Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2024 om 23:34
Dank hiervoor.
Diana gaat inderdaad allemaal losse onderdelen, rugpand, voorpand en dan de mouwen breien. Halssteken opnemen en de boord breien. Ze heeft geminderd bij de armsgaten en nu gaat het erom hoe de schouders moeten lopen. Hoeveel steken opnemen voor de nek etc. Ik ben er al mee bezig voor haar maar vroeg me af of iemand wat handvatten heeft. In het patroon worden nl op een bepaald moment het voor- en achterpand op 1 rondbreinaald gezet. Terwijl wanneer je de trui op het plaatje ziet het niet te zien is. Goede les voor de volgende keer......
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2024 om 10:37
als het echt van puntje schouder tot ander puntje schouder loopt dan deel ik het aantal steken door 3. 1/3 voor de rechterschouder, 1/3 voor de nek/hals en 1/3de voor de linkerschouder. De schouders worden altijd in trapkes afgezet, eerste deel de zijkanten en tegelijkertijd de middelste steken voor de nek afkanten. (= voor achterpand) en dan verder apart afbreien.
Voor het voorpand moet ge iets eerder beginnen met afkanten van de middelste steken en een paar steken minder dan dat 1/3. die paar steken deelt ge weer door 2 om aan iedere kant van de halslijn een ronding te kunnen maken. Het beste is dan om met 2 bollekes garen te werken (in haar geval met 4) om elke kant hetzelfde te kunnen breien.

Als het echter zo van die afhangende schouders zijn zoals op de foto dan is het efkes rekenen met het proeflapke. Voor de nek staat er op de tekening onderaan van 17 tot 20 cm (naargelang de maat die ge breidt), dus dat wordt efkes rekenen dan en de rest delen door 2 voor de schouders.

De nekboord brei ik altijd apart en naai die er dan aan, omdat ik altijd sukkel bij het opnemen van de steken, dat komt nooit goed bij mij. Bij het dragen valt die altijd ondersteboven.

Misschien dat iemand anders een nog andere methode heeft en vooral voor het kolleke.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2024 om 07:18
Steken opnemen voor nek- of zijboord doe ik liever met de haaknaald. Bij een halsboord pak ik steeds dunnere naalden, dan sluit hij beter aan. Telkens een half maatje minder.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2024 om 09:54
Dat is een goede tip Magtelt. Dit systeem.moest ik ooit bij een vest doen. Naar de taille toe steeds een dunnere naald.. Na de taille steeds een dikkere..Werkte perfect.
.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2024 om 10:16
ik heb al van alles geprobeerd gehad, 1 maat kleinder van naald, een halve maat kleinder, de steken van de afzet opgenomen, de steken juist onder de afzet opgenomen, de steken niet afgekant en die ineens verder gebreid, een hoge col, een klein colleke, altijd klapt die achterkant van de trui naar buiten. Bij een hoge col heb ik dan zo precies een zakske in de nek hangen van het proberen naar buiten te klappen maar door de hoogte niet kunnen.
Dat heb ik dus allemaal opgegeven en brei ik de col apart en naai die er dan aan.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2024 om 11:45
Ik naai hem ook aan , maar ik doe het met de manier die phildar vaak in zijn patronen laat doen .Na het boordpatroon een stukje tricot in een andere kleur breien en dan vastdraaien. 

Vroeger breide ik wel eens dun elastiek mee , maar dat is hier alleen nog maar in naturel te koop ..


Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns