Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenondergoed

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Oma Marianne View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 02 Maart 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 21
Direct Link To This Post Onderwerp: ondergoed
    Posted: 07 Juli 2008 om 19:05

 

Help!

Wie kan mij helpen, mijn kleindochter vraagt me ondergoed te breien voor haar popje. Het is een gemiddeld groot popje iets kleiner als een barbie maar wel veel voller. Als ik een patroon vind kan ik dan het patroon wijzigen in de maten van het popje? Kan iemand dit breiwonder (maar niet heus) helpen?

Vast bedankt!!

Groetjes,

Marianne

 

Marianne
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2008 om 19:27
Je kunt een proeflapje losjes om de taille wikkelen, dan weet je hoeveel steken je in totaal nodig hebt. Dat deel je door 2 en dat aantal steken brei je van de taille tot over de bibs, dan kant je aan weerszij af tot 4 steken, brei daar 3 of 4 pennen over en zet die steken weer erbij op en brei evenveel pennen voor de voorkant. Sluit de zijnaden. Dat is een basisbroekje, je kunt het langer maken en een tunnel maken voor koordelastiek.
Voor een hemd doe je hetzelfde, maar dan van de taille tot de armpjes. Afkanten en spaghettibandjes haken (Of over 2 steken breien).
Heb je het trucje door, dan ga je zelf fantaseren met kantjes, picotrandjes enz.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
T Looman View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4146
Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2008 om 21:44
bedankt Magtelt dat is een handig patroon
groetjes Thea
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2008 om 09:32
Een behaatje is ook zo gemaakt. Eerst de band, net zo groot als de borstomvang plus een paar steken voor het haakje of de drukker, 2 naalden breien, dan alleen voor het middenvoorstuk heen en weer breien, dus keren voor de naald uitgebreid is,4 naalden, dan de hele naald uitbreien en nog een teruggaande naald, afkanten. Precies in het midden een draadje rijgen en strak trekken, zodat er twee cupjes ontstaan, draadje wegwerken. Schouderbandjes zoals het hemd of een klein lintje, aan de rug drukker of haakje aanzetten. Het is even een gok hoe groot het cupdeel moet worden, maar het is ook snel uitgehaald als het niks wordt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Oma Marianne View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 02 Maart 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 21
Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2008 om 21:30

Beste Magtelt wat ben ik ontzettend geholpen met je basispatroon, heel erg bedankt!!!

Marianne

Marianne
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.360 seconden.
Lang Yarns