Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Mindering probleem

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Corrie tH View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 02 Mei 2024
Locatie: Helmond
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie tH Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Mindering probleem
    Posted: 02 Mei 2024 om 21:29
Dank je wel voor de tip. Dit lijkt mij inderdaad beter. 
Ik ga het zo proberen. 
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2024 om 21:12
dan kunt ge dus voor die eerste mindering van 8 steken, die laatste 8 steken niet haken, keren en dan eerst 3 vasten haken, 2 halvestokjes en 3 stokjes en dan de rij verder afhaken in de volgende rij weer haken tot de laatste 8 steken (die dus niet haken) en keren en weer 3 vasten, 2 halvestokjes en 3 stokjes. Dan zal de kromming al soepeler zijn.

Misschien is het dan wel handig om telkens een stekenmarkeerder te zetten na die 8 steken dat ge weet tot waar ge moet haken. (3 vasten, 2 halve en 3 hele stokjes).

Ge kunt ook zelf bepalen hoeveel vasten en halve en hele stokskes ge neemt. (zolang het er maar 8 zijn), wel in de veronderstelling dat het stokskes zijn en geen dubbele stokskes.

En bij het keren zou ik dan al zeker geen keerlosse gebruiken, maar gewoon werk omdraaien en direkt een vaste haken
Back to Top
Corrie tH View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 02 Mei 2024
Locatie: Helmond
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie tH Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2024 om 21:07
Inderdaad, dat bedoel ik. Die rand moet er later aangehaakt worden met vasten. 
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2024 om 21:01
dan bedoelt ge waarschijnlijk met die 8 steken in elke rij minderen, het minderen van het dunne bandje links naar de schoudertop rechts en telkens 8 steken naast elkaar?

En moet ge nadien voor die kraag in de steken beginnen haken of wordt die er nadien aangenaaid?


Back to Top
Corrie tH View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 02 Mei 2024
Locatie: Helmond
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie tH Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2024 om 19:54
Ja,klopt.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2024 om 19:14
Back to Top
Corrie tH View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 02 Mei 2024
Locatie: Helmond
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie tH Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2024 om 17:45
Ik heb een probleem met minderen in een haakpatroon. Ik ben bezig met een patroon uit Phildar 239 topje oceanen.Het is een truitje met 1 schouderband. Ik moet in elke rij 8 steken minderen  maar als ik het doe zoals zij beschrijven voor het minderen van 2 of 3 steken vind ik het niet mooi worden. 
Heeft iemand een idee hoe dit op een mooie manier kan??
B.V.D.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns