Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenGroninger meebreideken

 Reageer Reageer Pagina  <1 414243
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Direct Link To This Post Posted: 30 September 2009 om 11:32
Die is heel mooi en ook die rand hoe heb je die gedaan
Back to Top
Corneliaz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1379
Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2009 om 13:40

Hallo Allemaal,

Ik wil ook graag een deken gaan breien met kabels, maar kan me geen voorstelling maken van de hoeveelheid garen wat nodig is. Heeft iemand de/een deken afgemaakt met saskia garen van de wibra (of een vergelijkbaar glad garen)  ? Hoeveel bollen hadden jullie nodig ?

Alvast bedankt voor de info

Groetjes Corneliaz

Ga met je tijd mee maar kom van tijd tot tijd terug.
Back to Top
johan View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 02 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 6
Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2009 om 14:02
Ga mezelf ook aanmelden moet alleen uitvogelen hoe dat allemaal werkt
Back to Top
Dikky View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 November 2007
Status: Offline
Points: 2403
Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2009 om 21:27

Johan, je kunt jezelf niet meer aanmelden. Deze meebreideken is vorig jaar oktober begonnen en de inschrijving is al een hele tijd gesloten. Wel komt er ooit een boekje van de patroontjes bij w olhemel (aan elkaar). Dus info hieromtrent kun je hier krijgen.

Corneliaz: Je wou hem gaan maken van saskia? Ik heb hem gemaakt van Muskat een katoen van Drops die ook Renske verkoopt. Het garen wordt gebreid op naalden 4. Ik weet niet of saskia ook op naald 4 (stekenverhouding 20 st. is 10 cm.) gebreid wordt maar dan kun je uitgaan van een 3600 meter garen (36 bollen van ca 100 meter per bol) die je zult verbruiken voor een eenpersoonsdeken. Ik denk dat je dat makkelijk om kunt rekenen naar bollen saskia mits je de looplengte van een bol kent. Je moet er natuurlijk wel van uitgaan dat hoe meer blokken je met kabels maakt hoe meer garen je nodig zult hebben. Kabels vreten relatief gezien een hoop garen, maar ze zijn wel prachtig.
Maar het voordeel van een lappendeken is natuurlijk dat je altijd nog garen bij zou kunnen kopen als je tekort komt. Het zijn immers allemaal lapjes en je kunt natuurlijk ook varieren met verschillende kleuren.

Groetjes,
Dorine
Back to Top
Corneliaz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1379
Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2009 om 11:34

Hallo Dorine,

Bedankt voor de informatie. Ik wil graag de deken in een kleur gaan maken dus wil wel voldoende garen hebben met hetzelfde kleurbad. Bij het patroon zelf staat ook wel materiaal aangegeven maar alles in engels en dikkere naalden. Nu kan ik me beter voorstellen aan welke hoeveelheid ik moet gaan denken. (ingewikkeld misschien maar zal wel aan mij liggen  )

Zal ook zeker eerst een proeflapje breien of het garen geschikt is voor een deken. Het is teveel werk als het straks dan toch niet zo mooi wordt al dat je had gedacht.

Groetjes Corneliaz

Ga met je tijd mee maar kom van tijd tot tijd terug.
Back to Top
Dikky View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 November 2007
Status: Offline
Points: 2403
Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2009 om 21:26

Nee joh, helemaal niet ingewikkeld en alleen maar goed om helemaal op en top en dus goed geïnformeerd aan de slag te gaan. Dat geeft zo'n flink project alleen maar meer kans op slagen.

In ieder geval heel veel succes en hou ons maar lekker op de hoogte van je resultaten. Altijd leuk.

Groetjes,
Dorine
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 414243

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns