Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenBreien voor Dummies

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 483
Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2009 om 15:18

tja voor dummies, in principe zegt het woord het al, voor mensen die er zo goed als niks van af weten.

als je veel breit is er weinig nieuws voor je onder de zon, en op internet kan je ook veel vinden. Maar gewoon lekker een eenvoudig naslagwerk is altijd handig.
de basis van het breien weet ik ook wel, ik heb het nog op school geleerd, en mijn oma en moeder breiden ook. Alleen het lezen van de patronen moet ik nog goed onder de knie krijgen.

Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 December 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5399
Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2009 om 15:38
Hoi Nellie hier weet ik niets van ,dus morgen even vragen, alvast bedankt
groetjes geesje
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2009 om 20:39
Originally posted by geesje geesje wrote:

.....ja als ie tenminste niet door iemand anders gereserveerd is...................ik heb ook een ster-abonnement.............trouwens dit boek is bij ons alleen in de stadsbieb te krijgen en ik heb met dit weer geen zin om zoon end te fietsen en met de bus is het totaal 6 knipjes


Kun je dan niet reserveren in je eigen filiaal? Dat doen wij via internet en dan geven we aan waar we het boek op willen halen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 483
Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2009 om 21:17

zo doe ik dat ook,

net boekje aangevraagd over de knifty knitter, heb er een te leen om uit te proberen en als mijn dochter het wat vind en ik er ook mee overweg kan denk ik erover zo'n knifty knitterset te kopen.

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2009 om 14:20
Originally posted by Nellie Nellie wrote:

tja voor dummies, in principe zegt het woord het al, voor mensen die er zo goed als niks van af weten.

als je veel breit is er weinig nieuws voor je onder de zon, en op internet kan je ook veel vinden. Maar gewoon lekker een eenvoudig naslagwerk is altijd handig.
de basis van het breien weet ik ook wel, ik heb het nog op school geleerd, en mijn oma en moeder breiden ook. Alleen het lezen van de patronen moet ik nog goed onder de knie krijgen.

Ja, wat op Google books staat klinkt allemaal ook niet zo moeilijk, dus ik denk dat ik het niet echt nodig heb, al is het altijd leuk voor de heb. Bedankt voor het advies :)

Back to Top
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 483
Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2009 om 15:58
Ik had ook bij Google books gekeken, maar geef de voorkeur aan een echt boek wat ik lekker door kan bladeren. Hoop echt ngo een keer tegen een paar oude 3 Suisses breiboeken aan te lopen, of zo'n een als die de HEMA elk jaar uitgaf. Dat waren altijd leuke breiboeken, en "vroeger" stond er ook wel eens een breipatroon in de Libelle of Margriet, maar volgens mij is dat ook verleden tijd.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2009 om 19:58
Kijk maar eens op Marktplaats. Met trefwoord 3 suisses of Hema. Ik kijk zo eens per week, vroeger elke dag, maar dat werd te gek en feitelijk heb ik genoeg boekjes en bladen. Die oude Spelen met restjes boekjes zijn erg leuk. En de kapsels en modellen uit de jaren 60 en 70 zijn echt lachen.

Ik heb net even gekeken en er worden twee Spelen met restjes-boekjes aangeboden. En diverse andere 3 suisses en Hemaboekjes.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 December 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5399
Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2009 om 20:30
Originally posted by Nellie Nellie wrote:

Originally posted by geesje geesje wrote:

.....ja als ie tenminste niet door iemand anders gereserveerd is...................ik heb ook een ster-abonnement.............trouwens dit boek is bij ons alleen in de stadsbieb te krijgen en ik heb met dit weer geen zin om zoon end te fietsen en met de bus is het totaal 6 knipjes

je kan het toch reserveren bij je eigen bieb, die lenen het dan weer van de andere bieb en kan je het bij je eigen filiaal ophalen. Hier kan je het dan alleen maar 3 weken lenen.

.....ben vanmiddag naar de bieb geweest, en ook bij mijn filiaal een boek vanuitde stadsbieb kan, maar dat wordt ook als een reserveren gekenmerkt, dus wel  1 euro betalen.!!!!!

groetjes geesje
Back to Top
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 483
Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2009 om 21:59
is hier ook, een euro betalen, maar ach, daar kom ik ook wel overheen. heb zo toch de gelegenheid om het boek op mijn gemak te bekijken en dan te beslissen of ik het wil hebben. Nadeel van het SnB boek is dat het niet meer gedrukt wordt, nog wel in het engels, dus zit nog te twijfelen of ik het wel of niet zal kopen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2009 om 12:13
Ik zit nog steeds te wachten op de vertaling van het snb boek voor mannen. Son of snb.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Hetteke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 03 November 2007
Locatie: Uithuizen
Status: Offline
Points: 3767
Direct Link To This Post Posted: 02 April 2009 om 20:58
Ik heb het vandaag van de bieb gehaald een mooi boek.
Hij stond er in het Nederlands.
Groetjes Hetty.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Direct Link To This Post Posted: 02 April 2009 om 22:32
Wel *#$@^& nog aan toe. Ik was vanmorgen in de bieb en die stond er niet. De vorige boeken van Stitch'n Bitch stonden bij de spotlights. En die kast loop ik het eerst langs. Ik kijk zo dadelijk wel even in de catalogus.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 03 April 2009 om 07:27
Wat is de (Nederlandse) titel van het boek dan ?? Ik wil het ook graag hebben maar zowel op Amazon als Bol.com krijg ik alleen de engelse versie te zien, ook als ik opauteur zoek?? 
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 483
Direct Link To This Post Posted: 03 April 2009 om 10:56

de nederlandse versie is niet meer of lastig te verkrijgen

zoek in de catalogus van je bieb, als zij het niet hebben word je verwezen naar bibliotheeknl ofzo en kan je het via een andere bieb aanvragen

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.797 seconden.
Lang Yarns