Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Gewoon benieuwd...

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Gewoon benieuwd...
    Posted: 13 Januari 2017 om 19:41
Waar halen jullie je inspiratie vandaan...
En wat is je favoriete haakplekje...

Zal die van mij verklappen...
Ik haal heel veel inspiratie van het internet en uit de zoveel leuke boekjes die er zijn tegenwoordig...
Mijn favoriete haakplekje is toch wel op mijn eigen hobbykamer...
Daar heb ik alles bij de hand maar heb zoveel dat het af en toe wel lastig kiezen is wat eerst te doen...Embarrassed
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2017 om 20:16
Smile Wat een leuk onderwerp! 

Mijn inspiratie... oei, wel een erg duur woord om mijn drijfveer te benoemen. Wat kleuren betreft dein ik mee op de seizoenen in de natuur. Ik kijk vaak op sites voor middeleeuwse kleding. Niet om letterlijk na te maken maar voor bijzondere details. Wat knutselwerk betreft kijk ik meestal naar de Noorse mythologie.   

Verder heb ik eenvoud en duurzaamheid hoog in het vaandel en dat betekent (her)gebruik van spullen die ik in huis heb. 

Mijn favoriete handwerkplaats is buiten in de tuin vanaf het voorjaar. Naaiwerk doe ik in mijn naaihoek, breien e.d. in de woonkamer bij het raam of bij de staande lamp naar gelang het uur van de dag.

  
  
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2017 om 09:52
Mijn stressless stoel staat precies voor de tv en daaromheen staan tassen met garens, projecten en een tas met scharen, naalden en andere hulpmiddelen. Zit er een kat op die stoel, dan heb ik nog een lage draaistoel met lage leuningen, die ook een wegglijdende breinaald kunnen tegenhouden. Die zet ik dan voor de stressless en dan zit de kat op de tweede rang. Mijn boeken, bladen, garens en ander hobbyspul zijn verdeeld over mijn hobbykamertje en de zolder. Vroeger zat ik vaak in mijn hobbykamertje, als er voetbal was, maar de tv daar is niet meer aangesloten, ik moet nog steeds uitvinden op welke kanalen de dvd speler, videorecorder en het oude kastje zitten. Maar ik kan 3 of 4 programma's tegelijk opnemen in de huiskamer, dus ik kijk mee naar voetbal en later naar mijn films.

Mijn inspiratie kwam een hele tijd uit bloemen, ik probeerde dan poppenkleren, vooral mutsen, te maken die leken op Flower Faeries of de elfjes en kabouters uit Hansje in Bessenland, een oud prentenboek. Ik heb een heleboel bladen en boekjes met poppenpatronen, die ik inkijk voor inspiratie, waarna ik eigenwijs aan het werk ga. Voor de jeans kijk ik hoe de mijne er uit zien.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2017 om 11:15
Ik haal mijn inspiratie hier vandaan of Ravelry, internet en natuurlijk tijdschriften en boeken. Naaien doe ik op mijn naai/strijk/rommel/kastenkamer. Breien en haken doe ik naar gelang de tijd van de dag of het jaar overal waar er mogelijkheid tot zitten is. Tv is voor mij meestal luister tv. Duitse Krimi's kijk/luister ik ook meestal al breiend of hakende. Daarom ook zelden Engels, want dan moet ik regelmatig lezen omdat ik dat in het gehoorde woord niet zo goed beheers. Schiet natuurlijk niet zo snel op dan, maar dat vind ik geen probleem. 's Avonds zit ik meestal op de bank. Op het overblijvende stuk en op het tafeltje naast mij ligt alles wat ik zou kunnen nodig hebben en het blijft er liggen. 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2017 om 11:16
Mijn dochter zorgt voor mijn inspiratie .
Ze komt altijd wel met iets aandragen ,met de vraag of ik dat kan maken ,en vervolgens of ik dat ook wil ??

Ik heb een sta op stoel in de hoek van de kamer staan ,waar ik met een lamp op mijn werk meestal zit te breien .
Mijn man kijkt dan vaak televisie en als ik hoor, of een glimp opvang van iets dat mij interesseert ga ik wat dichterbij zitten kijken .
Achter de stoel liggen in plastic zakken de projecten waar ik mee bezig ben .
Mis ik een zak ,dan ligt die steevast boven, in wat mijn man mijn atelier noemt .
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2017 om 12:04
Ik heb niet echt een inspiratie bron.
Ik maak wat ik nodig heb, wil hebben of iets op verzoek.

Ik moet nu bv opzoek naar kastrandjes omdat mijn zoon dat wel mooi vindt voor zijn vitrine/buffetkast.

Mijn plekje is links op de bank zodat ik televisie kan kijken tijden het handwerken.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2017 om 13:14
Ik haal het van internet. Heb ondertussen al zoveel patronen (ook alweer veel kwijt geraakt door nwe laptop, programma's die gecrasht zijn enz.) dat ik soms ook daar door blader. 
Sinds kort heb ik een hobbykamer, maar ik zit toch liever in de woonkamer op mijn stoel te hobbyen. Vooral haak- en breiwerk kun je heerlijk op een stoel doen. Liefst met de tv aan. 
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2017 om 14:10
Ik ben op een bepaald moment gevallen voor konen met garen, daar heb ik er een kudde van verzameld - leuk van ebay
Dan ga ik denken wat ik er mee wil, maar ik ben van t praktische - een trui, handschoenen, muts dat soort dingen.
Knuffels maak ik als ik er zin in heb voor een verjaardag of om eens een patroon / mijn kunde uit te proberen.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2017 om 17:12
Oh wat leuk om te lezen dat er zoveel verschillende inspiratie bronnen zijn...
En zoveel lekkere plekjes om met de hobby bezig te zijn...
Iedereen is lekker bezig met zijn eigen hobby op zijn eigen plekje...
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Januari 2017 om 18:14
Ik haal veel inspiratie en patronen van het internet, ben daar lid van verschillende clubjes.
En zit graag aan de eethoek te handwerken, het is daar lekker licht en als de zon schijnt, lekker in de zon.
Het is een pracht plekkie, genoeg ruimte om dingen neer teleggen, zoals patroon en wol of papier.
Back to Top
Cozz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 2937
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cozz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Januari 2017 om 19:33
Ik haal mijn inspiratie overal van het net vandaan, soms uit de natuur soms van hier :D
Neus op pinterest, faceboek, ravelry, overal en nergens...
Ik heb mijn eigen hobbykamertje maar haken doe ik t liefst beneden in de woonkamer bij mijn hubby in de buurt en de tv. Kat naast me liggend al snorrend op dat bewegende draadje lettend hihi...
Ik maak waar ik op dat moment zin in heb, heb zoveel wil ik nog doen patronen liggen dat ik de luxe heb dat ik kan kiezen. Nu heb ik wel niet altijd de wol liggen ervoor. Maar dan kies ik iets wat ik wel heb liggen om in de startmodus te gaan...
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2017 om 08:11
De luxe van patronen te over heb ik gelukkig ook...
Mijn voorraad garen is ook behoorlijk al betrap ik mezelf er wel op dat het toch nog wel eens voorkomt dat ik kleuren mis...
Ik haak ook nog wel eens iets op bestelling en dan is het gelukkig niet moeilijk een keuze te maken...
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2017 om 11:22
Een tijd terug heb ik mijn garenvoorraad weg gedaan. Heb nog wel wat laten liggen maar niet veel. Als ik iets wil maken dan wil ik het toch net weer van kleuren of dikte maken die ik niet thuis heb liggen. En ik vind het fijn dat je het dan in een internetwinkel kunt halen, oke nadeel dat je het niet kunt voelen, maar je hoeft er dan de deur niet voor uit.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juni 2017 om 14:57
Nieuw haakplekje hier is toch wel de bank beneden in de woonkamer...
Door al het verbouwen zaten we veel boven...
Nu haak ik steeds meer beneden merk ik zelf...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juni 2017 om 17:40
Meestal zit ik in de zomer onder de parasol te haken en breien, maar nu zit ik op de tocht in mijn hoekje in de stressless stoel. Ik haal mijn inspiratie uit boekjes, uit de natuur, vooral bloemen, maar ook uit het garen zelf. Ik kijk er naar en zie al wat ik daarvan ga maken. Het nadeel van hardop denken is wel, dat ik sta te mompelen in Zeeman of Action: "Hmm en poppenjeans, hmm een badpak voor Barbie". Ik zou een t-shirt moeten dragen met het opschrift: Gek, maar niet gevaarlijk.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juni 2017 om 08:18
Hahaha herkenbaar magtelt...
Ik heb met mezelf ook echt de afspraak gemaakt niet weten wat ik ermee ga maken dan laat ik het liggen...
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns