Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

golvende broekspijp

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: golvende broekspijp
    Posted: 16 Juli 2013 om 19:55
Ik heb een spijkerbroek met stretch korter gemaakt . Dubbele stikrand en nu golft hij .
 
Wat heb ik fout gedaan en hoe krijg ik een niet golvende onderkant ???
 
 
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2013 om 20:05
Ik denk, dat de stof tijdens t stikken iets uitgerekt is, heb je een stretch steek op je naaimachine? Misschien lost 1stikrand t ook op, ipv en dubbele. Enne niet aan de stof trekken tijdens t stikken. Ook valt te proberen dubbel te rijgen en dan ertussen enkel te stikken,
Maarre garantie tot aan de deur,
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8325
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2013 om 20:06
zou het kunnen zijn dat het tijdens het naaien een beetje uitgerekt is ?
 
het moet namelijk wel kunnen ik maak zelf ook stretch broeken ook wel korter. met een grotere steek.
en de machine het werk laten doen, alleen sturen vooral niet tegen houden of trekken.
 
oant Sjen
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2013 om 20:36
Ik zal eens een grotere steek proberen . Uitgerekt is het volgens mij niet want de pijp gaat makkelijk om de vrije arm .
 
Voor de zekerheid zal ik het ook maar rijgen . Doe het eigenlijk altijd maar deze keer toevallig niet .
haastige spoed .........
 
Bedankt voor de tips
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14071
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2013 om 21:43
Probeer eens met een stuk papier onder het werk, trek je daarna er zo weer af. Als je een machine hebt met boven- en ondertransport moet je die eens aanzetten. Voor de rest heb je alle opties al gehad. Ik heb er nog een voor. Heb je er al op gestreken, soms wordt het dan ook glad. En nog een, probeer eens een stretchnaald.
Volgens mij ligt het aan het soort stof. ik heb het soms wel en even vaak niet, de ene keer helpt dit en de andere keer dat.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2013 om 11:00
Ik durfde niet te strijken ,was bang dat het dan nog erger zou worden .
 
Dat ga ik dus maar eerst doen , ik heb wel m,n tornmesje alvast maar klaar gelegd .
 
bedankt voor alle tips .
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2013 om 11:40
Ik heb een stretch-steek op mijn machine, gaat een paar steken vooruit, en dan even weer achteruit. Voor die tijd werd me aangeraden om met een kleine zigzag te naaien i.p.v gewone steek.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14071
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2013 om 12:29
Pippie, ik doe met die steek altijd de kruisnaad van een pantalon. Voor de leuk dit verhaal:
2 Weken geleden naar de schoolmusical van kleindochter. Na afloop, mijn schoondochter loopt een eindje achter mij naar huis en roept mij om even te blijven staan. Draai je eens om. Ik gehoorzaam weer met mijn rug naar haar toe. Je bent uit je broek gescheurd!!!!!! Niet de naad kapot, maar het stof eruit gescheurd en rafels over mijn derrière. Die broek was van verleden jaar en echt geen rommelstof, maar de naad was te sterk voor het stof. Overigens het was een zwarte broek, gelukkig had ik een zwarte panty eronder en gelukkig had ze het niet gezien, of was het er nog niet voor we gingen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2013 om 16:00
Pippie ,ik heb die steek wel maar het is een zichtbare steek en dat vind ik dan denk ik niet zo mooi .
Ik ga er wel eens voor zitten . Eerst het vestje van m'n kleinzoon afwerken al is het nu ook te warm om het te dragen .
 
Ik vroeg vorige week aan hem of hij het even wou passen .
Ik denk niet dat mamma het goed vind dat ik dat pas oma . Ja je moet wat verzinnen als je een bloedhekel hebt aan passen
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14071
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2013 om 16:45
Dat vind ik werkelijk een goeie. Bijdehandte kleinzoon heb jij. ( Oeps, is bijdehandte goed geschreven??? Ik heb zo mijn twijfels).
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14071
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2013 om 17:21
Het moet "bijdehante" zijn. Meneer Google heeft geholpen. http://onzetaal.nl/taaladvies/advies/bijdehande-bijdehante-tante.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2013 om 17:33
Ik weet niet of het er wat mee te maken heeft hoor. In een ver verleden heb ik ook wel eens wat op de naaimachine gedaan. Maar volgens mij hoort bij de stretchsteek ook het gebruik van een stretch naald.
 
Toen ik uitleg kreeg van mijn naai- en borduurmachine, vertelde die mevrouw, dat je ook leuk 't-shirts kan borduren. Zij had een shirtje met een 'gewone' naald geborduurd ipv met een stretch naald (tricot stof). En toen het shirt uit de was kwam, zat er een gat in en het borduurtje lag er naast.
Niet leuk, maar heb er toch vreselijk om moeten lachen. LOL 
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2013 om 17:37
Ik heb even navraag gedaan bij de expert (mijn moeder Wink).
Zij zegt ook toch iets te veel aangetrokken. Opl: een bandje / lintje in de zoom mee vastnaaien.
 
Succes !
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14071
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2013 om 18:48
Mutti, ik zie nu pas dat je waarschijnlijk een blindzoomsteek hebt gebruikt. Dan zal het inderdaad gerekt zijn. Dat gebeurt heel snel met die steek. Je zou het opnieuw kunnen proberen, als strijken niet helpt en dan spelden dwars steken. Maar ik zou het uithalen en met de hand doen. Is sneller gedaan als nog tig keer iets proberen. Uithalen gaat perfect voor de tv. (ervaring)
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2013 om 17:56
als je een speciale stretchnaald had gebruikt had je het niet gehad.
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns