Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

gordijnen zelf maken

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Devi View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 29 Juli 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Devi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: gordijnen zelf maken
    Posted: 31 Juli 2011 om 11:56
Hallo, ik ben Devi, ik ben nieuw op deze forum.
Deze slechte zomerweer geeft mij de aanleiding om eens weer te gaan hobbyen.

Ik wil graag zelf gordijnen maken met de plastieke verstelbare haken die je in moet naaien. Ik heb dit eerder gedaan, maar die plastieke platen verschuiven steeds. Toen had ik het eerst met de hand geregen en dan pas met de naaimachine gestikt. Het lukte wel goed, maar het kostte me ontzettend veel tijd en zere vingers.
Wie heeft tips voor mij zodat die plastieke platen niet gaan verschuiven tijdens het stikken?
Ik vraag me af hoe de gordijnmakers van Kwantum en Leenbakker dat doen?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2011 om 13:48

er is een boekje waarin gordijnen maken (diverse manieren )heel duidelijk staat uitgelegd .

Kijk eens bij de bieb . Kun je er desnoods een kopie van maken

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2011 om 14:00
Die gordijnmakers zijn heel grote machines. Via de computer wordt de maat van de gordijnen ingegeven, de rol stof wordt in de machine gelegd. Het apparaat doet zijn werk en aan het eind komen er je kant en klare gordijnen uit. Het schijnen apparaten te zijn met hele grote afmetingen. ik heb ze nooit gezien maar zo verteld gekregen. Ik heb gordijnen vroeger met plooiband gemaakt, nu naai ik de plooien in. Die plastic dingen heb ik het alleen meegewerkt als er iets veranderd moest worden. ik vond het krengen.
Back to Top
Devi View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 29 Juli 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Devi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2011 om 08:20
Bedankt voor jullie reactie. Ik denk dat ik dan maar van het idee afstap om met die plastieke innaaibare haken te werken.
Ondertussen heb ik zitten surfen op internet. Heb ik bij www.eulalie.nl plastieke haken gekocht die je niet hoeft in te naaien, gewoon in de plooien schuiven dus en ze zijn verstelbaar. Deze soort heb ik verder nergens gezien.
Eerst een weekje vakantie, dan ga ik aan de slag.
Back to Top
Cornel45 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 13 Augustus 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 35
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cornel45 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2011 om 22:46

Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Die gordijnmakers zijn heel grote machines. Via de computer wordt de maat van de gordijnen ingegeven, de rol stof wordt in de machine gelegd. Het apparaat doet zijn werk en aan het eind komen er je kant en klare gordijnen uit. Het schijnen apparaten te zijn met hele grote afmetingen. ik heb ze nooit gezien maar zo verteld gekregen. Ik heb gordijnen vroeger met plooiband gemaakt, nu naai ik de plooien in. Die plastic dingen heb ik het alleen meegewerkt als er iets veranderd moest worden. ik vond het krengen.

Nee hoor, ik heb al mij zware veloursgordijnen genaaid op een oude stalen Pfaff naaimachine uit 1956, klik op de link voor het resultaat. Kan wel!

http://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=19805&KW=n aaiproject

Scroll hier effe naar beneden.

http://forum.fok.nl/topic/1567801/1/50

 

Back to Top
annettevl View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 20 Juli 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 143
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer annettevl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2011 om 23:00

ik heb jaren bij kwantum gewerkt op de gordijn afdeling. heb heel wat gordijnen verkocht en alle benodigde spullen maar heb heeeel wat goeie naaisters terug gekregen met die plastic rotdingen. naalden breken en ze verschuiven. die gingen snel weer over op de "oudewetse" manier. en ikzelf kan er ook echt niet meer overweg.

@cornel45 ik denk dat lidwina met gordijnmakers het atelier van kwantum leenbakker en andere gordijn winkels bedoeld. daar gaat het idd veel machinaal.

liefs Annette
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2011 om 02:21
Ik heb die plastic dingen al 15 jaar aan mijn gordijnen zitten zonder enkel probleem, ze gaan zelfs de wasmachine in.
Misschien zit daar ook wel kwaliteit verschil in?
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2011 om 07:56

Ik bedoel inderdaad wat annettevl zegt. Ik weet ook dat er andere manieren zijn, ik maak zelf ook gordijnen als het nodig is, maar het ging in dit geval over die plastic dingen er in. Ik maak gordijnen met ingenaaide plooien. Er zijn vele manieren. 

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.641 seconden.
Lang Yarns