Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

granny stripe dilemma... VERVOLG

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
LiesVDB View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 04 April 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer LiesVDB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: granny stripe dilemma... VERVOLG
    Posted: 01 Augustus 2011 om 20:22

Ik ben begonnen met m'n granny stripe deken!!!  Hij is 180cm breed, en heb met elke kleur een toer gedaan...  Nog VEEEEEEEL werk voor de boeg! 

Maar nu zit ik met een dilemma...

Ik kan maar niet beslissen hoe ik nu verder ga!
Herhaal ik de kleuren in dezelfde volgorde (ben begonnen met paars, laatste toer wit, dus dan zou ik nu weer beginnen met paars)
Of werk ik nu de kleuren gewoon weer in tegenovergestelde volgorde (dus na laatste toer wit, terug geel herhalen, roze, rood,... tot ik terug bij paars ben)

Wat denken jullie??? 

O, en wil je mij regelmatig eens vragen hoe het met de grannystripe deken gaat?  Dan ben ik verplicht verder te werken en niet op te geven als jullie resultaat willen zien!

groetjes

lies

Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2011 om 20:27
Al heel mooi
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2011 om 20:44
Ik bewonder je inzet, het lijkt mij een hels karwei om zoiets te maken. Ik zou ervoor kiezen om in omgekeerde richting terug te gaan, dat oogt iets rustiger denk ik. Mooie kleuren trouwens!
Back to Top
natie.83 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Juli 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 678
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer natie.83 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2011 om 20:47
ik denk ook dat dat rustiger oogt alleen heb je dan minder paars nodig ziet er mooi uit trouwens
groetjes nathalie
Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Juni 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1614
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Judy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2011 om 20:57
lijkt me ook mooier om weer terug te werken naar uiteindelijk het paars.

Mocht ie dan nog niet groot genoeg zijn nog weer wit achter het paars en zo weer terug naar paars.

En heb je vandaag ook nog gehaakt???????
groetjes,



geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4034
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2011 om 21:11
Ha leuk ziet er al mooi uit ik zou denk ik ook terug werken met de kleuren,  ben ook net met ééntje begonnen is wel heel leuk om te doen ik maak tussen iedere toer een naturel streep om het rustig te houden, fijn om te zien dat er nog iemand mee bezig is.

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2011 om 21:23
Leuke kleuren, mooi gehaakt Lies.
Ja, en hoe verder, dat is zo persoonlijk. Ik zou weer de volgorde vanaf paars doen bijvoorbeeld. Zo veel smaken zoveel ideeen natuurlijk
Ik ben met een streeptas bezig en na enige keren opnieuw beginnen vond ik het toch leuker en rustiger dezelfde volgorde van de 8 kleuren aan te houden.

Je hebt nog heel wat te gaan, we volgen je vorderingen hoor
Back to Top
berdien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 19 Januari 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 686
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer berdien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2011 om 21:57
erg mooi en ik deel de mening van de rest!!
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2011 om 22:43
Tja zoveel hoofden zoveel zinnen. Ik zou niet met paars en ook niet met wit beginnen. Ik zou een heel andere volgorde aanhouden en ook niet alle kleuren  even veel. Welke? Dat weet ik niet, dat zou ik zien terwijl ik werk, of even met kleurpotloden tekenen. Veel succes, ik hoop dat ik je niet helemaal gek heb gemaakt. Lida
Back to Top
breinaald View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 22 Augustus 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2880
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breinaald Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2011 om 22:53
ik zou de zelfde kleurvolgorde aan houden ,maar dan 2
toeren van elke kleur,daarna met 3 toeren enz.
quality=
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2011 om 06:36
Ziet er al geweldig uit, en kwa kleur patroon tja. Dat is inderdaad wel persoonlijk.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2011 om 09:00
Dat van breinaald lijkt me ook een goed plan. Zo'n granny stripe moet misschien een vast patroon hebben, wat ik niet weet. Zelf zou ik een hoofdkleur nemen en de rest dus variëren
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2011 om 16:48
Erg mooi. Ik heb tot nu toe met omslagdoeken de strepenvolgorde telkens overnieuw begonnen, maar in mijn achterhoofd speelt het idee om het volgens jouw idee te doen, dus terug naar de beginkleur. Dat lijkt me heel mooi en apart. Ook leuk voor zo'n zigzaggolfpatroon.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Bloemeke View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 15 Mei 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 252
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bloemeke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2011 om 16:55
Erg mooi  volg je hartje
Back to Top
LiesVDB View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 04 April 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer LiesVDB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2011 om 09:09

Bedankt voor jullie meningen!  Tja, kleuren en zo hangen inderdaad af van persoonlijke smaak...

Heb uiteindelijk toch maar gekozen om verder te werken in omgekeerde volgorde (dus van wit tot paars), en zo verder te gaan... 
Slechts 2 en een halve toer bijgehaakt ..  dus nog eventjes geen 'vervolg'foto... 

Groetjes!

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2011 om 20:20
Als ik strepen ga maken, knip ik van elke bol een draadje af en dan leg ik ze in allerlei volgordes, tot ik de mooiste kleurcombinatie heb. Dan pak ik een plakbandje en leg de draadjes snel vast.

Voor Grannysquares kleurenbeslissingen pak ik een ruitjespapier en een doos viltstiften.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2011 om 23:27
Ik zou er zelf denk ik voor gaan om steeds dezelfde kleurvolgorde te houden. Maar ik kan me voorstellen dat jij er misschien heel anders over denkt
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Juli 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1367
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2011 om 20:52
de keuze ligt volledig bij jou ik was ook een begonnen met
lichte kleuren tussen elke streep heb ik er wit gehaakt
komt heel zacht over,wel restjes wol en met haaknaald 2.5
ik heb hem wel eventjes op kant gelegd om aan de
omslagdoeken te haken
met welke wol doe je dit en welke nld

groetjes
Back to Top
LiesVDB View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 04 April 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer LiesVDB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2011 om 15:53

Ben hier eventjes niet geweest, aangezien ik het druk had met bezoekers, maar nu ben ik er terug!  Even een update over de granny-stripe-deken:

Het dilemma is opgelost, en ik heb ervoor gekozen om in omgekeerde richting terug te werken.  Hij is ondertussen 55cm lang, dus heb ik ongeveer al 1/4e af...Nog 3/4 te gaan...!!!

Ik werk met SASKIA wol van in de Wibra, naald 4, en dacht met 9 bollen toe te komen, maar nu heb ik een groot probleem!  Ik heb de deken veel breder gemaakt, en nu kom ik natuurlijk niet toe!  De bollen zijn reeds opgebruikt!  Van een aantal kleuren heb ik nog bollen liggen, maar drie kleuren zijn helemaal op, en ik kan ze in de Wibra niet meer vinden!!!! 
Blijkbaar gaat het om "zomerkleuren"...

Dus bij deze een oproep:

WIE KAN MIJ HELPEN AAN VOLGENDE KLEUREN SASKIA WOL (LIEFST 2 BOLLEN PER KLEUR):
LICHTGEEL (Z065)
BLAUWGROEN (Z067)
LICHTPAARS (2066)
LICHTBLAUW (0075)

Vanzelfsprekend betaal ik voor de wol en verzendingskosten!

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, anders moet ik de deken laten liggen tot volgende zomer, maar ik kijk er naar uit deze nog voor de winter af te hebben!

Alvast bedankt!!!
(ik probeer later deze week een foto te plaatsen!)

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2011 om 16:20
Als het hier niet lukt zou je het via de krant kunnen proberen. In onze Limburgse krant is er een rubriek: wie helpt. Zo ben ook al een keer gered. Succes, Lida
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns