Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

groene tuintegels

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bandicot View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 27 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 331
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bandicot Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: groene tuintegels
    Posted: 06 Maart 2012 om 08:24
Weet iemand hoe ik de groene tuintegels weer schoon krijg.

Het lijkt wel een grasveld.
Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 September 2010
Status: Offline
Points: 1746
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2012 om 08:37

twee kopjes soda en twee kopjes groene zeep in een emmer water en een harde bezem en schrobben maar!

( een hoge drukspuit lenen is makkelijker ;-) )

Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2545
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2012 om 08:40

ik haal een fles groenverwijderaar en spuit daar de tegels mee in.

Het groene verwijndt vanzelf zonder boenen. Werkt ook op groene schuttingen.

Als je het in het voorjaar doet ben je er vaak het grootste gedeelte van de zomer vanaf, anderskan je het zo herhalen, kost nl geen fysieke kracht

 

Marlies

Back to Top
ienke View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 26 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 24
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ienke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2012 om 11:06
In plaats van groenverwijderaar kun je ook gewoon de goedkoopste witte azijn nemen, doe deze in een bloemenspuit en sproeien maar. Succes verzekerd.

Groetjes Ineke
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2012 om 11:08
Bij ons gebeurt dat met de hogedruk spuit ,vroeger met javel in een gieter opgieten en even laten trekken
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2545
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2012 om 11:37
voor de NL dames onder ons........ javel is chloor

Marlies
Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Juli 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1367
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2012 om 14:07
ik neem ook altijd bleekwater in een gieter laten trekken
en daarna met water spoelen
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2012 om 14:16
Houdt er even rekening mee dat als je met de hoge druk spuit aan de gang gaat:

- je de ramen ook gelijk kunt lappen
- het zand tussen de tegels ook verdwijnt. Je blinkende terras kan dus wat losse tegels bevatten
- de muren ook last hebben van opspattend water...

Wij hebben een groen terras :D Is toch niemand die het terras achter gebruikt, alleen de hond.
Back to Top
andrea21 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 568
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer andrea21 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2012 om 15:13
Ik heb bij de hoge druk spuit een speciale terras borstel dan spat het niet zo en werkt prima.
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2012 om 15:17

Ja met de hogedrukspuit zit altijs alles onder .

Wat Ladyken zegt......bleekwater......

Ik haak nooit af!

Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1360
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2012 om 16:07
Ik doe het ook altijd met chloor, gisteren ook nog gedaan. Met de terrasreiniger van de h.d.spuit lukt het niet omdat wij grindtegels hebben liggen die zijn te ruw.
Dus bezem erbij, gieters vullen en aan de slag.
Wanneer het weer nodig zou zijn dan doe ik het vaak met water gemengd met schoonnmaakazijn. Dit is meer bedoeld om het een beetje bij te houden.

Groetjes, Tineke01
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1658
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2012 om 16:14
ik doe het ook met schoonmaak azijn
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2545
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2012 om 16:38
Als je dan uiteindelijk je tegels schoon hebt kun je
eventueel strooizout strooien om de grasjes tussen je
tegels voor te zijn. Om inloop te voorkomen even heel
lichtjes naspoelen met de gieter.....
Azijn erop werkt alleen bij mossen (heb ik ondervonden)

Marlies
Back to Top
engel View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 28 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 43
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2012 om 16:49
Als je nog even geduld heb dan komt het zonnetje vandaag of morgen tevoor schijn en je tegels drogen met groene aanslag en al op, je kunt het er dan zo af borstelen! Niks geen vervelende middeltjes, happa!!!
lieve groet Constance
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2012 om 17:34
Het hele groengebeuren op tegels lijkt mij een probleem van verzuring te zijn t.g.v. vochtige ondergrond. Je kan daar natuurlijk met chemische middelen een hoop moeite gaan doen, maar zoals Engel al schreef zal zonneschijn wonderen doen. Wie weet zou kalk strooien of in een gieter water vermengd uitgieten, nog effectief kunnen zijn.

Als je spijt hebt van de ontgroening, kan je met karnemelk het groen weer opnieuw bespoedigen. Kunstenaars die grote tuinbeelden maken van klei/steen "schilderen" er karnemelk op met een kwast om het er snel groen en doorleefd uit te laten zien. Maar ik denk dat jullie dit advies niet op prijs stellen.
Back to Top
Lidia2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2743
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lidia2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2012 om 19:58

Neem 5 delen azijn en 1 deel afwasmiddel goed roeren en spuit dit mengsel op de te behandelen oppervlak.
Na 3 dagen is de groene aanslag volledig verdwenen.

Dit komt uit de consumentenbond.

Groetjes, Lidia

Back to Top
bandicot View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 27 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 331
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bandicot Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2012 om 20:11
Dames bedankt voor jullie massale tips en adviezen.

Ik ga morgen 'ns flink aan de slag, wordt vervolgd..............
Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 December 2008
Status: Offline
Points: 4351
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2012 om 22:52

gewoon met water en.....de speciale ronde terrasborstel van de hogedrukreiniger

water alleen kan geen kwaad voor het gazon, bleekwater wel

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.437 seconden.
Lang Yarns