Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

haakpatroon voor jaren 30 sjaal onduidelijk

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
siska_c View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 20 Juni 2018
Status: Offline
Points: 26
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer siska_c Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: haakpatroon voor jaren 30 sjaal onduidelijk
    Posted: 20 Juni 2018 om 10:57
Hallo,

Mijn zus heeft me een link doorgestuurd voor een sjaal uit de jaren '30 met de vraag of ik die voor haar kon maken. Het zag er niet zo moeilijk uit dus heb ik toegestemd.
Link :   http://www.vintageknittedcouture.com/about-us/free-patterns   -> 'Crochet Smart Set' (met de bruine hoed, sjaal en tas).

Dit is mijn interpretatie van het patroon (in het Engels) ; mijn probleem is met rij 3.
. 67 kettingsteken
. rij 1 : eerste kettingsteek overslaan, 1 stokje in elk van de overblijvende steken, 3 kettingsteken (= 66 steken)
. rij 2 : 1 dubbel stokje in eerste steek, 31 dubbele stokjes, 2 steken overslaan, 31 dubbele stokjes, 2 dubbele stokjes in laatste steek, 1 kettingsteek (= 66 steken)
. rij 3 : 2 stokjes in eerste steek, 31 stokjes, 2 stokjes (??? in gaatje van vorige rij), 2 steken overslaan, 31 stokjes, 2 stokjes in laatste steek, 3 kettingsteken (= meer dan 66 steken ???)
(Rij 2 en 3 moeten dan enkele keren herhaald worden.)

Iemand een idee hoe dit werkt ?
Alvast heel erg bedankt !

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juni 2018 om 11:01
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juni 2018 om 11:18
ik denk dat in rij 3 die middelste 2 er verkeerd staan. Als ge bij die handtas en de muts kijkt is allemaal hetzelfde patroon en daar staat na die 31, 2 steken overslaan, 31.
Omdat ge een puntvorm moet krijgen
en het aantal steken blijft hetzelfde omdat ge aan de begin en eindkant steken bijmaakt.
Back to Top
siska_c View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 20 Juni 2018
Status: Offline
Points: 26
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer siska_c Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juni 2018 om 11:26
Die combinatie had ik gisteren nog niet geprobeerd. Smile
Maar ik denk dat je gelijk hebt. Ik ga het zo eens proberen. Welbedankt !!!
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juni 2018 om 21:57

Er lijkt toch wel een gaatjesmotief over het midden te lopen hoe krijg je dat dan netjes als je alleen maar 2 overslaat ???

Ik ben niet van de haak - dat weten jullie hè ?
Back to Top
siska_c View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 20 Juni 2018
Status: Offline
Points: 26
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer siska_c Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juni 2018 om 11:29
Als je 2 steken overslaat, maak je een soort driehoekje met de steken. Het gebeurt (gelukkig) helemaal vanzelf. Smile

   l l l /..\ l l l
  
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns