Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenhaaktechniek draadring of lossen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1080
Direct Link To This Post Onderwerp: haaktechniek draadring of lossen
    Posted: 23 September 2007 om 17:10

Ik heb sinds kort eindelijk door hoe je een draadring maakt, dankzij de uitleg van Renske. Joepie!

Maar nu vraag ik me het volgende af, als er staat:

1e: 6 lossen, 1 hv

2e: 1 losse, 11 vasten in de ring

Kan ik dit dan meteen vervangen door 12 vasten in de draadring? En wat doe ik dan met de sluitingshv?

Alvast bedankt voor het antwoord.

Groetjes,
Ilona.
Back to Top
Carola View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1090
Direct Link To This Post Posted: 23 September 2007 om 17:16

licht er aan of je spiraal haakt of niet!!

de uitleg die er staat is NIET voor spiraal haken dit houd in dat je elke keer de ring sluit.

Wat jij wil gaan doen is spiraal haken en dan sluit je de ring dus NIET maar markeer je de steken.. en haak je dus gewoon alsmaar door zonder een toer te sluiten.

Het is net wat je zelf wilt!! wel even controleren wat de reden is dat je de toeren moet sluiten... voor dat je het verranderd en je patroon klopt niet meer!!

Back to Top
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1080
Direct Link To This Post Posted: 23 September 2007 om 17:20

Ok, in dit geval ging het om een klein bloemetje. Het leek wel te kunnen toen ik het uitprobeerde maar ik zat inderdaad wel meteen met de vraag wat ik dan de volgende toer doe met die losse.

Draadringen zijn dus als ik het begrijp voornamelijk voor spiraalhaken.

Weer wat geleerd.

Bedankt Carola!

 

Groetjes,
Ilona.
Back to Top
Syl*** View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 23 Januari 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2042
Direct Link To This Post Posted: 23 September 2007 om 21:01

Nee hoor, eigenlijk staat het alletwee los van elkaar.

Als je spiraal haakt dan sluit je niet( zoals Carola schrijft), anders sluit je wel met een halve vaste en begin je weer met een losse.

Of je nu begint met een draadring of zoals in je beschrijving maakt niet uit. Als je het vervangt voor 12 vasten in de draadring, dan kun je ook gewoon sluiten met een halve vaste, en weer beginnen met een losse.

 

Groetjes Syl
Back to Top
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1080
Direct Link To This Post Posted: 23 September 2007 om 22:58
Originally posted by Syl*** Syl*** wrote:

Of je nu begint met een draadring of zoals in je beschrijving maakt niet uit. Als je het vervangt voor 12 vasten in de draadring, dan kun je ook gewoon sluiten met een halve vaste, en weer beginnen met een losse.

Aan die mogelijkheid had ik nog niet gedacht. Maar wat is nou eigenlijk het nut van die halve vaste als je rondjes haakt? Toen ik met de kop van de hond van Renske aan de slag ging, zag ik daardoor een hele naad. Ik weet niet hoe netjes iemand moet kunnen werken omdat niet meer te zien. Als je spiraalhaakt kun je dus altijd doorblijven gaan maar als bijvoorbeeld bij een bloemetje de toer niet afsluit met een halve vaste maar gewoon weer  met de nieuwe ronde begint, wat gebeurt er dan? Soms moet ik die halve vaste namelijk er nog echt tussen zien te 'frotten'.

 

Groetjes,
Ilona.
Back to Top
Carola View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1090
Direct Link To This Post Posted: 23 September 2007 om 23:33

dan krijg je in 8 van de tien gevallen een scheef bloemetje vandaar dat ik dat beschreef.. dat je op het patroon moet kijken waarom je die halve vaste moet haken...

snap alleen niet helemaal wat syl bedoeld... aangezien je als je 12 vaste meteen haakt geen verschil hebt met wat jij als eerste beschijfd toch??? of lees ik het nu verkeerd??

Back to Top
Syl*** View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 23 Januari 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2042
Direct Link To This Post Posted: 24 September 2007 om 09:00
Originally posted by Carola Carola wrote:

snap alleen niet helemaal wat syl bedoeld... aangezien je als je 12 vaste meteen haakt geen verschil hebt met wat jij als eerste beschijfd toch??? of lees ik het nu verkeerd??

Hoi Carola,

klopt,maar volgens mij zit Ilona met die halve vaste in haar maag. Ik wilde alleen aangeven dat sluiten met een halve vaste losstaat van draadring of niet. Volgens mij had Ilona dit niet op die manier begrepen. Vandaar.

Ilona, als je de beschrijving doorstuurt kunnen we je misschien beter helpen. Of even via de kwek, dat gaat sneller

Groetjes Syl
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns