Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

haakwerk wordt scheef

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Ineke P View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ineke P Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: haakwerk wordt scheef
    Posted: 30 Januari 2013 om 19:55
Wie kan mij helpen met tips. Ik ben bezig met een sjaal te haken. haken http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=143&d_id=42&lang=nl
Het is een simpel patroon met alleen maar 1 losse en 1 stokje en dan weer 1 losse.
Maar het haakwerk wordt scheef. De stokjes komen scheef te staan. Ik zou niet weten hoe ik het anders moet doen. 
Of hoort dat zo bij deze steken?
Ik hoop dat iemand mij wilt helpen!
Alvast bedankt!
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2013 om 20:41
Als het alleen maar losse en stokjes zijn, kun je misschien onder filet- haken een voorbeeld zien!
Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 November 2012
Status: Offline
Points: 1173
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2013 om 20:47
Filetwerk geeft heel vaak een scheef "beeld".
Dat scheve komt vanzelf goed als je de uiteinden aan elkaar zet.
Wil je gewoon een lange sjaal dan moet je als het werk klaar is, het vochtig maken en opspannen.
Back to Top
Ineke P View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ineke P Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2013 om 20:49
Maar op het voorbeeld lijkt het alsof de stokjes gewoon recht staan. Het zijn allemaal toeren met lossen en stokjes. In de volgende toer haak je de stokjes in de lossen van de vorige toer. Het is volgens mij geen filet haakwerk..... En het is een sjaal die je in de rondte haakt.
Back to Top
Ineke P View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ineke P Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2013 om 20:51
http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=143&d_id=42&lang=nl
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2013 om 20:51
heb je nog een andere link ik kan hem zo niet vinden .
 
 
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2013 om 20:54
Heb je tekst of volgens tekening?
Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 November 2012
Status: Offline
Points: 1173
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2013 om 20:55
Die in haar eerste post werkt bij mij wel Mutti.
Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 November 2012
Status: Offline
Points: 1173
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2013 om 21:00
Keer je het werk wel na elke toer?
Want dat staat in de uitleg.
Dus eerste toer aan de buitenkant, volgende aan de binnenkant.
Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 November 2012
Status: Offline
Points: 1173
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2013 om 21:01
TOER MET STK EN L:
Haak elke toer met stk en l als volgt: keer het werk zodat u de verkeerde kant voor u hebt, haak 4 l (= 1e stk en 1e l), sla de 1e l-lus over (= laatste l van vorige toer), * 1 stk in de volgende l-lus, 1 l *. Herhaal van *-*, eindig de toer met 1 stk in de laatste l-lus (= l-lus met 4 l van de vorige toer), 1 hv in l-lus met 4 l van het begin van de toer - dus haak afwisselend aan de goede kant en verkeerde kant zodat u een mooi einde/begin van de toer heeft.
--------------------------------------------------------

HALSWARMER:
Wordt in de rondte gehaakt.
Haak met Big Delight en haaknld 6 mm losjes een ketting van 200 l, sluit tot een ring met 1 hv in de 1e l. Haak 4 l (= 1e stk en 1e l), * sla 1 l over, 1 stk in de volgende l, 1 l *, herhaal van *-* de hele toer en eindig met 1 hv in de l-lus met 4 l van het begin van de toer = 100 stk en l. Haak dan een TOER MET STK EN L - lees uitleg boven. Knip de draad af en zet vast bij een hoogte van ongeveer 34 cm.
Back to Top
Ineke P View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ineke P Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2013 om 21:01
Ja, doe ik!!!! Ik snap er niks van en het is moeilijk uit te leggen zo via het forum. ook ben ik niet handig in een foto plaatsen.
Back to Top
Ineke P View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ineke P Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2013 om 21:10
eindig de toer met 1 stk in de laatste l-lus (= l-lus met 4 l van de vorige toer), 1 hv in l-lus met 4 l van het begin van de toer - dus haak afwisselend aan de goede kant en verkeerde kant zodat u een mooi einde/begin van de toer heeft. 

Wat moet je verstaan onder de l-lus? Misschien dat ik dat verkeerd gedaan heb....
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2013 om 21:17
Lossenlus.
Back to Top
Ineke P View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ineke P Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2013 om 21:19
Ik haal alles uit en begin opnieuw. Wie weet wordt het dan beter......hoop ik!
Bedankt voor alle reacties. Volgens mij heb ik het patroon goed gevolgd en ik weet nog steeds niet wat er mis is gegaan.
Back to Top
botiwo1984 View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 08 December 2012
Locatie: Amersfoort
Status: Offline
Points: 76
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer botiwo1984 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2013 om 21:20
Ik dacht dat de l lus het gaatje was van de open ruimte die je creeert door 1 st en 1 l af te wisselen, dus niet in de lus maar de open ruimte. Tenminste zo doe ik het altijd en het wordt bij mij nooit scheef.
Groetjes,
Josien
Back to Top
botiwo1984 View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 08 December 2012
Locatie: Amersfoort
Status: Offline
Points: 76
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer botiwo1984 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2013 om 21:22
Als ik het plaatje vergroot moet je inderdaad in iedere open ruimte een stokje haken. Succes verder.
Groetjes,
Josien
Back to Top
Ineke P View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ineke P Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2013 om 22:10
Bedankt voor alle reakties! Ik ga het opnieuw proberen!

Back to Top
MG Jewelry View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 1675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MG Jewelry Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2013 om 22:15
Originally posted by Ineke P Ineke P wrote:

Ja, doe ik!!!! Ik snap er niks van en het is moeilijk uit te leggen zo via het forum. ook ben ik niet handig in een foto plaatsen.

http://www.freebits.nl/index.php

Via deze link kan je heel eenvoudig een foto plaatsen, als je nog een foto wil plaatsen.
Succes!
Back to Top
Ineke P View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ineke P Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2013 om 22:46
Ik ben ondertussen overnieuw begonnen. Maar bedankt voor de link. Mocht het toch weer scheef worden zal ik proberen een foto te plaatsen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2013 om 09:39
Als je losjes om de lossenlus heenhaakt, kan het stokje een beetje schuiven en zo trek je het dan misschien recht. Maar wat Lori zei over natmaken en opspannen, dat helpt ook.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.688 seconden.
Lang Yarns