Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Haken en breien op school geleerd?

 Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Essy View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 11 Juli 2010
Status: Offline
Points: 475
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Essy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Haken en breien op school geleerd?
    Posted: 23 Juni 2012 om 10:54

Ik was net 6 jaar en kreeg in de eerste klas een paar stalen breinaalden en een bolletje rode katoen en zo leerde ik een poppendas breien, nou ja, volgens de onderwijzeres zou ik het nooit leren en mijn moeder had er ook een hard hooft in maar het wonder geschiedde hihi.

Vanaf een jaar of 12 begon ik het leuk te vinden en sindsdien brei, haak en naai ik alles aan elkaar.
Wie heeft er nog meer op school leren breien ?
Groetjes van Essy

gisteren is verleden tijd, morgen is een mysterie, vandaag is 'n geschenk
Back to Top
Vifke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Oktober 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1594
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Vifke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2012 om 11:01
Ook op school leren breien en haken, geen idee wat het eerste werkje was. Toen tijdje niet naar om gekeken en dan rond 16 jaar de naalden terug opgenomen. Toen ik zwanger was heb ik zelf mijn suikerzakjes gemaakt en van dan af aan  heb ik of breiwerk, haakwerk, kruisteek werkje in de handen als ik tv kijk.
Back to Top
Krissis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 April 2012
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 1473
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Krissis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2012 om 11:07
Ik (27 jaar) heb op school alleen breien, punniken, naaien met de naaimachine en borduren geleerd. Dat was allemaal tijdens de opleiding tot activiteitenbegeleider. En nu... werk ik op een boerderij LOL
Voor mij geschreven,KLIK
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2012 om 11:10
ja ook op school met m'n 6e jaar, een paar breinaalden, witte katoen en een babyslabbetje breien en dan een geel eendje erop mazen. het haken van m'n oma geleerd, begonnen met tunisch haakwerk om te leren soepel te haken zoals zij het verteldde.
lydia wijsbroek
Back to Top
jetje1970 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Mei 2012
Locatie: Markelo
Status: Offline
Points: 1021
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jetje1970 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2012 om 11:11
Ik heb het zelf nog wel geleerd op school, maar mijn dochters van 11 en 13 zijn het nu zelf aan het leren (haken dan). Kom zelf met breien ook niet veel verder als recht en averecht. Moet ook vooral geen steken laten vallen.
 
Gr. Rianne
Back to Top
winter61beer View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 16 December 2005
Locatie: Zutphen
Status: Offline
Points: 2113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer winter61beer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2012 om 11:14
ook ik leerde op school breien.met 2naalden steken opzetten dan er1 uithalen zodat je kon breien.mijn eerste grote project op school was.babyslofjes breien in gerstekorrelsteek.ik vind breien nog steeds leuk om te doen.de rest aan steken heb ik mij zelf aangeleerd,
Back to Top
tdv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2171
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tdv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2012 om 11:19
ik heb ook nog een breiles op de lagere school gehad,het was een poes van rechte lappen hihihi,weet nog wel dat mijn moeder hem heeft afgemaakt.
 
jaren geleden heb ik mezelf het breien en zelfs haken aangeleerd via de computer
groetjes tine
Back to Top
zazia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 03 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1418
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zazia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2012 om 11:21
Ik heb het nooit geleerd op school (ben nu 27). Mijn zus van anderhalf jaar ouder heeft nog wel ooit iets van een poppetje gebreid op school.
Back to Top
Wanda View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 30 December 2007
Status: Offline
Points: 2280
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wanda Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2012 om 11:26
ik (bijna 65) heb breien op school geleerd en haken van mijn moeder, borduren is niets voor mij en met de naaimachine kan ik aardig overweg
WANDA
Niemand is volmaakt, en daar ben ik het perfecte voorbeeld van
Back to Top
Krissis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 April 2012
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 1473
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Krissis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2012 om 11:38
met de naaimachine was bij ons maar een wassen neus. Want ik kan nog niet met het ding overweg, ook nooit meer geprobeerd moet ik eerlijk zeggen... Zonde, want als ik zie wat sommige maken kunnen! Werelds!
Voor mij geschreven,KLIK
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2012 om 11:47
Op school dat ik 6 jaar was maar dan heeft mijn moeder mij dikwijls uit de nood geholpen ik deed dat toen niet graag en nu wel
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2012 om 11:47
Ik (25 jaar) heb helaas niks op school geleerd. Weet wel zeker dat ik daar beter in zou zijn geweest dan in al dat geknip, geplak en geklei. Heb alles geleerd van mijn moeder, tante, boekjes en internet!
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2012 om 12:37
ik heb nog nooit op school een breipen vastgehouden. (35 jr)
Ik leerde het van mijn moeder.
Dan zette zij de steken op en als ik wat had laten vallen dan haalde zij dat weer op.
ze naaide heel veel kleren voor ons en zo heb ik ook van haar leren naaien.
Tot ik op de mavo kwam en we allemaal ,ook de jongens, een placemet moesten naaien met biaisband en vakjes voor het bestek.
aangezien ik dat in 1 les van 2 uur al af had waar eigenlijk4x2 uur voor stond mocht ik een stofje uitzoeken en heb daar toen voor mijzelf een broekje van gemaakt in de les.
en haken heb ik pas een paar jaar geleden ontdekt en het mijzelf via youyube aangeleerd en hier de fijne kneepjes bijgeleerd.
 
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2012 om 12:37
Ik (70) van onze toenmalige hulp toen ik 5 was. Dat breiwerkje heb ik nog, was een onderbroekje voor de pop. Later op school verder. Ben onderwijzeres en alles daarna op de kweekschool geleerd. Doe nu alles, naaien, breien, haken en wat er verder bij komt kijken. groetjes, Lida
Back to Top
hobby4you View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Mei 2012
Locatie: Twenterand
Status: Offline
Points: 1344
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hobby4you Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2012 om 13:35
Ik heb leren breien van mijn oma!!
Mijn oma breide heel erg veel voor ons en ik wou dat ook dus heb mijn eerste breilessen van haar gehad!
Op school hadden wij ook handwerken en daar leerde ik haken en dat vond ik toen echt helemaal niks!
Mijn moeder heeft ook een aantal keer een poging gedaan om het mij te leren maar ik vond het allemaal maar niks tot denk ongeveer 2 jaar geleden!!
Nu ben ik helemaal verslaafd!!!LOLLOL
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2012 om 13:54
Ik heb trouwens, en ik denk de meesten van ons, leren breien en niet BEIEN. groetjes, Lida
Back to Top
JoJo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 03 Juli 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JoJo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2012 om 13:55
wij kregen nog wel handwerkles op de lagere school(haken en breien) maar echt geleerd heb ikm het later pas gewoon door veel te oefenen. haken heb ik mezelf vorig jaar aangeleerd met een boekje om kinderen te leren haken. een paar jaar gelden op de lagere school van onze kinderen nog breiles gegeven. de kinderen vinden het wel erg leuk en je ziet gelijk verschil er zitten echt van die natuurtalentjes bij die het meteen door hebben en er zitten erbij die maar aan blijven modderen.
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2012 om 14:14
Het enige dat ik (37) geleerd heb op school was, op een lapje, borduursteekjes oefenen om het daarna met moederdag cadeau te geven als onderlegger.
Breien en haken was met zelfstudie en boekjes. Voor problemen met haken en breien kon/kan ik terecht bij een dame (72) met een verstandelijke beperking die vroeger in het klooster als arbeid handwerken moest maken op commando. Een dame met engelengeduld en veel liefde voor het vak. IK zie haar 2 maal per week en dan praten we bij over onze werkjes of indien nodig kan ik haar om raad vragen.
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2545
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2012 om 14:19
Ik heb op de lagere school nog het vak 'handwerken' gehad (ben 54 jaar). Ik heb alles wat los en vast zit gebreid, gehaakt, geborduurd noem maar op. Vond het het leukste vak op school......
 
Mijn dochter heeft het gedeeltelijk van mij geleerd en heeeeeel veel via you tube toen ze in Australiƫ woonde..
 
 
Ik kan ook borduren maar dat vind ik te omslachtig ik haak liever.
Ik heb ook veel geborduurd, 14 draadjes op 1 cm maar ik zie het niet meer!!!
Ik kan geen diepte meer inschatten, en met een loep gaat me (nu nog) te ver. (ijdelheid denk ik LOL)
Back to Top
andrea21 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 568
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer andrea21 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2012 om 14:39
Ik heb geloof ik op de lagere school handwerk les gehad maar ik mocht die vrouw niet die het gaf dus heb ik het verdrongen Big smile maar het haken heb ik van me moeder geleerd en ook breien alleen het opzetten van breien niet ik was er ook geen kei in. Ik haak liever denk ik of het zou nu beter moeten gaan, mijn moeder handwerkte alles haakte, breien, borduren en kleren maken maar goed dat was haar beroep vroeger ook op atelier werken een zeer creatieve vrouw en ze kon het ook mooi.
Ik kan ook borduren maar dat vind ik te omslachtig ik haak liever.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns