Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Haken en breien op school geleerd?

 Reageer Reageer Pagina  <123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 December 2008
Status: Offline
Points: 4351
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2012 om 14:47
ik (65) op school geleerd  tijdens de les handwerk, en dan moesten we naalden, haaklnaald en breikatoen meebrengen LOL
Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1433
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer diny183 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2012 om 15:10
Ik (51) heb het op school geleerd, nou ja geleerd, wanneer ik erg diep nadenk komen er een inktlap en een inktlap naar boven.
Volgens mij maakte ik gebreidde gehaakte en geborduurde inktlappen, een juf met weinig fantasie zal ik,maar zeggen.
nee het handwerken op school was niet leuk, de fijne kneepjes heb ik van mijn moeder geleerd.

Voor de jongeren onder ons, een inktlap is een vierkant van een aantal lapjes op elkaar genaaid met een knoop in het midden. Daar veegde men vroeger heeeeeeeeel vroeger de inkpen aan af.
Back to Top
labeldoekje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 Juli 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 728
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer labeldoekje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2012 om 15:39
Heb ook op school leren breien, eerst een pannenlap, ook nog een katoenen sok, die voor een olifant bedoeld was, de sok was net zo breed als lang.
Het haken heb ik ook op de lagere school geleerd.
EEn dag niet gelachen is EEn geleefd dag niet
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2012 om 15:47
Originally posted by diny183 diny183 wrote:


Voor de jongeren onder ons, een inktlap is een vierkant van een aantal lapjes op elkaar genaaid met een knoop in het midden. Daar veegde men vroeger heeeeeeeeel vroeger de inkpen aan af.


ja en als men een heeeel lief kindje was, knipte de juf met een kartelschaar er een mooi randje aan.
lydia wijsbroek
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2545
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2012 om 16:09
Ik kan ook borduren maar dat vind ik te omslachtig ik haak liever.
Ik heb ook veel geborduurd, 14 draadjes op 1 cm maar ik zie het niet meer!!!
Ik kan geen diepte meer inschatten, en met een loep gaat me (nu nog) te ver. (ijdelheid denk ik LOL)
 
Mijn handwerkjuf heette Juffrouw Magermans, ik herinner haar als een hele magere voruw met ALTIJD vuurrode nagels die wel 10 cm lang leken. In de 6e klas heeft ze ons meiden een keer verteld dat als je alleen de middelste lijn van je nagels lakt (breedte van het kwastje) dan lijken ze nog langer.
Nou dat klopt wel, het is me altijd bij gebleven.
 
Het naaien heb ik mezelf aangeleerd, nu alleen nog bij vlagen....
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2545
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2012 om 16:10
Originally posted by l.wijsbroek l.wijsbroek wrote:

Originally posted by diny183 diny183 wrote:


Voor de jongeren onder ons, een inktlap is een vierkant van een aantal lapjes op elkaar genaaid met een knoop in het midden. Daar veegde men vroeger heeeeeeeeel vroeger de inkpen aan af.


ja en als men een heeeel lief kindje was, knipte de juf met een kartelschaar er een mooi randje aan.
 
Of als mijn moeder een kapotte zeem had knipte ze de goede stukjes er nog uit.....het gekke is dat ik nooit heb gemerkt dat de zeem hard was......
Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1433
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer diny183 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2012 om 18:46
Originally posted by l.wijsbroek l.wijsbroek wrote:

Originally posted by diny183 diny183 wrote:


Voor de jongeren onder ons, een inktlap is een vierkant van een aantal lapjes op elkaar genaaid met een knoop in het midden. Daar veegde men vroeger heeeeeeeeel vroeger de inkpen aan af.


ja en als men een heeeel lief kindje was, knipte de juf met een kartelschaar er een mooi randje aan.

Nooit gehad, ik was dan ook geen heeeeeel lief kindje hahaha.
Mijn handwerkjuf bracht het slechtste in mij naar boven. Haaknaalden die verdwenen waren vond de juf s, avonds wel weer wanneer ze haar knotje loshaalde.
Back to Top
francisca View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1726
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francisca Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2012 om 19:12
ook op school (42) leren haken en breien op de LHNO nog een pop moeten breien en heel veel kleding gemaakt nu even veel haken en het breien weer opgepikt met een rond breinaald heb ik ten minste geen ruzie met die naalden en goed kijken op het forum als er tipos worden geven
Anne-Marie
Back to Top
natie.83 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Juli 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 678
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer natie.83 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2012 om 19:16
Breien heb ik wel op school gegad geloof ik (28jaar)maar dat is niet zo mijn ding te weinig geduld. 2jaar gelden begonnen met haken door middel van boekjes van de bieb ik was toen in verwachting van mij. Dochtertje en wilde bloemen leren haken daar is het dus niet bij gebleven. Via mijn schoonmama op dit forum terecht gekomen en toen was het hek van de dam Hihi. Ook heeft zij me de magic ring goed uitgelegd.
groetjes nathalie
Back to Top
marlasinger1470 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 19 Mei 2012
Locatie: Utrecht
Status: Offline
Points: 28
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marlasinger1470 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2012 om 20:37
Ik heb op school nooit leren haken of breien.  Ik ben 27. Ik heb mezelf via een biebboek en het internet leren haken en nu ben ik verslaafdWink
Ik kan me herinneren dat mijn moeder me ooit breien heeft geleerd maar dat is nooit wat geworden. ze gaat het me binnenkort nog eens uitleggen. wie weet vindt ik dat ook nog een leuk. Ik vindt het heerlijk om iets in handen te hebben bij het tv kijken. Ik ben jaren geleden met borduren begonnen maar dat heb ik nu al lang niet meer gedaan. er zit ergens een fout die ik nog moet opzoeken. (geen zin in.Ermm)
Mijn nichtje en neefje zitten op de vrije school en die leren wel handwerken. ik vindt het jammer dat ik het nooit op school heb geleerd.
Groetjes Marcella

Laat de handjes maar wapperen
http://marlasinger1470.blogspot.com/
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2012 om 20:47
Haken heb ik geleerd van mijn moeder en oma, breien van Diny:-) ... breien had ik ook al wel geleerd van mams, maar ik vind er geen klap aan. Tis net als fietsen, dat verleer je zo snel. Naaien heb ik ook van mijn moeder geleerd en dankzij tips op Sancho... nu leer ik mijn moeder quilten... ohja, stokhaken heb ik van Magtelt geleerd...
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2012 om 10:35
Ik heb tijdens de logeerpartijtjes in de schoolvakanties bij mijn opa en oma in groningen van oma leren breien.
Haken heb ik pas sinds een jaar of 2, 3 onder de knie en dankzij Rika ook sinds de hobbydoosdag vorig jaar in Dordrecht de juiste haaknaald-houding Wink
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1658
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2012 om 10:52
Ik (54) heb de basis op school geleerd, en bij moeders thuis de techniek verfijnt en later toen ik op mezelf woonde veel gebreid. En hier het haken opgepakt en nu weet ik van gekkigheid niet wat ik het eerst wil doen
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2545
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2012 om 10:59
Originally posted by Jips Jips wrote:

Ik heb tijdens de logeerpartijtjes in de schoolvakanties bij mijn opa en oma in groningen van oma leren breien.
Haken heb ik pas sinds een jaar of 2, 3 onder de knie en dankzij Rika ook sinds de hobbydoosdag vorig jaar in Dordrecht de juiste haaknaald-houding Wink
 
Hoe is die dan??
Ik houd mijn haaknaald als een pen 'onderlangs' vast.....
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2012 om 14:27
Originally posted by MariaLA MariaLA wrote:

Originally posted by Jips Jips wrote:

Ik heb tijdens de logeerpartijtjes in de schoolvakanties bij mijn opa en oma in groningen van oma leren breien.
Haken heb ik pas sinds een jaar of 2, 3 onder de knie en dankzij Rika ook sinds de hobbydoosdag vorig jaar in Dordrecht de juiste haaknaald-houding Wink
 
Hoe is die dan??
Ik houd mijn haaknaald als een pen 'onderlangs' vast.....
 
Ik haakte zonder dat ik het wist "verkeerd" en dat was een hamerhouding en als je minder last van je handen wilt hebben kun je je haaknaald beter vasthouden zoals je een soeplepel vasthoudt Wink
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2012 om 14:30
Originally posted by Jips Jips wrote:


Originally posted by MariaLA MariaLA wrote:


[QUOTE=Jips]


 
Hoe is die dan??
Ik houd mijn haaknaald als een pen 'onderlangs' vast.....

 
Ik haakte zonder dat ik het wist "verkeerd" en dat was een hamerhouding en als je minder last van je handen wilt hebben kun je je haaknaald beter vasthouden zoals je een soeplepel vasthoudt Wink


ja de deftige houding met het pinkje
lydia wijsbroek
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2545
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2012 om 14:37
ja de deftige houding met het pinkje
 
ja maar ben je niet zo deftig dan krijg je last van je pink. Daarom klap ik 'm altijd dicht. Big smile
 
Ik kom met dit'gezeur' dus niet aan enig handwerken toe, hahahahahahaha
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2012 om 14:47
geeft toch niet, hebben ondertussen hard gewerkt om je weer van patroontjes te voorzien, we kunnen blijkbaar meer dingen tegelijkertijd.
lydia wijsbroek
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2545
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2012 om 14:59
Originally posted by l.wijsbroek l.wijsbroek wrote:

geeft toch niet, hebben ondertussen hard gewerkt om je weer van patroontjes te voorzien, we kunnen blijkbaar meer dingen tegelijkertijd.
 
 
geen reclame voor maken!!
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2012 om 15:10
oeps laat ons hubby dat maar niet horen
lydia wijsbroek
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns