Haken en vervilten |
Reageer |
Autheur | |
Studio Wol
Newbie Lid sinds: 01 September 2016 Locatie: Utrecht Status: Offline Points: 4 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 01 September 2016 om 12:59 |
Weet iemand of er patronen zijn waarbij je bijvoorbeeld een muts kan haken en deze vervolgens met behulp van de wasmachine kan laten vervilten. Ik kom wel breipatronen tegen maar geen haakpatronen. Ligt dit aan mij?
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Online Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
als je de juiste wol hebt, kan het volgens mij met het is eender welk patroon (haak of brei). Het komt op de wol aan of het vilt of niet.
Maar misschien moet je ook rekening houden dan met de krimp. |
|
|
|
Studio Wol
Newbie Lid sinds: 01 September 2016 Locatie: Utrecht Status: Offline Points: 4 |
Post Options
Thanks(0)
|
De juiste wol is wel te vinden alleen hoe en wat het krimpen zonder patroon is wel een heel uitgevogel...
Ik kan het daarna niet echt meer uithalen als die te groot of te klein is geworden. Ik hoopte daarom dat ik ergens een patroontje kon vinden of dat iemand hier iets van wist vanuit haar eigen ervaring. |
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Drops design heeft patronen om te vilten zowel haak als breipatronen .
Even bij techniek vilten aanvinken |
|
Studio Wol
Post Options
Thanks(0)
|
Dank je wel. Deze had ik ook al gezien en toen zag ik dat bijna alles gebreid wordt.
Er blijft niet veel over om te haken..... Sloffen of een vierkantje. De tasjes worden ook gebreid en alleen het hengsel is hier gehaakt.... Toch jammer. |
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Online Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
te groot zal het niet rap worden, eerder te klein.
Een shetland trui die voor mijn man paste (maat L) komt na de wasbeurt er vervilt uit en past voor een vierjarige. Misschien dat dit helpt? |
|
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Iemand die zich Studio Wol noemt zou bekend moeten zijn met het verschijnsel "proeflapjes". Breien en haken en dan vervilten volgens het gebruikelijke procédé. Aantal steken, woldikte en aantal en toeren opschrijven. Vooraf nameten en op papier omtrekken, daarna weer. Je kunt de proeflapjes en beschrijvingen bewaren in een showtas.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik zou beginnen met een rechte lap te haken waar je b.v een hoesje voor je tel van kunt maken .
Het resultaat van het vilten valt vaak vies tegen . Wellicht zijn er in de Bieb boekjes . Als je verder op het net zoekt zijn er wel pakketten te koop maar verder dan manden komen ze ook niet . Hoeden kun je wel maken van vilt maar die worden dan met een heel andere techniek van vilten gemaakt . |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |