Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Haken en vervilten

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Studio Wol View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Studio Wol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Haken en vervilten
    Posted: 01 September 2016 om 12:59
Weet iemand of er patronen zijn waarbij je bijvoorbeeld een muts kan haken en deze vervolgens met behulp van de wasmachine Wink kan laten vervilten. Ik kom wel breipatronen tegen maar geen haakpatronen. Ligt dit aan mij? 
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Online
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2016 om 13:30
als je de juiste wol hebt, kan het volgens mij met het is eender welk patroon (haak of brei). Het komt op de wol aan of het vilt of niet.

Maar misschien moet je ook rekening houden dan met de krimp.
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Studio Wol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2016 om 14:13
De juiste wol is wel te vinden alleen hoe en wat het krimpen zonder patroon is wel een heel uitgevogel...
Ik kan het daarna niet echt meer uithalen als die te groot of te klein is geworden.
Ik hoopte daarom dat ik ergens een patroontje kon vinden of dat iemand hier iets van wist vanuit haar eigen ervaring.

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2016 om 14:23
Drops design heeft patronen om te vilten zowel haak als breipatronen .

Even bij techniek vilten aanvinken
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Studio Wol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2016 om 14:42
Dank je wel. Deze had ik ook al gezien en toen zag ik dat bijna alles gebreid wordt. 
Er blijft niet veel over om te haken..... 
Sloffen of een vierkantje. De tasjes worden ook gebreid en alleen het hengsel is hier gehaakt.... 
Toch jammer.

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Online
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2016 om 20:23
te groot zal het niet rap worden, eerder te klein.
Een shetland trui die voor mijn man paste (maat L) komt na de wasbeurt er vervilt uit en past voor een vierjarige. Misschien dat dit helpt?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2016 om 08:30
Iemand die zich Studio Wol noemt zou bekend moeten zijn met het verschijnsel "proeflapjes". Breien en haken en dan vervilten volgens het gebruikelijke procédé. Aantal steken, woldikte en aantal en toeren opschrijven. Vooraf nameten en op papier omtrekken, daarna weer. Je kunt de proeflapjes en beschrijvingen bewaren in een showtas.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2016 om 09:44
Ik zou beginnen met een rechte lap te haken waar je b.v een hoesje voor je tel van kunt maken .

Het resultaat van het vilten valt vaak vies tegen .
Wellicht zijn er in de Bieb boekjes .
Als je verder op het net zoekt zijn er wel pakketten te koop maar verder dan manden komen ze ook niet .
Hoeden kun je wel maken van vilt maar die worden dan met een heel andere techniek van vilten gemaakt .
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns