Haken in Haarlem |
Reageer |
Autheur | ||
MissCrochet
Newbie Lid sinds: 13 Oktober 2016 Status: Offline Points: 5 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 13 Oktober 2016 om 23:47 |
|
Hoi allemaal,
Ik ben gek op haken, vandaar mijn nickname! Ik doe het liefste iets met mijn handen, naast haken doe ik nog van alles; ik maak ook zelf kleding en andere dingen op de naaimachine, breien, zelf popjes maken, van alles eigenlijk! Het enige dingetje is dat ik in mijn omgeving niet zo veel meiden ken van ongeveer mijn leeftijd die dit ook leuk vinden. En ik zou het zo ontzettend leuk vinden om dit te kunnen delen met iemand die net zo enthousiast is als ik ben :) Ik heb wel lieve meiden die wel eens met me mee gaan naar een beurs zoals de KreaDoe, Knit en Knot of een haakevenement bijvoorbeeld, maar dat is toch anders dan iemand die dit uit zichzelf ook al heel erg leuk vindt! Daarom ben ik op zoek naar meiden die het leuk zouden vinden om eens af te spreken en te kijken of we 'klikken', misschien kunnen we dan samen onze hobby delen! Wat meer info over mij; Ik studeer nog, ik ben niet getrouwd, ik ben 26 , ik pas regelmatig op, ik heb een baantje naast m'n opleiding wat ik erg leuk vind. Verder hou ik van lezen, thee, warme chocomel, dansen, series kijken op Netflix of naar de bioscoop gaan, taarten bakken, shoppen, de herfst en de winter (ja echt, ik kan de charme zien van die seizoenen :P) en talloze andere dingen! Dus, aangenaam en hopelijk tot gauw :) Liefs, MissCrochet. |
||
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Online Points: 23668 |
Post Options
Thanks(1)
|
|
Het is jammer dat de rek er een beetje uit is op de hobbydoos. Vroeger hadden we één of meer hobbydoosdagen per jaar. Dan spraken we af bij iemand thuis en het was een hele verrassing om dan een gezicht bij een naam te zien. De klik was er al vanwege de gedeelde passie voor haken en breien. Maar de leeftijden liepen erg uiteen, van een tienerdochter, oudere dochter en schoondochter tot gevorderde pensionada's. En het was genieten, zo'n dag.
IK ben zelf bij een soos met handwerkclub terechtgekomen via mijn sportschool. Die niet voor slanke dennen in lycrapakjes is. Ik stond op de loopband naast iemand, die me naar mijn hobby's vroeg, en toen die haken en breien bleken te zijn, nodigde ze me uit om 's middags in een clubbuis te komen. Ik heb me ingeschreven en zit al jaren aan een lange tafel met handwerksters en kaartenmakers. Tussen de 50 en 100. En ik heb een andere sportster meegesleept, die nu mijn woensdagse breivriendin is. Maar voor die tijd had ik ook moeite om een handwerkmaatje te vinden. Je zou het kunnen proberen met een raamadvertentie bij je wolwinkel. Of lukraak in café's te gaan zitten met een kop koffie en een haakwerkje, kijken of er iemand bij je komt zitten en er over begint. In de bieb zou het ook kunnen. Of ergens anders in het openbaar. |
||
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
||
Juul
Hobbywonder Lid sinds: 20 November 2015 Locatie: tricht Status: Offline Points: 713 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ik weet niet of je op facebook zit daar zie ik ook nog weleens oproepen om samen te haken voorbij komen. Misschien is dat een idee.
Hier is het jammer genoeg ook niet zou het ook wel leuk vinden, maar haarlem is een beetje uit de richting en ik ben ook niet van dezelfde leeftijd
|
||
http://zeeuwseknutseltante.blogspot.nl/
gr lisette |
||
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hebben ze geen breicafé in Haarlem, dat lijkt me wel trouwens en dan gewoon gaan. Zelf neem ik mijn haak- of breiwerk altijd mee als ik
naar het Alzheimercafé ga. Ik heb dan geen hobbyklik, maar wel altijd hele leuke reacties en gesprekken. Zodra je zelf in de
openbaarheid je hobbies beoefent zul je zeker mede hakers ontmoeten.
Ook sommige bibliotheken hebben breidagen, kortom even zoeken
|
||
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ik ben via de kerk op een handwerksoos terecht gekomen . Waar van alles gedaan wordt ,vooral kletsen ,maar we zijn ook echt serieus bezig .
Een mede lid - werkzaam bij een Hospice - liet laatst een plaid zien gemaakt van uit elkaar getornde stropdassen . De stropdassen waren van de overleden echtgenoot van een mevrouw . Ze had haar leren kennen in het Hospice . Prachtig toch De leeftijd ligt inderdaad een stuk hoger dan die van jou , al zit er tussen de oudste en de jongste zeker 20 jaar . |
||
niania
Hobbyguru Lid sinds: 27 Oktober 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3633 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Wat mooi om te lezen mutti dat van die stropdassen
Echt heel bijzonder |
||
Kamilla
Hobbyguru Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Voor mij geldt hetzelfde. Alhoewel leeftijd voor mij er niet zo toe doet. Het is de hobby die als eerste verbindt.
|
||
Juul
Hobbywonder Lid sinds: 20 November 2015 Locatie: tricht Status: Offline Points: 713 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Dat ben ik helemaal met je eens Kamilla, maar in de topic gaf ze aan dat ze niet zoveel mensen van haar eigen leeftijd met deze hobby heeft. Vandaar dat ik ook maar schreef dat ik die leeftijd niet meer heb
|
||
http://zeeuwseknutseltante.blogspot.nl/
gr lisette |
||
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
ik zou een studentenclubje oprichten dan. Ergens op een prikbord aan een lokaal waar iedereen passeert een groot briefke hangen. Er zullen er waarschijnlijk nog wel medestudenten zijn die dezelfde hobby hebben of willen leren.
|
||
|
||
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Online Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
In de jaren 60 werd er in collegezalen gebreid.
|
||
wat rozengeur. |
||
Aranince
Duizendpoot Lid sinds: 11 Oktober 2014 Status: Offline Points: 321 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ik ben wel ongeveer van jouw leeftijd (ik ben 30), maar je woont wel erg ver van mij vandaan.
Maar ik begrijp het verder wel, ik ken in mijn omgeving ook weinig mensen met dezelfde hobby en leeftijd. Mensen kijken me toch altijd wat vreemd aan als ik zeg dat breien mijn hobby is haha
|
||
Lao-tse
Hobbyguru Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ik woon wel in Haarlem.
Haak en brei me een slag in de rondte. Maar behoor niet tot de beoogde leeftijd groep. Jammer voor beide. |
||
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen" |
||
nldutchy
Hobbyguru Lid sinds: 29 Juni 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3778 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Haak een avondje mee bij Steek van Steek van Wal in Santpoort en wie weet ontmoet je jonge(re) haaksters of hakers...suc6
|
||
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com Marlene aka nldutchy |
||
cormout
Hobbywonder Lid sinds: 08 November 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 734 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Wat ook kan helpen...........haken in de wachtkamer van de tandarts!
Tegenwoordig praten wij met de assistenten over haken, nieuwe boeken en het leukste garen :) Ik kom echt graag bij de tandarts |
||
Magtelt
Post Options
Thanks(0)
|
|
Onze diabetesassistente is een haakster. Ze vraagt altijd eerst waar ik mee bezig ben en vertelt wat zij onder handen heeft. En dan beginnen we pas met de onbelangrijke dingen als bloeddruk meten en vingerprikjes.
Ik heb altijd een haakwerkje bij me, de tijdschriften in wachtkamers zijn zeldzaam oninteressant. |
||
wat rozengeur. |
||
MissCrochet
Newbie Lid sinds: 13 Oktober 2016 Status: Offline Points: 5 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Allemaal ontzettend bedankt voor alle reacties en tips!! Ik was lekker een paar dagen weg, vandaar de wat vertraagde reactie :) Ik ga zeker weten wat van de gegeven tips uitproberen! :)
Ik ben het met jullie eens dat de hobby in eerste instantie verbindt en dat dat belangrijker is dan leeftijd hoor! Maar ik heb al wel wat mensen in mijn omgeving met wie ik de hobby enigszins kan delen, maar de gespreksonderwerpen zijn wel echt heel anders (kinderen en kleinkinderen bv). Helemaal niet erg, het zijn schatten van mensen en het is altijd gezellig! Alleen zou ik met hen niet zo snel een dagje weg gaan bijvoorbeeld.. Dus vandaar de leeftijd die ik noemde :) |
||
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |