Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Haken met pluisgaren

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Petronette View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2012
Status: Offline
Points: 356
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Petronette Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Haken met pluisgaren
    Posted: 24 Juli 2012 om 18:00
Hoi,
 
Zijn er mensen die haken met van dat pluisgaren. Waar je zeg maar een dierenvacht mee kan maken of bij gelukspoppetjes haken wordt het bijv voor haren en baard gebruikt.
Mij lukt dit dus niet, dan zie ik de steken niet meer. Confused
En als ik het op het gevoel doe, dan kom ik vaak niet uit en uittrekken, raakt altijd helemaal in de knoop. Angry
 
Heeft iemand hier een tip voor ?
Ik zat er zelf aan te denken om per toer een draadje door de steken te rijgen, net als het met een draadje aangeven van het begin van je toer.
Maar heb het nog niet uitgeprobeerd. Embarrassed
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2012 om 18:06
Laats heb ik gelezen de pluisdraad te mixen met een gewoon katoentje.
Het blijkt op die manier wel mogelijk te zijn, maar zelf nog niet geprobeerd.
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2012 om 18:41
Ik heb er mee gehaakt. Het is een kwestie van blijven tellen en af en toe smokkelen. Steeds het begin van de toer aangeven. "Foutjes" zie je naderhand echt niet. Succes, Lida
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2012 om 18:46
Deze heb ik gemaakt. Het zal heus hier en daar niet kloppen, maar zie je iets geks. Groetjes, Lida
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2012 om 19:08
ooh Lida wat een held ben jij, super joh
lydia wijsbroek
Back to Top
Petronette View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2012
Status: Offline
Points: 356
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Petronette Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2012 om 19:10
Ze zijn schitterend !
Ik heb met heel veel moeite Sinterklaas een baard en haar gegeven, maar het ging niet super.
Misschien is het ook wel een kwestie van blijven oefenen. ;-)
Back to Top
Seeke69 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 April 2012
Status: Offline
Points: 1855
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Seeke69 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2012 om 19:13
Ik heb toevallig vandaag de haren van Zoey gemaakt. Vond het wel meevallen. Heb op gevoel gehaakt en idd steeds geteld. Nu nog de haartjes naar de andere kant trekken zodat het wat voller wordt.

Lida wat geweldig! Ik vind die leeuw zo leuk!

<a href="http://postimage.org/" rel="nofollow">free picture ho
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2012 om 19:22
Ze zijn zeker allebei geslaagd!! Ik vind ze super!!!
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
haakAB View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 07 Januari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 549
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haakAB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2012 om 19:35
Geweldig gemaakt. Tot op heden heb ik alleen een baard van een kerstmangelukspoppetje (leuk voor galgje) ermee gehaakt en flink gesmokkeld. Niemand die het ziet
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2012 om 19:42

Dank jullie wel. Het stel woont tegenwoordig in Eindhoven.

Wat heet woont, ze liggen vermoedelijk in de speelgoedkist. Groetjes, Lida
Back to Top
chikay View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 27 December 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 109
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chikay Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2012 om 20:16
Heel erg mooi heb bewondering voor jullie
Jose
Geniet van het gene dat je hebt,en treur niet om het gene dat je niet bezit.
Back to Top
jetje1970 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Mei 2012
Locatie: Markelo
Status: Offline
Points: 1021
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jetje1970 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2012 om 23:44
Die zien er geweldig uit Lida!
 
Moet zelf nog steeds de staart van Evie. Ben al ooit eens begonnen, geprobeerd om uit te halen en dat lukte dus niet Angry
Zie er nu dus tegenop om opnieuw te beginnen.
 
Gr. Rianne
Back to Top
RoosjeS View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 02 Februari 2012
Locatie: Thuis
Status: Offline
Points: 989
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer RoosjeS Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juli 2012 om 08:24
Ik heb vorige week Zoë afgemaakt en de manen waren ook met dat garen. Ben alleen maar aan het tellen geweest en op gevoel de steken gevonden en af en toe klop het vast ook niet helemaal, maar niemand die het ziet. Naderhand nog even met een naald wat draadjes naar de goeie kant zitten plukken om het voller te maken. Een hele klus maar het is prima gelukt!
Back to Top
willyg313 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 172
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer willyg313 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juli 2012 om 12:15
inderdaad tellen en aangeven waar het begin is
Toen het helemaal niet lukte ben ik gaan breien een koekiemonster voor mijn kleinzoon dat ging goed
Groet Willy
Wonderen doen wij direct, onmogelijkheden duren iets langer
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1972
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juli 2012 om 12:25
Ik heb er nog niet mee gewerkt dus ik lees jullie reactie met grote vreugde dan weet ik waar  ik mee begin.
 trouwens wat is die loekie leuk zeg.


Back to Top
Seeke69 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 April 2012
Status: Offline
Points: 1855
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Seeke69 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juli 2012 om 13:50
Loekie???? Je bedoelt Leo denk ik hihi! Maar hij lijkt idd wel een beetje op Loekie :-)

<a href="http://postimage.org/" rel="nofollow">free picture ho
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juli 2012 om 19:24
Ik steek de naald inderdaad ook een beetje op gevoel in de steken maar ik markeer inderdaad wel de toeren. En als er een beetje gesmokkeld moet worden, dan is dat maar zo want je ziet het inderdaad toch niet. Het enige garen waarmee het me tot nu toe nog niet is gelukt is, is de Shiny van Zeeman.
Leo is leuk geworden trouwens. Welk garen heb je voor zijn manen gebruikt? Ik heb uiteindelijk pluizig garen van de Wibra gebruikt in meerdere kleuren
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juli 2012 om 19:48
Ik geloof dat het manengaren van de Aldi was. Het bultengaren is ook daarvan. Het is een keer een aanbieding geweest. Het heet Capri.
Met Shiny heb ik verschillende dingen gemaakt oa het schaapje van Christel Krukkert.
Groetjes, Lida
Back to Top
KaVL View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 26 Augustus 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 267
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer KaVL Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juli 2012 om 23:00
ik heb net een schaapje gemaakt met pluisjesgaren van Wibra.
omdat de meeste pluisjes dan aan de 'foute' kant van het werk zitten, draai ik het om en haak ik eigenlijk binnenstebuiten,
enkel voor het sluiten van kleine toeren haakt het dan wat moeilijk, maar is sowieso ook op gevoel, want de steken zijn inderdaad niet goed zichtbaar
*Groetjes*
° Karen °
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2012 om 17:37
Ik ben met het paard van Sinterklaas bezig en zag zo tegen het haken met het pluisgaren op. Dat lukte dus voor geen meter.
En nu heb ik ze gewoon gebreid, dat ging stukken beter !!!

Ik heb trouwens Kim bij Zeeman gekocht, kortere pluisjes, waardoor ik niet bij hoefde te knippen !
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns