Handwas wol |
Reageer |
Autheur | |
Kamilla
Hobbyguru Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 14 September 2018 om 20:00 |
Daarstraks zag ik bij zowel de Wibra als de Action mooie bollen wol liggen. Als ik dan het etiket bekijk en zie er een wastobbe met een handje op staan, leg ik het terug. Jammer alles waar ik op viel, was bestemd voor handwas.
Letten jullie daar ook op? Wassen jullie in zo'n geval het gebreide kledingstuk ook echt in een teil? Dat gehussel met zo'n zwaar kledingstuk met de hand lijkt me niet beter dan in een 30 graden wolwasprogramma. |
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
als het 'dure' wol is leg ik hem ook terug, maar als het een bolleke van 1 euro is dan koop ik het en steek het in de wasmachine op 30°kort programma.
ik denk dat ze dat stillekesaan op alle bollekes zetten die handwas (zelfs op diegene die in de fabriek naast echte wol hebben gelegen), zijn ze ingedekt tegen de reklammaties die er komen omdat het gekrompen/uitgerokken/vervilt is. Achtereen staat er 'kan sporen van wol bevatten' op. |
|
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik legde een keer een trui terug, met het etiketje "handwas", waarop de verkoopster me vroeg of ik een wolwasprogramma op mijn machine had. Ja, dat had ik. Toen zei zij, dat de machine altijd veel beter uitspoelt dan je op de hand kunt doen. Dus ik zou het proberen, een bol van die wol, een proeflapje, goed nameten, en een paar keer in de machine wassen. Er zijn best wel meer kleren, die geen bezwaar hebben tegen dat programma, als het om een test gaat. Ik ben allergisch, dus ik brei er zowiezo niet mee, als er wol in zit. Als je bang bent dat je het papiertje met de maten kwijtraakt, kun je het lapje naknippen uit een oude lap. En daar het wikkel opspelden.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
pareltje2011
Hobbyguru Lid sinds: 08 Maart 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5194 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik koop de wol wel en de wasmachine van tegenwoordig hebben een speciaal program dat maar een beetje zwiert ,als ik dan toch iets met de hand was neem ik baby shampoo en in het spoelwater azijn dan rol ik het in een handdoek dat het meeste water er uit is en droog het plat liggend
|
|
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ. |
|
Kamilla
Hobbyguru Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bedankt voor jullie antwoorden. Helemaal duidelijk!
Inderdaad zou het wel eens kunnen dat fabrikanten handwas aanbevelen om klachten te kunnen afschuiven. In dat geval blijf ik erbij dat mijn wolwasprogramma in mijn machine erg voorzichtig wast en het spoelwerk veel beter verricht dan al mijn moeite in een teiltje. Dus dankzij jullie reacties durf ik dergelijke wol wel te kopen. Het betrof trouwens geen echte wol van dierlijke oorsprong. Daarom was ik er ook een beetje verbaasd over. Ook in de machinewas gebruik ik wat babyshampoo. Half om Klok-kleur-eco aangevuld met Zwitsal babyshampoo i.p.v. een wolwasmiddel. Bevalt mij uitstekend. |
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik was alle wol met de hand ook als er in staat dat hij in de machine mag. Ooit een keer gedaan, daarna pluisde het vest meer dan van te voren toen ik het met de hand deed. Ik heb in de keuken een dubbele spoelbak. In het laatste spoelwater doe ik een scheut azijn.
Inderdaad zet de fabrikant allerhande dingen die niet mogen als verbod op het etiket, hebben wij geen poot om op te staan als we reclameren. Ooit stond het op een bloesje van viscose dat ik kocht. Ik had viscose altijd gewoon in de wasmachine gedaan, nooit een probleem gehad en kreeg die uitleg dus. Toen realiseerde ik mij dat ik ooit geleerd had dat viscose vezel zwakker wordt in water, dus dat zal wel de reden geweest zijn. Katoen wordt sterker in water. Handig als je stof koopt en je weet niet of het katoen of viscose is. Ik steek een rafeltje in mijn mond, zorg dat het goed nat wordt en trek aan het draadje. Breekt het is het viscose, breekt het niet is het katoen, kan natuurlijk ook nog synthetisch zijn.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
bloem
Hobbyguru Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8325 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik was wol gewoon op de Hand. echt vuil is het toch niet.
|
|
oant Sjen
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |