Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Handwerk Club (Update) 7/3

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Handwerk Club (Update) 7/3
    Posted: 09 Januari 2011 om 13:17

Bij ons in Woerden of omgeving is helemaal geen handwerk clubje. Een dame bij mij uit de wijk heeft een jaar of 2 geleden al een poging gedaan een clubje op te starten. Dit is toen niet gelukt.

Nu gaan we onze krachten samenbinden en het samen proberen. Het idee is om 1 x per 2 weken of 1 x per week bij elkaar te komen en dat iedereen mag komen. We vragen geen kosten, iedereen neemt eigen materiaal mee of koopt wol en leent breipennen of haaknaalden van ons.

*Wat heb ik al gedaan?

-Advertentie op marktplaats gezet, op buurtlink en op 0348.nl (dat zijn lokale internetsites waar je gratis op kunt adverteren).

*Wat gaan we nog doen?

-We gaan deze week posters (A4 formaat) en flyertjes voor op etalageramen en toonbanken maken. We hebben 3 winkels in Woerden die iets met hobby/handwerken te maken hebben en die ga ik bellen of ik de posters/flyers daar mag ophangen/neerleggen.

-Posters ophangen bij de Bibliotheek en de winkelcentra/supermarkten.

Hebben jullie nog meer tips of ideeën voor ons?

Ben je zelf bij een clubje? Hoe gaat het bij jullie in zijn werk?

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Trezebezeke View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 04 Oktober 2010
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 107
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Trezebezeke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2011 om 13:26

Hoi Jips,

Wat een leuk initiatief.
Verder heb ik wel geen ideetjes voor jullie!
Maar wil jullie graag succes wensen met de opstart van jullie clubje!

Groetjes
Trezebezeke

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corry R Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2011 om 13:30

Ik wil best hier in Harmelen wat ophangen voor jullie.

redelijke kans,als jullie het overdag gaan doen,dat ik eens langs kom.

Zit er in Woerden nog een goede wolwinkel?

Of is margreet gestopt?

Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2011 om 13:45

O Corry wat lief van je!

Margreet heeft zich toegespitst op het Quilten. Ik weet niet of zij nog wol verkoopt. Je kunt wel wol kopen bij de nieuwe Hobbywinkel op de Nieuwstraat en we hebben ook weer een soort fournituren/naaiwinkel gekregen op de Havenstraat.

Op woensdagmorgen op de markt kun je trouwens ook wol kopen!

Ik hoor van de meeste mensen dat ze naar Oudewater gaan.

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Augustus 2010
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1204
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smimske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2011 om 14:02

Wat leuk!!! Hoop dat het jullie gaat lukken! Jammer dat ik niet in de buurt woon anders had je je eerst lid al gehad!

en nog tips....ik denk dat jullie super-goed bezig zijn en doen en gedaan hebt wat je kunt,als het zo niet gaat lukken weet ik het ook niet meer!!!

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corry R Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2011 om 14:15
Originally posted by Jips Jips wrote:

O Corry wat lief van je!

Margreet heeft zich toegespitst op het Quilten. Ik weet niet of zij nog wol verkoopt. Je kunt wel wol kopen bij de nieuwe Hobbywinkel op de Nieuwstraat en we hebben ook weer een soort fournituren/naaiwinkel gekregen op de Havenstraat.

Op woensdagmorgen op de markt kun je trouwens ook wol kopen!

Ik hoor van de meeste mensen dat ze naar Oudewater gaan.

ja,ik weet dat Margreet met quilten bezig is[ik heb ooit een rpijs gewonnen,met een quilt bij haar],maar ze had een tijd geleden ook weer wat garen,maar denk dat het daar niet goed loopt,je mag niets ruilen of teruggeven.

Ik zal eens naar de nieuwstraat,maar ik ga ook vaak naar Oudewater,even schrikken als je binnenkomt,maar erg veel en een vreselijk aardige mevrouw.Haar man staat op de markt,volgens mij.

Ik loop erg achter met al die winkels.

Back to Top
Annemaries View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 29 Januari 2010
Status: Offline
Points: 311
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annemaries Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2011 om 14:19
Oh wat ontzettend leuk! Jammer dat ik niet in de buurt woon, anders had je mij ook als lid op kunnen schrijven. Heel veel succes ermee. Ik hoop dat je heel veel aanmeldingen krijgt!
Groetjes, Annemarie
Annemariesbreiblog.blogspot.com
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2011 om 16:33
Ook ik woon te ver weg, maar wat een gezellig idee!!!
Succes en laat eens horen hoe het gaat!
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 April 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3377
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2011 om 17:23

Wat een leuk idee.Ik woon ook te ver weg.Bij mij in het dorp gaat het cursuscentrum ook breilessen geven vanaf 26 Januari. 1x per 2 weken op woensdagavond van 19.30 uur tot 21.00 uur.Er was afgelopen vrijdagavond een open avond,ben dus wezen kijken,ik had mezelf al via internet aangemeld,maar ik ben bang dat het niet alleen breien wordt met wol.

De docente wil graag met nieuwe materialen breien zoals;papier,touw. etc.

Maar ze wacht eerst af wat de cursisten willen,dus ik zie wel wat er gebeurt.Ik houd jullie wel op de hoogte.

Jessica,heel veel succes,en hopelijk loopt het als een trein.(ha,ha,dan niet van de nederlandse spoorwegen)

Back to Top
xAnnemiekx View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 07 November 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 684
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer xAnnemiekx Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2011 om 18:12
Wat een leuk idee! Jammer dat je niet hier in de buurt woont...
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2011 om 18:27
oh wat een leuk idee! Ik wens jullie veel succes!
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2011 om 20:08

Zo wie zo heb je al een clubje. Je bent met z'n tweeen. En dat kan al super gezellig zijn. Ik brei elke dinsdag ochten met een buurvrouw. En inmiddels kan ik denk ik wel zeggen dat we echt vriendinnen zijn geworden. Het breien daar moet je alleen niet te veel bij voorstellen. Onze handwerkjes liggen op schoot of op de bank. Soms houden we het een tijdje vast. Heel af en toe breien we een klein stukje maar verder zijn we druk met thee drinken, kletsen en met het bijsturen van onze kindjes. Zij heeft twee jongens, en het gaat heel gezellig met z'n drieen maar drie peuters die rond struinen in een huiskamer vraagt gewoon af en toe om extra aandacht.

Dus mijn tip is vooral, begin gewoon. Desnoods met z'n tweeen. Hoe meer mensen er bij komen hoe leuker. Maar je kan dus ook hele mooie ochtenden krijgen als je samen bent.

Het is jammer dat wij niet in de buurt wonen. Anders waren we vast wel een keertje langsgekomen. (Als onze kindjes ook mee hadden gemogen natuurlijk)

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Marlan View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 20 November 2010
Status: Offline
Points: 391
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marlan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2011 om 20:15
Wat ontzettend leuk

Hier hebben ze een brei café. Is ook gewoon inlopen 1x per week Zijn geen kosten aan verbonden.

Zet in de flyer duidelijk dat het niet  alleen voor gevorderde is Maar dat men er ook kan leren breien /haken.

Zijn er buurt centrums in de omgeving Leg daar dan ook wat flyers of vraag of je ze op het prikbord mag hangen.

Bij de supermarkt / zwembad / Dan tref je ook jonge moeders
Ook zou je kunnen vragen bij een school in de omgeving of ze er een stukje in de schoolkrant van willen maken Zodat er ook daarin duidelijk naar voren komt dat men het ook kan leren bij jullie.

Wat materiaal uitlenen betreft Niet aan beginnen wel bevoorbeeld wat gangbare breinaalden van Zeeman  en wat bollen wol van zeeman die men dan omdat men voor de eerste keer komt bij jullie kunnen aanschaffen (dit ook in de flyer zetten bv)

Hier heb je perspect die alle buurtcentrum coördineert en regelmatig krantjes uitbrengt Misschien is er ook zo iets bij jullie

Hoop dat je hier wat aan hebt. Vind het jammer dat het te ver is anders wist ik het wel
groetjes Marlan
Back to Top
Marlan View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 20 November 2010
Status: Offline
Points: 391
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marlan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2011 om 20:20
O vergeet ik nog vraag op de markt of ze een folder willen hanger of bij producten
mee willen geven 
groetjes Marlan
Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 December 2005
Locatie: nog net veluwe
Status: Offline
Points: 4201
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2011 om 20:35

jammer dat het zo ver weg is.

ik ga hier in harderwijk ook naar een breiclub van de wijkvereniging, erg gezellig!


~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~



Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2011 om 20:45
Ik vind het een enig idee. Ik heb er ook wel eens over gedacht, maar dan begon ik gelijk over logistieke dingen te piekeren, van reken ik iets voor koffie en een koekje, hoeveel uur, hoe krijg ik ze na .. uur de deur uit als het een kletsclubje wordt?

Ik weet niet of je zoiets in een buurthuis kunt beginnen of dat je dan meteen een boel moet betalen. Ik vind dit wel net iets voor een buurthuis.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2011 om 21:58
Leuk joh!
Zelf ga ik wel eens naar de stich&bitch groep in Ede. Kosten € 1.00 voor koffie/thee en meer dan regelmatig een lekker koekje erbij

Als je het niet bij je thuis houdt is misschien een kleine kroeg of buurthuis een idee.

Veel succes!!!!
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2011 om 09:01
Wat een leuk idee. Ik woon ook helaas niet in de buurt, maar anders....

Misschien zou je ook nog een huis aan huis blad kunnen aanschrijven met een artikeltje om dat te laten plaatsen. Of een wijkkrantje.

Succes in ieder geval
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2011 om 09:35

Hoi Jips

Leuk dat je dat doet ,wij komen 1 maal per week samen van 19 uur tot 21 uur en zijn met 6 personen.Dat hangt af hoeveel er op af komen en het aantal.Hopelijk kan je snel opstarten

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2011 om 10:34
Ik weet niet of jullie een lokale krant hebben?
misschien kun je die bellen of ze er aandacht aan willen
besteden?
veel succes ik hoop dat het gaat werken
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.672 seconden.
Lang Yarns