Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

handwerkromans

 Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: handwerkromans
    Posted: 13 Februari 2013 om 18:39
Een tijd terug heb ik deze ook al in een topic gezet, maar er zijn zoveel nieuwe hobbydozen.
Jennifer Chaverini - De quiltclub, De doorgeefquilt, De Kerstquilt, Het geheim van de quilters.
Debbie Macomber - Breibabes, De ontbijtclub, Doorbreien!
Olivia Goldsmith - Als liefde blind is...
Ann Hood - De breiclub.
Ruth Thomas - Vaardigheden voor meisjes.
Sini Greup- Roldanus - De humeuren in de straat der weduwen.
Kathryn Worth - Schering en inslag.

De laatste twee zijn uit een ver verleden, dus misschien niet of moeilijk te krijgen.

Heeft iemand anders nog suggesties?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2013 om 18:43
Bedankt!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2013 om 12:08
Ik haal deze op om aan te duiden wat ik bedoel met Handwerkromans
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Bo'tje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 01 September 2011
Status: Offline
Points: 145
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bo'tje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2013 om 15:05
Ik vroeg me inderdaad al af wat handwerkromans zijn, maar dat is me nu helemaal duidelijk ;-)
Bedankt!
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2013 om 15:57
De boeken van Kate Jacobs! Het eerste deel heet The Friday Night Knitting Club (vertaald als De vrijdagavondvriendinnenclub, dacht ik) en dan zijn er nog twee delen. Het gaat over een vrouw die een wolwinkel heeft in New York en haar dochter en klanten.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2013 om 18:35
Oh dan moet ik achter de volgende delen aan. Maar ze was toch gestorven?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Cresi View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 20 Oktober 2012
Locatie: Zutphen
Status: Offline
Points: 169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cresi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2013 om 19:41
Het zal wel een rare vraag zijn, maar zijn dit verhalen over mensen met een handwerkhobby??
Creagroetjes
Ieders talent is uniek
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2013 om 10:42
@ Magtelt: Ik wilde niet al te veel van het verhaal verraden! Maar je hebt gelijk, hoor, volgens mij gaat deel 2 ook over wat ze met de winkel moeten doen (aan de anderen: het zijn dus niet supervrolijke boeken, dat is misschien goed om te weten). Ik kwam er door dit topic achter dat ik deel 3 (Knit the Season) volgens mij zelf ook nog niet gelezen heb, dus meteen gereserveerd bij de bieb. Ik weet niet zeker of deel 2 en 3 ook vertaald zijn, mijn bieb heeft ze alleen in het Engels.

@ Cresi: Ja, romans waarin de personages handwerken!

Ik had ook nog bedacht het jeugdboek Brei met mij van Evelien de Vlieger. Ik geloof niet dat het heel boeiend is, maar de hoofdpersoon breit wel (zoals de titel al aangeeft) :)
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2013 om 10:50
"Als liefde blind is" is een echte Harlekijnroman, maar de hoofdpersoon is aldoor aan het breien, tussen de romances en liefdesperikelen door.

Schering en inslag gaat over een weesmeisje dat door een Quakerfamilie wordt geadopteerd en weven leert.

Nieuwe titels zijn welkom, dames!
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Cresi View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 20 Oktober 2012
Locatie: Zutphen
Status: Offline
Points: 169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cresi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2013 om 16:56
Hee wat leuk, bedankt Puk, ga me er eens in verdiepen.
Creagroetjes
Ieders talent is uniek
Back to Top
Mayabees View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2872
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mayabees Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2013 om 16:04
Ik heb geen suggesties, maar wat leuk dat er zulke romans bestaan.
 
Je brengt met met de boeken van Jennifer Chiaverini op een brilliant idee.
Mijn moeder zit bij een quiltclub en is gek op lezen. Ze wordt dit jaar 75 jaar. Leuk idee dus om voor haar die boeken te geven. Zal es gaan speuren op 2de handsjes anders wordt het wel een dure business zag ik.
 
Als er nog meer leesboeken over quilten zijn, laat maar weten.

http://pinterest.com/creabeezzz/
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2013 om 16:11
Die quiltromans vond ik geweldig!
Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 December 2005
Locatie: nog net veluwe
Status: Offline
Points: 4201
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2013 om 17:08
ik  heb  twee van de quiltromans gelezen maar persoonlijke favo is breibabes echt een feelgood boek.

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~



Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2013 om 10:54
Er zijn in het Engels nog veel meer van die Jennifer Chiaverini, maar de uitgever vertaalt ze niet. Ik heb een tijd terug al een oproep gedaan om allemaal naar de uitgever te mailen met de vraag of ze vertaald worden, maar ik denk niet dat daar iets van terecht is gekomen.

Alleen kan ik die kar niet trekken. En zelf kan ik wel Engels lezen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
JannieV View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 27 Augustus 2011
Locatie: Alblasserwaard
Status: Offline
Points: 336
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JannieV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2013 om 17:04
In september komt er weer een nederlandse uitgave van Jennifer uit.
Bij de Boekerij en het heet de Bruidsquilt.
Ik ben benieuwd!
Groetjes, Jannie
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2013 om 17:12
Wauw, dank je!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2013 om 19:27
Ze heeft 20 quiltromans geschreven en 5 quiltgidsen. Verder nog Mrs. Lincoln's dressmaker in 2013, een historische roman. En nu komt de 5e pas in vertaling? Ze mogen wel opschieten. Ik zag bij bol.com wel dat sommige boeken per twee of drie zijn verschenen, naast de enkele uitgaven.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2014 om 09:58
Ik hijs dit topic even op voor de niewere leden, die van lezen houden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2015 om 10:40
De quiltromans van Jennifer Chiaverini worden maar mondjesmaat vertaald. Ze hadden ineens De bruidsquilt in de winkel liggen, over het huwelijk van de dochter van Sarah, die in het laatst vertaalde boek nog niet eens zwanger was! Ik verzamel nu de Amerikaanse boeken maar, telkens een paar bij bol.com. Inmiddels is wel de Alohaquilt vertaald, waarin Sara inderdaad een tweeling gaat krijgen.


Heeft iemand verder nog een tip over een handwerkroman? Een boek waarin een figuur van breien, haken, quilten of borduren houdt?


In Amish romans wordt ook vaak gequilt. Dat vind ik ook heel mooie boeken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2015 om 14:41
haha, ik zie dat de 1e van Kate J. in Appeldoorn te koop is, 2nd hand... op MP....nee, niet bij jou Magtelt ...;-) kga ff verder goochelen ;-)
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.656 seconden.
Lang Yarns