Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

handwerkromans

 Reageer Reageer Pagina  <123
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3615
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2017 om 13:19
ik heb dit boek ook gelezen en ga hem maar weer eens een keer lezen
welke babydeken bedoel jij uit dit boek staat me helemaal niets van bij

ben gek op dit boek wist niet dat er nog meer waren
ik ga eens op onderzoek uit
heb deze als E-book op mijn i-pad staan weet
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2017 om 13:23
Volgens mij was Breibabes het boek, waarin iemand een wolzaakje begint en dan een babydeken als lesmateriaal voor breileerlingen laat breien. Er komt een vrouw, die een baby wil krijgen of adopteren, een a.s. oma en een meisje dat als taakstraf een dekentje voor het Linusproject gaat breien. Linus is het jochie in Charlie Brown, die altijd onder zijn "security blanket" verstopt zit. Voorin het boek staat het breipatroon, het ziet er ingewikkeld uit, maar is gewoon een patroon van grote en kleine tricotsteekblokjes.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3615
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2017 om 13:28
o op die manier
bij het E-book exemplaar staat dat patroon er niet bij
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2017 om 13:35
Ai, die goeie ouwe papieren boeken, toch!

Misschien voel ik me nog eens geroepen om de scanner op tafel te hijsen en dat patroon in een mail te zetten. Met een entrelac tunisch patroon.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2017 om 19:25
Als je googlet op Linus Project patterns staan er brei. naai. en haakpatronen volgens mij voor verachillende afmetingen..ik ga me dr ook eens in verdiepen..lijkt me een leuk werkje...
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2017 om 19:50
het voorgaande is wel waar maar (de Linusprojectpatronenlink)daar staat volgens mij NIET het patroon van het Breibabesdekentje in .. en NU heb ik dankzij het ophijsen van dit topic de knoop doorgehakt en het boek alsnog besteld bij Boekwinkeltjes punt kom ... een ouweke maar omdat de voorgeschiedenis van dat wijffie me zó intrigeerde en bekend voorkwam ;-( had ik het meteen willen kopen, niet gedaan en nu dus wel, yessssss ... en ga ik zo'n dekentje maken en met liefde aan dat boek en dit topic denken ... zijn er problemen mee dan roep ik hier wel, okej? okej!
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2017 om 08:05
Heel simpel eigenlijk, een veelvoud van 18 steken plus 9, voor de symmetrie. Een rand van blokjes in tricotsteek, 3 recht, 3 averecht enz, om de vier naalden wisselen. In het midden blokjes van 9 steken bij 12 naalden rechte of averechte tricotsteek. Mocht ik er gekleurde blokjes in willen, dan brei ik die apart en maas ze op, vanwege het wegwerken van draadeindjes. De randen zijn ook 12 naalden hoog en 9 steken breed, je kunt het beste na de eerste 12 naalden een markering aanbrengen voor de randen. Een vierkante deken is evenveel blokjes hoog als breed, een langwerpige deken is een paar blokjes langer.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2017 om 08:58
Pfiew, een knit.nitwit als ik moet jouw uitleg al tig keer lezen voor het muntje valt maar het gaat tzt lukken Magtelt...en ik weet je te vinden als ik t muntje kwijt ben ;-)
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2017 om 15:20
Ik ga ook zoeken.
oant Sjen
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2017 om 12:00
Zij heeft meer boeken geschreven in de Boeketreeks of zoiets dergelijks. En had zij ook niet de serie over de Bed and breakfast geschreven? Daar komt breien zijdelings voorbij.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2017 om 12:50
Klopt, of was dat met kwilts, unm. quilts...kheb het boek en koester het, de Breibabes maar nog NIET begonnen aan het dekentje..
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2017 om 13:47
Nieuwsgierig geworden , wil ik het als E-book op mijn tablet zetten .

Mededeling : is niet als E-book verkrijgbaar wel gedrukt en als luisterboek
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2017 om 14:42
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Nieuwsgierig geworden , wil ik het als E-book op mijn tablet zetten .

Mededeling : is niet als E-book verkrijgbaar wel gedrukt en als luisterboek


NIania gaf hierboven aan dat zij het als e.book heeft ( gelezen)
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2017 om 16:11
De quilt romans zijn van Jennifer Chiaverini.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2017 om 16:44
Dat las ik ook Machtelt ,daarom heb ik het ook geprobeerd .
Nu lees ik de E-Books via de Bieb misschien zit het daarin .
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2017 om 17:06
Oh ja, Chiaverini, kwam het boek vorige week weer tegen in de vlooienmarktvoorraadkelder voor de verkoop maar het het als een haas er weer tussenuit gehaald...!
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.063 seconden.
Lang Yarns