Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenhandwerkwinkels centrum Rotterdam

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 483
Direct Link To This Post Onderwerp: handwerkwinkels centrum Rotterdam
    Posted: 01 Augustus 2009 om 12:49

Volgende week ga ik met mijn dochters naar de film in Rotterdam,
en ik kreeg het idee om daarna te kijken of er handwerk/wolwinkeltjes in de buurt van de bioscoop zijn. Ik heb geen zin om hele Rotterdam door te kachelen:) Hier in Vlaardingen is zo weinig op handwerkgebied ( vind ik)
Weet iemand misschien een of meerdere winkeltjes in de buurt van het Schouwburgplein?
De Slegte, voor boeken, weet ik denk ik wel te vinden ( ik heb totaal geen richtinggevoel!) ga ik daar eens lekker neuzen bij de handwerkboeken.
Of die meiden dat leuk vinden? kweenie, maar ik zal met hun ook de nodige schoenen en kledingzaken in moeten, dus ze hebben niks te klagen!

Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7221
Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2009 om 12:55

Hoi Nellie, ik kom regelmatig in Rotterdam maar zou geen handwerk-/wolwinkeltje weten.

groetjes, Joke

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Mei 2009
Status: Offline
Points: 1363
Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2009 om 13:06
Ik heb laatst ook een vraag gesteld over waar leuke winels te vinden zijn:

http://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=9746

Met de link uit dat topic (http://www.creatiefnetwerk.nl/)vind je dit:


Daisy Handwerken en Hobby     
Benthuizerstraat 63
3036 CD Rotterdam
Tel. 010-4676254

Handwerkstudio Jacqueline     
Schere 7
3085 DT Rotterdam
Tel. 010 4810507

Lydialaine     
Goudsesingel 231a
3031 EK Rotterdam
Tel. 010-4136697

Cijs Hobbyshop     
Kleine Beer 3
3067 ZW Rotterdam
Tel. 010-2519032

Back to Top
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 483
Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2009 om 13:19

dan moet ik even aan de hand van de postcode checken of het een beetje inde buurt is, of erhens een online plattegrond zien te vinden.

bedankt

net even postcode bekeken, schouwburgplein is 3012 CK, dus al die winkeltjes zijn daar te ver vandaan, helaas, maar wie weet wat ik nog tegenkom terwijl ik daar rondloop

Back to Top
jantinavv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 Juni 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1185
Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2009 om 16:03
Ik weet wel dat pipoos in de stad zit, das wel een hobbywinkel, maar toch ook wel behoorlijk aan de prijs vind ik. Verder weet ik het niet, ik woon dichter bij Schiedam dan bij de stad, dus ik ga meestal daar ergens. KGa mijn man eens vragen, misschien dat hij wat weet nog...
Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7221
Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2009 om 18:38

Ja inderdaad, inhet centrum, niet zo heel ver van de bioscoop, is een Pipoos. Die heeft volgens mij geen breigaren.

groetjes, Joke

Jantina, in Schiedam weet ik in ieder geval wel een leuk winkeltje (straat weet ik eventjes niet uit mijn hoofd, kan ik wel aan mijn dochter vragen, die woont in Vlaardingen).

groetjes, Joke

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
jantinavv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 Juni 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1185
Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2009 om 18:58
Oh echt?
Dat zou helemaal tof zijn!
Ik ga nu, als ik bijv naalden ofzo moet hebben, naar een winkeltje in wijk de Gorzen, dit is een Singer-winkel.
Hier verkopen ze wel wat wol, wat haak/breinaalden, maar even lekker neuzen kan ik daar niet echt. 
Er zat een winkeltje naast de ABC (ah, blokker, c&a) maar die is gestopt helaas... Precies op het moment dat ik ben begonnen met handwerken!

Hoor het graag hoor!
En zit in Vlaardingen ook iets dan, want dat is best dichtbij hoor :)
Back to Top
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 483
Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2009 om 21:05
In Vlaardingen heb je de Wollerlei in de van Baerlestraat, in de Westwijk, woon ik dichtbij, en die is momenteel gesloten ivm vakantie, is 18 augustus weer open, openingstijden dinsdag t/m zaterdag van 10.00 tot 16.00, en dan heb je nog Hobby Voordelig opde korte hoogstraat, heeft klein beetje wol, verder veel op gebeid van kaarten maken.
That's it in Vlaardingen, in Maassluis zat ook een winkeltje Malle Grietje, maar die is er niet meer ( ben daar nog nooit geweest)
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2009 om 23:03

Voor boeken kan je misschien Bij selexyz donner kijken. Is tevens een van de grootste boekwinkels van nederland.

Succes en heel veel plezier!

Groetjes Simone

Back to Top
Ellewol View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 14 Oktober 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 96
Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2009 om 09:18

Hoi Nellie,

Als je bij de Slegte bent en oversteekt naar de meent en die afloopt (is echt niet ver) dan kom je bij een kruispunt, dan zie je schuin aan de overkant aan je rechterhand Lydialaine. Dat is een handwerkwinkel.

Groetjes Elly



Liefde kun je niet verspillen
-----------------------------
http://home.kpn.nl/elly.storm
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2009 om 09:40

Pipoos is erg duur

Donner ook maar die heeft wel van allerlei boeken

Waar je leuke betaalbare boeken kan vinden is de witte boekwinkeltjes en die zijn ook in Rotterdam

Hou de eer aan jezelf
Back to Top
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 483
Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2009 om 12:15
Originally posted by Ellewol Ellewol wrote:

Hoi Nellie,

Als je bij de Slegte bent en oversteekt naar de meent en die afloopt (is echt niet ver) dan kom je bij een kruispunt, dan zie je schuin aan de overkant aan je rechterhand Lydialaine. Dat is een handwerkwinkel.

 

bedankt!

 

Back to Top
new.houses View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 30 December 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 244
Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2009 om 14:16

Op de Meent zitten ook nog twee winkels waar naaimachines worden verkocht. Aan de rechterkant, als je dus richting Lydialaine loopt zit van Doorn, daar kan je terecht voor Bernina en Brother, Meent 124, ze verkopen ook wel ritsen enzo. De andere zaak heet Matson, Meent 23, die vooral Pfaff verkopen. Misschien verkopen ze hier ook nog wel aanverwante artikelen, maar het is lang geleden dat ik er binnen ben gelopen. Lydialaine is heel gesorteerd, vooral op borduurgebied wat ik mij er nog van kan herinneren.

groetjes Daisy
Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7221
Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2009 om 21:07

Originally posted by jantinavv jantinavv wrote:

Oh echt?
Dat zou helemaal tof zijn!
Ik ga nu, als ik bijv naalden ofzo moet hebben, naar een winkeltje in wijk de Gorzen, dit is een Singer-winkel.
Hier verkopen ze wel wat wol, wat haak/breinaalden, maar even lekker neuzen kan ik daar niet echt. 
Er zat een winkeltje naast de ABC (ah, blokker, c&a) maar die is gestopt helaas... Precies op het moment dat ik ben begonnen met handwerken!

Hoor het graag hoor!
En zit in Vlaardingen ook iets dan, want dat is best dichtbij hoor :)

Mijn dochter weet eventjes niet welk winkeltje ik bedoel in Schiedam maar had wel nog een adresje in Vlaardingen: t.o. de Wibra in de Korte Hoogstraat. Daar heb ik wel eens garen en ook mooi lint gekocht.

In Schiedam in ieder geval Broersveld wordt me net gemaild.

groetjes, Joke

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 483
Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2009 om 22:06
op de korte hoogstraat heet hobby voordelig, ze hebben geloof ik ook een filiaal in de holy
Back to Top
jantinavv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 Juni 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1185
Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2009 om 10:49
op de broersveld??? kwam daar vaak langs, maar heb daar nooit een creawinkel gezien. wel een kralenwinkel, maar deze gaat zo dicht. 
Back to Top
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 483
Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2009 om 18:32
je moet de handwerkwinkeltjes tegenwoordig echt met een vergrootglas zoeken!
Kan me nog herinneren dat de HEMA van die grote bollen wol van 200 of 300 gram verkocht, had je er aan 3 geloof ik genoeg voor een trui.
Mijn oma kocht altijd wol bij de 3 Suisses, is er volgens mij ook niet meer. Ik vond die breiboeken altijd zo leuk, met die stripjes met draadjes wol, zodat je de kleur kon uitkiezen en ook gelijk wist hoe de wol er uitzag en voelde.
Back to Top
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 483
Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2009 om 21:07
Originally posted by Ellewol Ellewol wrote:

Hoi Nellie,

Als je bij de Slegte bent en oversteekt naar de meent en die afloopt (is echt niet ver) dan kom je bij een kruispunt, dan zie je schuin aan de overkant aan je rechterhand Lydialaine. Dat is een handwerkwinkel.

Ik heb 'm gevonden!
Paar breinaalden 4,5 en 6 zonder knop gekocht ( ha dik nog niet) en wol om voor mijzelf een trui te breien.
alles was er mooi overzichtelijk, al vond ik wel dat er aardig wat lege vakken waren, maar tja vakantieperiode he :)
Het was een verademing om daar te kijken, mijn eigen wolwinkeltje hier is een erg rommelig winkeltje,
Ik verheug me nu al op de handwerkbeurs in oktober in Rotterdam.
Ik weet dat je online ook wol/breigaren kunt kopen, maar vind het toch fijner om het in het echie te voelen en zien.
Heb je vaker met een bepaalde soort wol gebreid dan is het wat anders om het on-line te kopen omdat je weet hoe het voelt en breit.

 

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.609 seconden.
Lang Yarns