Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

help bij amigurumi

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
mieke s View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mieke s Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: help bij amigurumi
    Posted: 13 September 2015 om 19:38
ik ben bezig aan een nachtvlinder maar het gaat fout.In mijn patroon staat toer 11tot16 haak 42 vaste.Dan toer 17 haak elke 6 en 7 vaste samen dan moet je 36 vaste overhebben maar als ik dat doe heb ik nog steken over.Ik heb al nageteld en heb niet mis geweest met mijn vaste heb 42 vaste.

Iemand een idee wat ik mis doe?
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2015 om 19:48
Nee hoor... ik heb het net uitgetekend in Excel (ja, ik gebruik Excel veel bij haken).
Ik heb 42 kruisjes onder elkaar gezet en nummer 6 en 7 samengehaakt.
Daarna haak je weer vijf vasten en de zesde en zevende doe je weer samen.
weer vijf haken, één minderen
vijf haken één minderen.
Dan kom je echt op 36 uit hoor.

(maar ik gok ergens dat je de samengehaakte steek als eerste van de nieuwe serie geteld hebt)
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2015 om 19:50
Geen idee waar het fout gaat bij je. 
Wanneer ik het bereken dan haak je van de 42 vasten steek 6 en 7, steek 13 en 14, steek 20 en 21, steek 27 en 28, steek 34 en 35 en tot slot de laatste 2 steken samen. 
Dus in totaal 6 keer. 
Dan moet je op 36 steken uitkkomen.
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2015 om 20:55
Even je eerste steek markeren met pimpelpaars denk ik, dan weet je zeker dat je rond bent
Back to Top
mieke s View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mieke s Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 September 2015 om 20:09
ondertussen is het hoofd gelukt :) maar nu in het patroon bij het lijfje staat er ineen bij toer6 A.L..Haak 36 v.Wat wil de A.L zeggen?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 September 2015 om 20:22
Ik denk in de achterste lus haken.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2015 om 08:28
Ja, dat is mooier bij minderen, 2x in de achterste lus insteken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
mieke s View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mieke s Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2015 om 21:10
oke mercikes alvast voor de hulp.

IK ga toch nog iets moeten vragen voor de armpjes staat er haak 6 V in de magische ring.Dan toer 2tot12 haak 6 v.moet ik de magische ring sluiten of wat is de bedoeling???De magische ring is geen probleem
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2015 om 21:17
amigurumi is in het rond haken, dus je haakt ineens verder zonder te sluiten en een losse
Back to Top
mieke s View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mieke s Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2015 om 21:24
staat er dan normaal niet haak in elke vaste een vaste?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2015 om 21:33
soms staat dat er en soms ook niet. Bij amigurumi niet zo vaak denk ik.
nu staat er toer 2 tot toer 12 : 6 vasten haken

dus eerst een magische ring van 6 vasten (die aantrekken) en dan
11 toeren van 6 vasten
Back to Top
Crochet time View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Crochet time Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2015 om 21:35
Het staat inderdaad een beetje vreemd. Maar het is wel in iedere v een v haken. In totaal heb je dan 6 v gehaakt. Dit herhaal je tot toer 12. Er ontstaat een smal kokertje.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.906 seconden.
Lang Yarns