Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

HELP HELP HELP

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Jolanda43 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 09 Januari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jolanda43 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: HELP HELP HELP
    Posted: 20 Januari 2012 om 21:18
Help me aub. Ik ben nu al 2 dagen bezig om een amigurumi te haken, en het cirkeltje blijft maar plat liggen. Heb ondertussen al tig keer uitgehaald en nog steeds lukt het niet, heb verschillende maten haaknaalden gebruikt. Mijn eerste beestje heb ik vorige week gehaakt en dat ging goed, maar LET OP, die heb ik maar door 1 lusje gehaakt. Nu zag ik bij het filmpje van minderen dat je door alle 2 de lusjes moet haken(ze zei dat). Dus ik start een nieuw projestje en haak door de 2 lusjes van de vaste, maar nee hoor blijft gewoon plat liggen. OOOHHHHHH DAMES WAT DOE IK VERKEERD.
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2012 om 21:24

maar wat haak je dan voor een aantal steken?

als je in elke ronde meerderd dan blijft hij ook plat liggen.

zo gauw je een aantal rondes niet hebt gemeerderd dan gaat hij al iets omhoog staan en zo gauw je gaan minderen krijg je echt een bal.

maar als je hier neer schrijft hoeveel steken je in elke rij maakt dan kan ik je misschien helpen.

 

Back to Top
Jolanda43 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 09 Januari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jolanda43 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2012 om 21:30

Hoi hoi, bij het patroon staat. toer 1 5 lossen haken en sluiten. toer 2-in elke losse van de 1ste toer 2 vasten haken=10 vasten  toer3--meerderen door elke vaste te verdubbelen=20 vasten----toer4-- opnieuw elke vaste verdubbelen= 40 vasten--- toer 5-- elke toer 40 vasten haken-- toer6 elke toer 40 vasten haken.- toer 7elke 2de steek verdubbelen= 60 vasten. toer 8 tm 12 elke toer 60 vasten haken.Dit word dan het eerste halve ronde van het lichaam.

Hoop dat je er wat mee kan.

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2012 om 21:57

maar je meerderd hier zoveel dat het ook niet in het rond kan komen.

het zou iets kunnen gaan rimpelen maar meer niet.

ik denk dat je dan gewoon door moet gaan met het patroon tot je aan het einde bent en kijken hoe het word

 

Back to Top
Jolanda43 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 09 Januari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jolanda43 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2012 om 22:11

Heb hem al een paar keer helemaal gehaakt, maar blijft plat. ik ben druk aant zoeken op google, of je nu door 1 of 2 lusjes moet haken??? en wat zie ik tot mijn verbazing dat wat ik dacht dat de binnen kant was is de buiten kant. KLOPT DIT... Kan het nergens duidelijk zien.

 

Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2012 om 23:06
je bent niet aan het minderen maar aan het meerderen, dus niet zoals op de video van 2 steken 1 maken maar 2 x een steek in dezelfde steek maken, daarna ga je pas minderen en wordt het net een ballonnetje, als je alleen het voorst of achterste lusje pakt krijg je een randje, pak je ze allebei valt het randje weg en zie je d v'tjes duidelijker
lydia wijsbroek
Back to Top
Jolanda43 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 09 Januari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jolanda43 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2012 om 23:19
Nee dat weet ik hoor, maar ik hoorde dat ze zei( normaal door de 2 lusjes) en ik dacht .... dat doe ik dus niet. En ja idd krijg je een randje, dat is dus niet de bedoeling. Maar wat is nu de goede kant van het werk dan. Waar het draadje hangt aan onderkant(het begin dus)? of  de "binnenkant".
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Januari 2012 om 09:19

aan de ene kant krijg je een klein v-tje dat is de voorkant. en aan de achterkant zitten dan 2 kleine steepjes verticaal met 1 horizontaal streepje.

je moet idd door beide lussen haken want dan krijg je een mooier resultaat en voor amigurumi ook steviger.

maar als jij ergens minderd dan moet hij omhoog komen dat kan niet anders.

wat moet je vanaf toer 13 gaan doen dan?

want waarschijnlijk moet je dan minderen.

je minderd door de haaknaald in de vlg steek te haken, een draad omslaan en door de steek heen halen.

dan heb je 2 lussen op de naald.

dan steek je door de vlg steek.

haalt daar ook een draad op en door de steek heen halen.

Nu heb je 3 lussen op de naald.

nu maak je de steek af door de draad op de halen en door alle 3 lussen heen te halen.

je hebt nu van 2 steken 1 steek gemaakt.

 

Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Januari 2012 om 10:20
Je hebt het in je stukje over meerderen.
MINDEREN doe je door de haaknaald door in de eerste en volgende voorste lus de haaknaald te doen en dan pas de draad door beide voorste lussen te doen. Dat is wat ze op het filmpje zegt. DUS dat gaat over minderen!!!!
Zolang je meerdert gaat het niet omhoog, of zo je wilt bol.
Back to Top
Jolanda43 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 09 Januari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jolanda43 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Januari 2012 om 10:34
Originally posted by esthertje esthertje wrote:

aan de ene kant krijg je een klein v-tje dat is de voorkant. en aan de achterkant zitten dan 2 kleine steepjes verticaal met 1 horizontaal streepje.

je moet idd door beide lussen haken want dan krijg je een mooier resultaat en voor amigurumi ook steviger.

maar als jij ergens minderd dan moet hij omhoog komen dat kan niet anders.

wat moet je vanaf toer 13 gaan doen dan?

want waarschijnlijk moet je dan minderen.

je minderd door de haaknaald in de vlg steek te haken, een draad omslaan en door de steek heen halen.

dan heb je 2 lussen op de naald.

dan steek je door de vlg steek.

haalt daar ook een draad op en door de steek heen halen.

Nu heb je 3 lussen op de naald.

nu maak je de steek af door de draad op de halen en door alle 3 lussen heen te halen.

je hebt nu van 2 steken 1 steek gemaakt.

Na toer 12 is de eerste helft klaar en moet ik er nog zoeen maken. Ik heb nu door 2 lusjes gehaakt, Hij is iets omhoog gekomen. Ik ga nu nog de andere helft maken, aan elkaar naaien en vullen en kijk wel hoe het wordt. Is het niet goed..... nou dan probeer ik het nog een keer

Het meerderen en minderen is me nu goed duidelijk. .

Ik ga gewoon verder. Ik vind dit een super forum

 

Back to Top
Jolanda43 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 09 Januari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jolanda43 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Januari 2012 om 10:35

HEEL ERG BEDANT DAMES.

ook las ik over een hobbydoosjesdag????? Waar is dit dan en voor wie is het.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Januari 2012 om 10:51
Mijne is in Apeldoorn in mei of juni, zodat we de tuin ook kunnen gebruiken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Sarabi09 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 22 Januari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 907
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sarabi09 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2012 om 21:50
Hoi,Jolanda43 ik vroeg me af of het gelukt is?
Groetjes Sarabi09 (Nathalie)
Back to Top
Jolanda43 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 09 Januari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jolanda43 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2012 om 22:08

Ja hoor gelukkig wel, eindelijk naar al die pogingen hihihh. hij is bijna af, alleen nog ff knopen hebben voor de ogen.

OOk nog maar kort lid van het forum zie ik. Het is echt leuk en verslavend he

Back to Top
Sarabi09 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 22 Januari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 907
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sarabi09 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2012 om 22:11
Hey,
Ja, haak wel al heel lang en zal het ook blijven doen Super
verslavend zeker met al die leuke patronen en voorbeelden op het
forum.
heb je een foto van je ami ?
Groetjes
Back to Top
Jolanda43 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 09 Januari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jolanda43 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2012 om 12:42
Nee die heb ik nog niet, als ik de oogjes er ook op heb zal ik een foto maken en proberen hier te plaatsen . ik haak ook al heel lang maar met de ami's ben ik net begonnen. Wat haak jij zoal dan. groetjes
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns