Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Help! Midden van borduurwerk

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Sardientje View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 16 September 2016
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sardientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Help! Midden van borduurwerk
    Posted: 16 September 2016 om 22:20
Hallo,

Hoe vind ik snel en makkelijk het midden van het borduurwerk?

Zelf begin ik altijd rechts onderin, dit vind ik het fijnst werken. Dit is echter altijd wel op de gok, dus heb ik aan de ene kant wat meer stof over dan aan de andere kant.
Dit is bij de meeste werkjes niet zo erg, maar nu wil ik een tafelloper maken, dit moet dus mooi in het midden en evenwijdig.

Help!

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 September 2016 om 23:15
Is het een aftelbaar borduurwerk? Bijvoorbeeld kruissteekjes?

Dan tel je in je borduurstramien of gaas de gaatjes en rijg je in het midden een hulpdraad om het midden over de hele lengte aan te geven. Haaks daarop verdeel je je stramien ook in tweeën met een hulp-rijgdraad. Deze rijgdraden vormen een kruis en blijven zitten totdat je ze niet meer nodig hebt als herkenning. De draden kan je dan tussen je borduurwerk uit trekken. 

Daarna kijk je waar het midden van het borduurpatroon zich bevindt. Vaak staat dat aangegeven. Vanuit dat midden en jouw kruispunt van rijgdraden in je stramien begin je te werken.

Eigenlijk had deze vraag bij "Vragen" moeten staan. Dit gedeelte "Mijn creaties" is om het resultaat te laten zien. In ieder geval succes met je borduurwerk. Misschien vind je het leuk om je voor te stellen bij "Even voorstellen"?   
Back to Top
Sardientje View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 16 September 2016
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sardientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2016 om 09:20
Het is inderdaad een aftelbaar borduur werk in kruissteek.

Super bedankt, hier kan ik wel wat mee.

Ik zal me nu eerst voorstellen en verdiepen in het forum, zodat ik de volgende keer wel het goede onderwerp heb
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns