Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Help!

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Help!
    Posted: 16 Februari 2017 om 10:21
Goed, ik ben dus al sinds oktober bezig met een deken. Hij is nu bijna af, maar hoe langer ik eraan werk, hoe minder mooi ik hem vind.



Er komt nog 1 baan groen. Of zal ik toch blauw doen?
Of nog omhaken met een kleur?
Of franjes eraan?

Wat kan ik doen om hem wat leuker te maken ...
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2017 om 10:32
Baan groen.
Jij vindt hem saai worden, denk ik.
Maar ik vind hem geweldig worden! Ik hou sowieso van rustige kleuren.

Omhaken is wat lastig het wordt al snel erg onregelmatig.
Franjes met een mengen van de gebruikte kleuren maakt het wel sjiek, maar dan zou ik de franjes niet te lang maken.

Mooie deken!
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2017 om 10:59
In tegenstelling tot Lao-tse zou ik een baan blauw doen, zeker als de lichte kleur evenveel toeren telt als degene die je al gedaan hebt. Dan is begin en einde hetzelfde.

En ik zou er geen franjes of een randje rond doen, wel zou ik iets kleins mazen op die witte stroken, maar het zijn ribbels zie ik. Dan een klein applikske haken of breien en dat erop naaien.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2017 om 11:25
Mooie deken! Laten we dat voorop stellen. Jouw dilemma kan ik wel snappen. Als je een baan blauw doet, lijken de kleuren een te willekeurige volgorde te krijgen. Doe je groen, dan loopt het zoals je het verwacht. Persoonlijk zou dat mijn voorkeur zijn.

Het omhaken wordt inderdaad vreselijk onregelmatig en zal er een beetje slordig uit gaan zien. Mijn oplossing is in zo'n geval: de eerste rand haken in de kleur van de baan zelf zodat je die rand niet ziet. De regelmatige boogjes die daaruit ontstaan, kunnen dan wel als basis dienen voor een tweede rand in een contrastkleur. 

Je zou aan de buitenste banen (kopse kanten, dus niet de zijkanten) een afwerkingsrand kunnen haken in de kleuren van de deken. Al of niet met plosjes. 

Succes!
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2017 om 11:46
Ik hou wel van eigenwijs...
Dus ook in dit geval zou ik dan gaan voor blauw...
Ik zou ook zeker niet stoppen met je deken hij is nu al mooi en als hij klaar is ben je zo trots op je eigen werk...
Ik zou ook niet gaan omhaken of iets dat doet afbreuk aan je huidige werk...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2017 om 12:04
Als je hem saai vindt, kun je hier en daar een bloem opnaaien.

Die tip van omhaken in de kleur van de baan is een goede, dan heb je inderdaad een basissteek voor een sierrand.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2017 om 12:50
Dank voor jullie reacties!

De deken wordt trouwens voor een jongetje. Ik ga toch even bij de Z.man kijken of ze nog een mooie blauw hebben en anders ga ik gewoon door in groen. Ga ik daarna veder denken over de rand 
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2017 om 13:45
Ik vind de deken mooi zoals hij is. Welke kleur je neemt als laatste is afhankelijk van je gevoel voor symmetrie. Vroeger hadden dekens een feston rand of een satijnen bies. Je zou ook steken op kunnen nemen en een tricotsteek rand er om breien. Is natuurlijk wel een heidens karwei.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2017 om 16:48
Vooral van een afstand vind ik hem erg mooi - als je de deken cadeau doet zou ik er zeker niet té erg mee zitten.
De kleuren passen erg goed bij elkaar.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2017 om 13:36
Hij is wel erg mooi zo. Toch lijkt mij het mooiste er nog een baan van die groene bij te doen, geen andere kleur. Maar ja, ieder haar eigen smaak, gelukkig.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2017 om 16:33
Ik vind hem schitterend en denk dat ik ook voor blauw zou gaan.
Ik zou er persoonlijk geen franjes aanmaken, maar ik ben dan sowieso niet zo van de franjes.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2017 om 16:46
Moet wel lachen om al deze reacties.....
Zoveel hoofden, zoveel zinnen, dat blijkt maar weer.
Ik hoop dat Lelie er haar voorkeur uit kan destileren.

Smile 
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2017 om 16:34
Haha leuk he Lao-tse! Ik ben uiteindelijk voor groen gegaan. Ze hadden geen mooie sprekende blauw in dezelfde dikte. 

Nog maar 57 toeren, al 293 gebreid! Nog maar 6 uur te breien LOL
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2017 om 17:20
Leuk dat het brainstormen je geholpen heeft om te beslissen. Ik maakte me al zorgen: een baantje voor Lao-tse, een baantje voor Kamilla, een baantje voor Bep enz... Zo leer je kinderen hun bord leeg eten en breisters de wolmand leeg breien. Gelukkig heb je maar 1 baan uitgekozen. LOL Ik ben benieuwd hoe het er na 6 brei-uren uitziet. 
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2017 om 09:27
Er komt vast wel een foto!
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3615
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2017 om 11:00
ik vind het een hele mooi deken worden
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2017 om 11:22
Ik wil ook nog wel even zeggen dat je een mooie regelmatige hand van breien hebt.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2017 om 21:25
Originally posted by Kamilla Kamilla wrote:

Leuk dat het brainstormen je geholpen heeft om te beslissen. 


Ik had anders het idee dat de winkel het makkelijker voor haar gemaakt had: ze hadden geen blauw :)Bewaren
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2017 om 21:44
Originally posted by C4th C4th wrote:

 ze hadden geen blauw :)Bewaren

Geen "sprekende" kleur blauw. Tongue Wie weet wat er gebeurd was als er ook geen groen was geweest... Big smile Dan had je weer een andere winkel moeten zoeken. 
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2017 om 20:09
Haha, ja dat maakte de keuze zeker een stuk makkelijker C4th! Ik moet nog 22 toeren :) 
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 2.719 seconden.
Lang Yarns