Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

herkennen jullie dat?

 Reageer Reageer Pagina  <123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2012 om 14:52
Ik heb een paar dozen met wol gekregen van mijn schoomoeder (die is overleden)  die heeft haar leven lang gebreid ,ik was zooo blij als een kind op de kermis ,heel mijn apartement lag vol want ik moest de kleurtjes bij elkaar zoeken en de kat heeft meegeholpen die had de dag van haar leven ,nu heb ik alles in dozen gedaan met de kleur er op.
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1658
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2012 om 14:55
jammer dat ze is overleden, maar ze laat wel een schat achter voor je waar je veel plezier aan zal beleven
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2012 om 19:52
Ik vind altijd dat je aan een kamer mag zien dat er wordt geleefd. Mijn woonkamer is beslist geen toonzaal. Mijn man wordt wel eens gek van me als er meerdere handwerkjes op de tv tafel liggen, maar aan de andere kant is hij ook zó trots dat hij bezoek altijd meteen wijst op de schatten op de grote tafel 
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1433
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer diny183 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2012 om 20:48
Rommel? waar? nee hoor helemaal geen rommel, dat heb IK
allemaal nodig, anders moet ik elke keer naar boven waar
een hobbykamer vol staat met hobbydingetjes, en om
overzicht te houden waar ik mee bezig ben moet het toch
beneden naast de bank liggen.

Onze hond interesseert zich niet voor bolletjes wol, hij is
een jongetje maar wanneer ik een groot breiwerk even naast
me neer leg ligt hij er binnen een paar secondes boven op.

Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 December 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5399
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer geesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2012 om 23:07

Originally posted by diny183 diny183 wrote:

Rommel? waar? nee hoor helemaal geen rommel, dat heb IK
allemaal nodig, anders moet ik elke keer naar boven waar
een hobbykamer vol staat met hobbydingetjes, en om
overzicht te houden waar ik mee bezig ben moet het toch
beneden naast de bank liggen.................
.

..... bij mij precies hetzelfde.........

  ik heb van iemand op dit forum iets overgenomen

 zoiets van dat het geen rommel is maar creatieve ideeen, als het iemand niet aanstaat dan gaat ie maar weg     ik koop ook steeds nieuwe mandjes enz, maar nu liggen de kleine bolletjes in een deksel van een schoenendoos en de grotere bollen in de doos zelf naast mij op de bank.......

groetjes geesje
Back to Top
malofa View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 29 Augustus 2010
Locatie: Thailand
Status: Offline
Points: 394
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer malofa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Maart 2012 om 17:52

Ik heb het precies andersom. Hier hebben we een Mee-Bahn, een soort hulp in de huishouding cq nanny. s'Avonds ben iklekker aan t prutsen, en als ik dan de volgende ochtend de kids naar school breng, ruimt zij meestal de kamer weer op. Als ikdan de volgende avond weer bezig wil..... Kan ikhet niet meer vinden!!! 

Toch hou ik wel van rommel om mij heen. Heb ikaltijd gehad. Toen ik klein was,werkten mijn ouders allebei, dus werd er niet zo veel opgeruimd, en mijn kamer was altijd een grote bende. Mijn moeder zei altijd.. Op je verjaardag krijg je een trampoline. dan kun je vanuit de deuropening over je troep het bed inspringen.

 

Groetjes Wenke

Sawadee ka (zoals ze hier zeggen)
Back to Top
Kwabbernoot View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 13 Februari 2012
Status: Offline
Points: 35
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kwabbernoot Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Maart 2012 om 19:16

Nu ik aan het breien ben, valt het wel mee, geloof ik.
Ik heb alleen mijn naalden en een bol liggen. Meestal ligt het gedurende dag op de leuning van de bank en doe ik zo af en toe eens wat. Het echt laten liggen durf ik dan weer niet, aangezien dochterlief grijpgrage handjes heeft.

Maar als ik een naaiproject hebt... Berg je dan maar. Dat doe ik meestal in de keuken aan de grote tafel en dan is het net alsof er iets ontploft is. En ik stop meestal als ik geen zin meer heb, maar ja dan is de zin tot opruimen er ook niet meer hé?
(nou moet ik dan echt wel opruimen, anders kunnen we niet meer eten )

Ik probeer nu ook heel erg één project per keer te doen. Wel heel erg moeilijk, want ik heb zo veel leuke dingen hier gezien en gekregen dat ik echt een immense lijst aan projecten heb. Maar anders valt er hier in huis niet meer te leven, denk ik.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Maart 2012 om 19:32
Misschien kunnen degenen, die maar één project tegelijk willen maken, een steungroep oprichten; die kreet komt vaak voor en er zijn maar weinigen die het lukt. Aan mij heb je niets in dit geval.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1433
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer diny183 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Maart 2012 om 21:41
Originally posted by Kwabbernoot Kwabbernoot wrote:


Maar als ik een naaiproject hebt... Berg je dan maar.
Dat doe ik meestal in de keuken aan de grote tafel en dan
is het net alsof er iets ontploft is. En ik stop meestal
als ik geen zin meer heb, maar ja dan is de zin tot
opruimen er ook niet meer hé?(nou moet ik dan echt wel
opruimen, anders kunnen we niet meer eten )



Dat had ik vroeger ook altijd, de stukjes stof en
draadjes lagen door de hele kamer, ik had toen een
buurvrouw die veel van kleding maken afwist, durfde haar
niet thuis te vragen want zij naaide in de kamer en er
was nooit een draadje of een pluisje te bekennen, alle
draadje gingen in een plastic zakje dat ze naast de
naaimachine had liggen, de huiskamer zag eruit al een
toonzaal. heb het ooit geprobeerd hoor, een plastic zakje
naast de naaimachine gelegd en daar de draadjes ingedaan
na 2 minuten was het zakje verdwenen, teruggevonden
onder de bank ach ja ik ben een rommelkont en ik
geef het eerlijk toe.
Back to Top
jenny1960 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Juni 2011
Status: Offline
Points: 177
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jenny1960 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Maart 2012 om 22:19
Ik kan pas gaan hobbyen als ik helemaal klaar ben in het huishouden,
Anders zit ik niet op m'n gemak.
En als ik klaar bent dan ruim ik dat eerst op.
Groetjes jenny
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1972
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2012 om 00:28

oh wat een heerlijk topic is dit zeg  hihihi. Zoooooooooo herkenbaar allemaal.

Ik beperk me meestal tot een hooby tegelijk maar als ik er mee bezig ben moet ik wel alles dat ik er voor nodig heb om me heen hebben. Ook dingen die niet voor dat ene project op dat moment nodig want  ja je weet het niet. Een beestje en 5 dozen kraaltjes want tja je zal die ene kleur net niet hebben. 1 Haakpatroon en alle kleurenwol die je hebt want stel je voor. Een kaart en alle kleuren karton enz. enz.

Wat ik al zeg ik hou het  telkens op een hobby tegelijk want anders heb ik denk ik toch wel een probleem met mijn ega.

Opruimen doe ik alleen als ik echt weet dat ik visite krijg (anders kunnen ze er niet bij hihihihi. Verder heb ik zoiets als het netjes naast mijn stoel of op de tafel ligt dan zien ze alleen maar dat ik ergens mee bezig ben. Ik wil altijd een eigen kamer maar ja mijn dochter is nog niet zover om het huis uit te gaan. Ik heb wel een hele kast vol waar pipo's jaloers op zou zijn hihihihi



Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2545
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2012 om 09:19

Bij mij gaat het anders..........

Ik ruim altijd eerst mijn huis op. Ik heb gemerkt dat een opgeruimd huis een opgeruimd hoofd tot gevolg heeft. Kan slecht in 'rommel' leven. Op zolder heb ik een extra naaikamer, ga ik daar eenmaal los is het einde zoek. Een 'bominslag' tot gevolg. Het gekke is dat ik dat rustig kan laten voor wat het is. Eenmaal alles klaar met naaien dan ook meteen opruimen. Sinds ik weer begonnen ben met breien heb ik mij voorgenomen om zoveel mogelijk eerst de wol op te maken die ik heb liggen. Dat lukt aardig met kleine sokken breien. Het grootste nadeel is DIT FORUM .

Er komen zoveel leuke dingen voorbij en ik word er zoooooooooo hebberig van. Maar ...........eerst en hee en dan het ander. Ga me wel toeleggen op haken zodat ik dat mee kan nemen op vakantie.

Maar Magtelt inderdaad: de kinderen uiit huis doen geeft extra ruimte hahahahaha,

 

Marlies

Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2012 om 09:24
inderdaad als je weet dat je visite krijgt, bij mij blijft iedereen ook nog slapen, ga ik samen met m'n ega het huis door als een witte tornado en dan is het in de woonkamer net een echoput. Dan zijn al m'n wip's netjes opgeruimd en als de visite dan weer weg is kan ik geen bal meer vinden. De extra ruimtes die ik overheb zijn de logeerkamer's (kun je ook niet alles in dumpen, als ze blijven slapen moet het wel netjes zijn).

als het dan allemaal netjes is, neem ik me altijd voor omdat zo te houden, maar das moeilijk joh, binnen een paar dagen is het weer een heerlijk bewoonbare chaos.
lydia wijsbroek
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2012 om 10:54

@Marlies en Lydia, mijn naaikamer is bij tijd en wijle een ravage en heb nog steeds niet de discipline om na ieder werkstuk op te ruimen. De logeerkamers hebben wij ook steeds nodig als de kinderen komen. Maar als ze er niet zijn is het reserve hobbyruimte en opslagplaats. Neem mij altijd voor het netjes te houden, maar.......

Groetjes, Lida

Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2545
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2012 om 12:13
Lidwina,

wat heb je er voor over ????? hahahahahahaha.

Wil je wel geestelijk bijstaan......

Marlies
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2012 om 13:47

Ik kan ook eigenlijk mijn naaikamer niet opruimen, want ik begin bijna meteen aan iets nieuws. Wanneer zou ik dan ook moeten opruimen??? Ik maak wel meestal alles af. Kan soms wat langer duren, maar af komt het. En eerst moet de huishoudelijke taken volbracht zijn. Brei- en haakwerk ligt op de bank of zo... Groetjes, Lida

Back to Top
Kwabbernoot View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 13 Februari 2012
Status: Offline
Points: 35
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kwabbernoot Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2012 om 17:31
Originally posted by MariaLA MariaLA wrote:

Het grootste nadeel is DIT FORUM .

Er komen zoveel leuke dingen voorbij en ik word er zoooooooooo hebberig van.

Helemaal geen last van
Ik heb geloof ik met dank aan dit forum al weer een aantal dingen op mijn Wil-ik-doen-lijst kunnen zetten.

Back to Top
inge.v View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2268
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer inge.v Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2012 om 19:25
Heb de moed al lang opgegeven om alles altijd pikfijn opgeruimd te hebben. Ligt altijd wel ergens een handwerkje, soms enkel een breiwerkje dan weer eens een tafel vol stof als ik kleren aan't maken ben.
Als ik op voorhand weet dat ik bezoek krijg gaat alles wel de hobbykamer in, maar onverwacht volk moet het maar nemen zoals het is. Tenslotte hebben we een huis om in te leven en soms te poetsen, niet omgekeerd
Back to Top
Knutseltjes View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 10 Maart 2012
Status: Offline
Points: 10
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Knutseltjes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2012 om 20:47
ja, helaas, heerlijk aan het rommelen, nu mijn dochter voor
het eerst achter de naaimachine gehad, wat een bende, ja
hoor overal ligt wat.....
Probeer nog stukje voor stukje op te laten ruimen, maar
werkt niet echt, nu is de machine van tafel, maar de rommel
is er natuurlijk nog, ach ja..... hoort er dus blijkbaar
bij, mijn eigen haakwerkje was al opgeruimd, om mijn
dochter te kunnen helpen, maar bende blijft het....
Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4034
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2012 om 22:34
Ik moet ook altijd eerst alles aan de kant hebben voor ik iets voor mezelf ga doen en heb ook maar 1 werkje bij me liggen ik kan heel slecht tegen rommel dan zit ik niet rustig.

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns