Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hobbydoos Granny Square CAL = gestart.

 Reageer Reageer Pagina  123 9>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Hobbydoos Granny Square CAL = gestart.
    Posted: 25 Februari 2011 om 10:04

Hobbydoos Granny Square CAL

Het nieuwe topic staat hier: http://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=23600&PN=1 &TPN=1

Je kunt kiezen uit een vestje, een wrap/omslagdoek (2e foto voorkant / 3e foto achterkant) of een poncho (3e foto) of je maakt zoveel als je wilt! 

Het originele VEST patroon geeft aan op basis van haaknaald 5,5:
*Bollen van 234m:
-5 bollen voor de verschillende kleuren (LET OP: hier gebruik je geen hele bollen van omdat het enkele randjes in de square zijn!)
-Hoofdkleur (in het geval van de foto zwart): maat S 2, maat M 3, maat L 3, maat XL 4.

Saskia van Wibra heeft 260m per bol / Royal van Zeeman heeft 241m per bol.

Jullie zullen dus verder zelf een beetje moeten gaan rekenen, het ligt er natuurlijk helemaal aan hoe je het vest uit gaat werken qua kleuren.

*Voor de omslagdoek/wrap 6 à 7 bollen Royal/Saskia.

*Voor de poncho 4 à 5 bollen Royal/Saskia.

Het zijn makkelijke patronen; dus iedereen kan meedoen!

Wie wil?

* Jips / IngeDeV / Mistig / Wen370 / Vlijtig Liesje / EllenC / Marjolein2202 / Lenie25 / Magtelt / NLDutchy / Haaknaald / Pippie / Marlan / Leonie_y / Marlene / Pien66 / Ilyani / Smimske / Corine / Esthertje / Willie / Hexxi / Griet / Christien / Pareltje2011 / Inge.V / Elizabethh / breijoke / wiepie / JoJo / smimske / Muis28 / Repa / Thea - TLooman / Tammie / Clairetje / Pareltje2011 / Lmarina / Beppemartha / Geesje / 1gul / grootkoerkamp / Ladyken / Butterfly1979 / Plakhuis / Marie-Jozé / Stippel / Annetvl / Monique1974 / Vivike / My-Angel / Ireen / diny183 / Tiffany / Jootje - griet

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
willywol View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 03 Februari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 103
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer willywol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2011 om 10:12

Dat vind ik schitterend tegen de winter.

weet al in welke kleuren ik wil werken

Mij mag je inschrijven.

Groetjes IngeDeV

Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 September 2010
Status: Offline
Points: 1746
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2011 om 10:46
Dat tegelijk klaar zijn zal wel verschillen als je maat 50
hebt of maat 36
Ik denk dat ik ik wat meer granny squares nodig heb
en ik weet ook niet zo goed of dat mij dan wel kittig staat   

Het idee is wel heel leuk!
Back to Top
Mistig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Augustus 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2571
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mistig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2011 om 11:09
Ja, zoiets wil ik al heel lang gaan maken, mij mag je inschrijven. Per 1 oktober is prima wat mij betreft.
Bloei daar waar je geplant wordt.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2011 om 11:26

IngeDeV en Mistig; jullie staan op de lijst!

Originally posted by marjolein2202 marjolein2202 wrote:

Dat tegelijk klaar zijn zal wel verschillen als je maat 50
hebt of maat 36
Ik denk dat ik ik wat meer granny squares nodig heb
en ik weet ook niet zo goed of dat mij dan wel kittig staat   

Het idee is wel heel leuk!

Hoi,

Ik zit ook heeeeeeeeeel dichtbij de laatste maat die jij noemt hoor! Maar ik vind het een leuk ding en het is iets wat iedereen kan, vandaar dat ik dacht leuk om straks met elkaar te doen!

Ik heb een stapel van die effen katoenen basic shirts met V-hals en ronde hals die lekker over mijn bips en heupen vallen en zoiets draag ik er dan onder.

Ik ga het heel goed verdelen qua werktempo. Doe gewoon lekker mee meid!

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Wen370 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 19 Januari 2011
Status: Offline
Points: 643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wen370 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2011 om 11:32
Ja, ik doe ook wel mee. Is nog een tijdje he, maar lijkt mij heel leuk!
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2011 om 11:41

Hoi,

Leuk!  Ja, het duurt nog wel even, maar er zijn zoveel mensen die meedoen aan de Hobbydoos Omslagdoek A Long, dat ik nu niet nog meer wil gaan organiseren. Ik dacht ik ga vast inventariseren of mensen het leuk vinden en dan kan het bijv. per 1 september of 1 oktober.

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
vlijtig liesje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 03 November 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 861
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vlijtig liesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2011 om 11:47

Lijkt me heel erg leuk om mee te doen

Oktober is nog wel ver weg, maar als alles goed gaat doe ik mee als het mag

Ik hoor het wel

groetjes vlijtig liesje

vlijtig liesje 4961
Back to Top
EllenC View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 01 Februari 2011
Locatie: Scotland
Status: Offline
Points: 145
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer EllenC Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2011 om 12:08
dat ziet er heel leuk uit en ik zit nu al te bedenken in wat voor kleuren ik het zou willen maken.. 

schrijf mij ook maar op de lijst al zla je me tegen die tijd wel even moeten herinneren.
Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 September 2010
Status: Offline
Points: 1746
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2011 om 12:26
Ja Jips ik doe aan zeker grenzende waarschijnlijkheid
wel mee
Het is gewoon een te leuk ding!
Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4034
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2011 om 13:16
Ik doe ook mee lijkt me erg leuk

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23645
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2011 om 13:22
Ik heb het zo warm gehad met mijn gebreide truien deze winter, ik wil geen vest, maar ik ga wel een granny square wrap maken, is dat bedrog of een beetje meedoen?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Haaknaald View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1619
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haaknaald Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2011 om 13:50

Heel leuk jasje is het, graag wil ik ook meedoen.

Groetjes Els.

http://elsjeshaakcreaties.blogspot.com/
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2011 om 15:48

nou Jipske, je hebt me te pakken hoor...DIT is wel spekkie naar mn bekkie,

1e: pas in  oktober....dan heb ik nl mn 2 jaarlijkse controles in het AvL en bij de mammo gehad en ''durf'' weer van alles aan te pakken, als of er een verlenging inzit...misschien raar maar zo werkt het, zo kort voor ie controles...2e: granny's lijken me niet zo moeilijk, kheb zo'n 25 jaar geleden een bedsprei gehaakt in granny's, donkerbruin, was toen modern ;-((( maar die wrap van Magtelt spreekt me ook aan vanwege de opvliegers anders wordt het: vestje aan, vestje uit....en wrap af, wrap om gaat sneller;-)))) is dat die van de maart-along Magtelt? Ben voort eerst sinds 13 dagen uit mn bed en hang nu lekker met mn leptopke op de bank, heerlijk alles opt forum te volgen!!!!

Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2011 om 15:59
Wat een leuk vest!! Ik doe héél graag mee als het zover is!!!!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23645
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2011 om 19:11
Marlene, die granny wrap wordt een nieuwe in de herfst, dan wil ik best gelijk op haken met de vesthaaksters, maar ik ben niet zo vestieel of truiair, meer wrapperig.

Ziezo de Dikke van Dalen verrijkt met 3 nieuwe woorden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Marlan View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 20 November 2010
Status: Offline
Points: 391
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marlan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2011 om 19:28
Machteld 

Maar schrijf mij er ook maar bij want dochterlief wil het vestje graag hebben en zelf kan ze (nog) niet haken
groetjes Marlan
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2011 om 19:36

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Ik heb het zo warm gehad met mijn gebreide truien deze winter, ik wil geen vest, maar ik ga wel een granny square wrap maken, is dat bedrog of een beetje meedoen?

Alle dames die zich opgegeven hebben, staan erop!

Magtelt: wat ben je toch ondeugend, tracht ik mezelf een andere weg dan de wrap-road op te manouvreren, daar komt de wrap weer om de hoek zetten! 

Ik vind het een prima idee! De naam is omgedoopt in de Hobbydoos Granny Square CAL en ik heb een prachtige granny square wrap opgezocht, speciaal met wat extra luchtige gaten erin  
Ik vind het een mooie, niet zo'n rechthoekige lap, maar een stijlvolle. En ook deze is voor iedereen te maken!

 

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2011 om 19:38
ik heb bij mn compu boven een oude Ariadne klaarliggen om te scannnen waar een dot van een meisjesgrannyvestje instaat, komt zsm en Magtelt, bij deze verklaar ik me solidair met jou als nonvestiair, alsmede nontruiiair maar we gaan als wrappionairs, okej?? Maf mens degge dr zijt ;-))))
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2011 om 20:15
Hier wil ik wel aan mee gaan doen. Ik ben gek op vestjes en op wraps, maar die van maart gaat me niet lukken. Oktober is heel goed haalbaar. Zet me er maar bij op de lijst
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123 9>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns