Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hobbydoos GRANNY SQUARE CAL.

 Reageer Reageer Pagina  <1234 11>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
my-angel View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 01 Augustus 2011
Locatie: France
Status: Offline
Points: 39
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer my-angel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2011 om 11:27
@ tammie

e kunt kiezen uit een vestje, een wrap/omslagdoek (2e foto voorkant / 3e foto achterkant) of een poncho (3e foto) of je maakt zoveel als je wilt! 

Het originele VEST patroon geeft aan op basis van haaknaald 5,5:
*Bollen van 234m:
-5 bollen voor de verschillende kleuren (LET OP: hier gebruik je geen hele bollen van omdat het enkele randjes in de square zijn!)
-Hoofdkleur (in het geval van de foto zwart): maat S 2, maat M 3, maat L 3, maat XL 4.

Saskia van Wibra heeft 260m per bol / Royal van Zeeman heeft 241m per bol.

Jullie zullen dus verder zelf een beetje moeten gaan rekenen, het ligt er natuurlijk helemaal aan hoe je het vest uit gaat werken qua kleuren.

*Voor de omslagdoek/wrap 6 à 7 bollen Royal/Saskia.

*Voor de poncho 4 à 5 bollen Royal/Saskia.

Het zijn makkelijke patronen; dus iedereen kan meedoen!


Even voor je gecopieerd uit het vorige topic.

Succes



Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2011 om 11:33
Ik weet niet of het somber wordt maar ik heb gekozen voor fel lichtgroen van binnen, felroze in het midden en zwart eromeen. Ik kan de groene en roze omwisselen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2011 om 12:04

Hele mooie combi Magtelt, door het zwart komt het vrolijke in harmonie. Super gekozen!

Jullie zijn al lekker enthousiast bezig!

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Juli 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1367
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2011 om 13:01
mmm magtelt wat een mooie kleur combinatie en met het zwart
zal het zeker niet somber zijn
Back to Top
Haaknaald View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1619
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haaknaald Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2011 om 13:16

Mijn garen heb ik klaar liggen, morgen hoop ik te beginnen en als ik een square af heb maak ik wel een foto. Nu eerst even in de tuin werken, dat moet ook gebeuren en het is nog mooi weer.

Groetjes Els.

 

http://elsjeshaakcreaties.blogspot.com/
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2011 om 14:56

Nou zeker Els. Dat hebben manlief en ik ook de hele ochtend gedaan. Tuintje ligt er weer prachtig bij!

Gisteren tot half 10 bij mijn ouders buiten gezeten. Ik baalde dat ik geen handwerk bij me had. Straks gaan we er met z'n allen eten, mooi dat er even een werkje in de tas mee gaat

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2011 om 14:58

Dames, Clara (Koningsdochter) heeft wat dingetjes aangevuld aan het patroon van de WRAP en de PONCHO, zodat het duidelijker is om te haken. Het zijn de in rood gearceerde dingen.

Ik zal de patronen ook even aanpassen.

-1 losse, in de 7 lossen ruimte: *2 vasten, 2 halve stokjes, 2 stokjes, 3 dubbele stokjes, 2 stokjes, 2 halve stokjes, 2 vasten (= kroonblad)*, 3x en haak steeds 1 losse tussen de kroonbladen eindig met een halve vaste in de 1e losse.

-6 lossen, 2 vaste en 1 half stokje overslaan, vaste in het volgende halve stokje, 3 lossen, 2 stokjes en 1 dubbel stokje overslaan, vaste in het middelste dubbele stokje, 3 lossen, dubbel stokje en 2 stokjes overslaan, vaste in het volgende stokje, 3 (i.p.v. 2) lossen, stokje in de losse ruimte tussen de kroonblaadjes, 3 lossen ga zo rond en eindig met een halve vaste in de 3e losse van de 6 begin lossen.

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2011 om 15:16
Ben zo benieuwd naar jullie resultaten!

Zou leuk zijn als ik kon zeggen dat mijn deken (die toch eigenlijk wel is begonnen door Jips en haar granny vest) af zou zijn, maar helaas! Ga nu wel de pc uit doen en nog een stuk in elkaar haken!
Back to Top
annettevl View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 20 Juli 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 143
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer annettevl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2011 om 17:53
Originally posted by Jips Jips wrote:

Dames, Clara (Koningsdochter) heeft wat dingetjes aangevuld aan het patroon, zodat het duidelijker is om te haken. Het zijn de in rood gearceerde dingen.

Ik zal de patronen ook even aanpassen.

-1 losse, in de 7 lossen ruimte: *2 vasten, 2 halve stokjes, 2 stokjes, 3 dubbele stokjes, 2 stokjes, 2 halve stokjes, 2 vasten (= kroonblad)*, 3x en haak steeds 1 losse tussen de kroonbladen eindig met een halve vaste in de 1e losse.

-6 lossen, 2 vaste en 1 half stokje overslaan, vaste in het volgende halve stokje, 3 lossen, 2 stokjes en 1 dubbel stokje overslaan, vaste in het middelste dubbele stokje, 3 lossen, dubbel stokje en 2 stokjes overslaan, vaste in het volgende stokje, 3 (i.p.v. 2) lossen, stokje in de losse ruimte tussen de kroonblaadjes, 3 lossen ga zo rond en eindig met een halve vaste in de 3e losse van de 6 begin lossen.

 

 

 2 vasten (= kroonblad)*, 3x en haak steeds 1 losse tussen de kroonbladen

dit stukje snap ik ff niet of bedoel je 1vaste 1 losse 1 vaste = kroonblad????

 

liefs Annette
Back to Top
Haaknaald View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1619
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haaknaald Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2011 om 18:35

Jips even een vraagje over het vest.

wat is de maat van 1 granny square????

Groetjes Els.

http://elsjeshaakcreaties.blogspot.com/
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2011 om 21:51

annettevl: *2 vasten, 2 halve stokjes, 2 stokjes, 3 dubbele stokjes, 2 stokjes, 2 halve stokjes, 2 vasten (= kroonblad)*

Deze hele riedel vormt een kroonblad

Haaknaald: Sorry, geen idee  Dat ligt natuurlijk aan je wol, haaknaalddikte, enz. Gewoon 1 square haken en je weet het

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4034
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2011 om 10:54
over welke square gaan deze veranderingen? Het vest of de andere?

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2011 om 10:58

Ja sorry!  Dom van mij.

Het gaat om het patroon van de Wrap en de Poncho

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4034
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2011 om 11:23
Oke dank je wel dan hoef ik niets te veranderen............

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
Marie-Jozé View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 09 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 30
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marie-Jozé Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2011 om 13:35

dit is ook gemaakt van basic granny squares

is ook heel mooi, en zo kun je ook nog inspiratie opdoen voor kleurencombinatie's

Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1433
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer diny183 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2011 om 15:03
ooooooooooooooooooooooooooooooooooohhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

nee, ik ga niet vragen om het patroon,
pffffffffffffffffffffffffff wat moooooooooiiiiiiii
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2011 om 15:04
Ooooooooooooooo prachtig zeg! Zo kleurrijk, maar toch gedoseerd door de mooie basiskleur. Echt een beauty!
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Haaknaald View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1619
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haaknaald Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2011 om 15:10

Hoi allemaal,

Heb vanmiddag 4 granny's gehaakt, heerlijk buiten in het zonnetje.

Ik gebruik garen Saskia van de Wibra en haaknaald 5.

Eén granny is 12 x 12 cm.

Hoe groot worden ze bij jullie?????

Groetjes Els.

http://elsjeshaakcreaties.blogspot.com/
Back to Top
Haaknaald View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1619
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haaknaald Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2011 om 15:12

O vergeet ik nog iets....

Marie-Jozé wat een prachtig vest is dat, heb je daar een patroon van???

Groetjes Els.

http://elsjeshaakcreaties.blogspot.com/
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2011 om 15:13
Mooi Els!
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1234 11>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns