Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hobbydoos KAL: Princess Kate Shawl :)

 Reageer Reageer Pagina  123 22>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Hobbydoos KAL: Princess Kate Shawl :)
    Posted: 23 Augustus 2011 om 20:40

Dames: wie heeft er zin in een KAL (Knit A Long)?
Een Knit A Long (KAL) houdt in dat de mensen die meedoen allemaal hetzelfde breien en in dit geval dus de sjaal. Je breit allemaal op je eigen tempo, er zit geen tijdsdruk of limiet achter!

Ik vond dit patroon op RedHeart Yarn (voor patroon: KLIK) en heb het vertaald. Wie vind het leuk om deze sjaal met elkaar te gaan maken?

Het is de beroemde sjaal die Princess Kate droeg en sindsdien een hype is op allerlei patronen- en wolsites.

We starten op 1 september en je bent natuurlijk na 1 september ook nog welkom om mee te doen

Wat info over het patroon:
-Formaat sjaal: breed 1.50/1.60m, lengte punt 80/85cm;
-4 bollen Royal of Saskia of als je het zelf wilt uitrekenen 4 bollen van 140gr of 235m;
-Het patroontje is een herhalend patroontje van 4 steekjes en dat komt het mooist uit in effen wol;
-Wil of kun je het patroontje niet breien kun je ook de hele sjaal 1 pen recht, 1 pen averecht breien.

Jips / Ladyken / Wen370 / IngeDeV / Pimmetje / Pralientje / Magtelt / Lidwina / okidoki / Marjolein2202 / grootkoerkamp / Lmarina / Mutti / Linda1959 / by Ieke / Ilyani / Keetje / Diny183 / Tiffany / Jenny1960 / Ireen / JoJo / Christine / Tineke01 / Rvdm / JannieV / Hetty

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2011 om 20:44

Tips:
-Gebruik als steekmarkeerders een in een kleur afstekende woldraadjes van ongeveer 12 cm die je om de naald knoopt tussen de steken;
-schrijf op een blaadje de naalden waarin je meerdert: dus bijv. 7: .. steken, 9: .. steken. Zo weet je precies waar je gebleven bent!

 

Princess Kate Sjaal

-4 bollen Saskia of Royal
-rondbreinaald of gewone lange naalden
-draadjes in afstekende kleur voor steekmarkeerders

*PATROON
-Rij 1: (goede kant van het werk) *1R, 1 afhalen, 1R, omslag, haal de afgehaalde steek over EN de gebreide steek EN de omslag, 1R. Herhaal vanaf * de naald uit.
-Rij 2: averecht.
Herhaal deze 2 rijen voor het patroon!

*SJAAL
Je begint onderin de punt met breien, zet 5 steken op en brei 1 pen averecht.
-Rij 1: (goede kant van het werk) 2R, omslag, 1R, omslag, 2R -> 7 steken.
-Rij 2: averecht.
-Rij 3: 2R, omslag, 3R, omslag, 2R -> 9 steken.
-Rij 4: averecht.
-Rij 5: 2R, omslag, 2R, omslag, plaats steekmarkeerder, 1R, plaats steekmarkeerder, omslag, 2R, omslag, 2R -> 13 steken.
-Rij 6: averecht; LET OP: steekmarkeerders iedere naald overnemen op andere naald!

-De volgende 4 naalden bepalen het patroon. Iedere naald aan de goede kant begint met 2R, omslag en eindigt met omslag, 2R. Als je wilt kun je aan het begin en het einde van de patroonreeks ook nog een steekmarkeerder plaatsen.

-Rij 7: 2R, omslag, brei rij 1 van het patroon: *1R, 1 afhalen, 1R, omslag, haal de afgehaalde steek over EN de gebreide steek EN de omslag, 1R. Herhaal vanaf * tot de 1e steekmarkeerder, omslag, steekmarkeerder afhalen, 1R, steekmarkeerder afhalen, omslag, brei rij 1 van het patroon en eindig vóór de laatste 2 steken, omslag, 2R -> 17 steken.
-Rij 8: averecht; let op: steekmarkeerders iedere naald afhalen!
-Rij 9: 2R, omslag, brei rij 1 van het patroon tot 2 steken vóór de 1e markeerder, 2R omslag, markeerder afhalen, 1R, markeerder afhalen, omslag, 2R, brei rij 1 van het patroon tot laatste 2 steken, omslag, 2R -> 21 steken.
-Rij 10: Averecht.

-Herhaal rij 7 t/m 10 tot je 285 steken op je naald hebt staan. Als je de sjaal breder wilt hebben, kun je gewoon doorbreien. Eindig met een averechte toer en haal alle steken losjes af.

*Het patroon voor de ruffle staat er nog niet bij. Daar kom ik later op terug!

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2011 om 20:48
eh eh eh ik heb nog andere projecten die vóórgaan, de prinses kan nog even wachten, ze is nog geen koningin.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Juli 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1367
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2011 om 21:04
hoi jips en magtelt

hier ben ik weer ik wil ook mee doen ik had ze deze week
ook zien staan
maar ik ben een van de weinige die geen engels kent dus
pech voor mij dus , jip je komt als geroepen.

mijn omslagdoek nr 3 is af en ik heb er al geniet van
gehad hoor dus mij mag je al in het lijst je zetten
hoe is het trouwens met jullie omslagdoeken ,ik ga
vanavond nog eentje starten of roze/grijs of lila
gemeleert.

groetjes christine

Back to Top
Wen370 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 19 Januari 2011
Status: Offline
Points: 643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wen370 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2011 om 21:13
Ik zie dat het met een rondbreinaald gemaakt moet worden?? Ik kan daar dus totaal niet mee over weg he...Als het op gewone naalden kan doe ik ook graag mee.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2011 om 21:55
Ik zag laatst op marktplaats ergens extra lange breinaalden, dus die zijn er wel. De sjaal, eigenlijk moet je koninklijk shawl zeggen, is niet rondgebreid, het gaat alleen om het stekenaantal. Maar ik heb de omslagdoek van de along ook op rechte pennen gebreid en dat waren toch best veel steken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2507
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2011 om 22:03
Ik doe heel graag mee.
Eigenlijk kan ik deze passend maken op mijn rok
Groetjes IngeDeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html



Back to Top
R.M. View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Mei 2011
Status: Offline
Points: 176
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer R.M. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2011 om 22:16
Helaas kan ik niet zolang breien, dus zou zo'n grote sjaal
nooit afkrijgen jammer genoeg. Maar wat is ie leuk!!!
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2011 om 08:16

Magtelt: Jammer, maar geeft niks hoor!

Ladyken: Leuk dat je meedoet. Ik ben nu nog an de paarse ruffle bezig en daar ben ik denk ik dit weekend mee klaar. Dus dan wol halen voor deze. Ik wil echt een omslagdoek in iedere kleur bij mijn kleding. Ik vind ze super handig in een tas mee te nemen.

Wen370: Het grootste aantal steken wordt aan de bovenkant 285. Je kunt dit op rechte naalden breien hoor.

IngeDeV: Leuk dat je ook aansluit. Ik koop ook kleuren bij mijn kleding en wil in iedere kleur wel een sjaal. Ik heb er nu totaal 3 en de 4e is bijna klaar.

R.M.: Er is geen tijdslimiet. Ik brei zelf 2 uurtjes per avond en op zondag wat meer. Maar overdag niets. Dus je mag zelf je tempo bepalen.

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Januari 2011
Status: Offline
Points: 957
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2011 om 08:56
Ik doe mee
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
Wen370 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 19 Januari 2011
Status: Offline
Points: 643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wen370 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2011 om 09:23
Oke, dan doe ik mee.
Het zal wel een tijdje duren bij mij, aangezien ik vooral aan het haken ben nu, maar ik vind hem heel mooi dus... traag gaat ook :-)
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2011 om 09:26
Ik zou ook graag mee doe ik vind wel en gaatje
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2011 om 09:31
Ik heb wol zat dus ik zal meedoen met de aftrap en dan zien hoe het bolletje rolt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
mayolijn View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1192
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mayolijn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2011 om 09:37

Voor de dames die mee doen, let op

Volgende week 25 % korting op de Saskia van de Wibra. Met heel veel nieuwe kleuren,

Ik zie het zelf niet zitten om mee te doen. Kan echt niet breien. Maar hij ziet er wel heel mooi uit.

 

*~~*Groetjes van Mayolijn*~~*
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2011 om 09:38
Lijkt me leuk om mee te doen. Ik heb dit nog nooit gedaan, een cal, begrijp het wel enigszins. Garen kopen, patroon downloaden en beginnen? Mag ik zelf weten welk garen ik neem? Groetjes, Lida.
Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Juli 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1367
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2011 om 11:32
hallo dames ik be, mijn wol al gaan halen hoor in de
wibra
ik heb deze keer voor het nieuwe cobalt blauw gekozen
maar heb 5 bolletjes sakia genomen ik heb zeker voldoende
en wat over blijft is voor de vest in oktober
In belgie is het volgende week ook aktie voor de sakia
wol maar kon niet wachten ,en volgende week heb ik niet
veel tijd om te gaan winkelen het school begint,dat word
al stressie genoeg om dan nog op zoek te gaan naar mooie
kleuren wol.

Ben gisteren nog aan een omslag doek begonnen nr5 (de
driehoek)wat gaat die snel ik heb echt het virus te
pakken
en het haken heb ik dus echt wel onder de knie met de
omslagdoek(ken)

vind ook heel doen vroeger was het alleen maar breien
(alleen spijtig voor mijn pull die ik begonnen was die
blijft dus weeral liggen)

groetjes christine
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2011 om 11:54
Originally posted by mayolijn mayolijn wrote:

Voor de dames die mee doen, let op

Volgende week 25 % korting op de Saskia van de Wibra. Met heel veel nieuwe kleuren,

Ik zie het zelf niet zitten om mee te doen. Kan echt niet breien. Maar hij ziet er wel heel mooi uit.

Super! Dank voor je tip. Ik wist het niet en wilde juist deze wol gaan kopen, maar dat wordt dan na het weekend natuurlijk!

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2011 om 11:55

Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Lijkt me leuk om mee te doen. Ik heb dit nog nooit gedaan, een cal, begrijp het wel enigszins. Garen kopen, patroon downloaden en beginnen? Mag ik zelf weten welk garen ik neem? Groetjes, Lida.

Je kiest zelf garen en we starten op 1 september a.s.. Ik zal zorgen dat jullie 1 september het vertaalde patroon over de mail krijgen en je werkt verder in je eigen tempo. Het is gewoon leuk om met elkaar een project te maken en onze vorderingen en foto's hier te showen!

Pimmetje, Pralientje, Magtelt en Lidwina, gezellig jullie staan erbij!

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
okidoki View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 241
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer okidoki Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2011 om 12:12

Ik zou ook wel willen meedoen, vind het een leuke sjaal nu juist nog een mooi kleurtje kiezen.

 

 

Groetjes en tot later
Ann
Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 September 2010
Status: Offline
Points: 1746
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2011 om 12:14
Ik wil ook wel meedoen, welke maat pennen heb ik nodig? Ik
ben geen breiwonder, kan ik dan wel meedoen??
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123 22>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns