Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Houten kistje bekleden

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Kags View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kags Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Houten kistje bekleden
    Posted: 10 Februari 2016 om 11:52
Kan iemand mij verder helpen? Ik heb een veilingkistje en dat wil ik gebruiken om kleding in te leggen. Nu is hij erg ruw van binnen dus misschien is het een idee om er een bekleding in te haken. Hebben jullie nog andere ideeën en eventueel patronen?
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Februari 2016 om 11:55
Oh, hallo Kags.

Leuk dat je er bent en dat je je even hebt voorgesteld!
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Kags View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kags Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Februari 2016 om 13:10
Sorry hadden geen idee dat dit gebruikelijk is. Ik ben 59 jaar endruk met haken en breien voor kinderen en kleinkinderen. Dit project van de kistjes wassen idee van mijn dochter om zo het kastgebrek op te lossen. Ik hoop dat iemand ideeën heeft.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Februari 2016 om 13:18
Je kunt er natuurlijk een stoffen binnenbekleding in maken. Het nadeel is dat niets meer schuift en zelfs het stof kan gaan verschuiven. Als het mijn kistjes waren zou ik ze schilderen. Dan kun je weer kiezen uit een blanke lak of echt een kleurtje. Daarbij kun je echt je fantasie de vrij loop laten. Googel eens op Annie Sloan, schijnt een speciaal iets te zijn waardoor het er als oud uit gaat uitzien. Weet er verder niets over.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Februari 2016 om 13:18
Vergeet nog iets. Welkom.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Kags View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kags Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Februari 2016 om 13:22
Dank je wel
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Februari 2016 om 13:40
Ok Kags, sorry voor mijn reactie dan.
Als je de forum-mores niet zo goed kent
Maar je wilt niet weten hoe vaak er plompverloren iets gevraagd wordt en men er dan maar vanuit gaat dat er geholpen wordt.

Lijkt me lastig een patroon voor de binnenkant van een kistje te vinden.
Mij lijkt het dat je de maten opneemt.
1x een bodem haakt.
1x lange reep van 2x de lange en 2x de korte zijde samen.
En die dan als een bakje aan elkaar haakt of naait.
En dan met een nietpistool in het kistje vastmaakt.
Of met krammetjes.

Maar er zijn ongetwijfeld andere (betere) manieren om zoiets te doen.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Februari 2016 om 13:44
Als je de bekleding later wilt wassen, kun je zelfklevend klittenband tegen de rand van het kistje plakken en de tegenband vastnaaien op de bovenkant van de bekleding.

Je kunt een strook breien/haken/naaien, die lang genoeg is voor de lengte van de ene korte kant, over de bodem heen naar de andere korte kant, en twee stroken voor de lange zijkanten,
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns