Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Huissokken

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Huissokken
    Posted: 30 Oktober 2016 om 19:25
Toen ik de enorme verzending van Creaans voor RoemeniĆ« bekeek, zag ik daar "huis-sokken" tussen staan. Eerst op Google gekeken wat het was, maar ik zie geen verschil met een gewone sok. 

Wat verstaan jullie daaronder? Misschien een dikker gebreide sok die je over een andere kous of sok aantrekt?

Toen ik klein was waren er een soort sokken / sloffen te koop: een gebreide sok die op een leren zool vastgemaakt was. Vanwege onze grindvloer zou je binnen de kortste keren door je breiwerk heen gesleten zijn. Vandaar mijn idee voor deze sokken met zool. Is dit model jullie bekend?  
Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2016 om 19:33
ja zeker deze is bij mij bekent maar je vraagt wat huissokken zijn dit is nu de moderne versie
van jou huissokken alleen zonder de leren zool maar antislip noppen.

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2016 om 19:38
Alvast heel erg bedankt. Dan zat ik toch al een beetje op het goeie spoor. Maar dan is de volgende vraag: zijn antislip noppen te koop en in of mee te breien in de sok?   
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2016 om 10:27
te koop in de betere handwerkwinkel, misschien zelfs bij de hobbijdoos!
een spulletje dat in een flesje zit en je onder de sokken smeert en laat drogen
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2016 om 12:36
naar het schijnt kunt ge dat ook met toefkes siliconen doen
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2016 om 13:18
Ik denk dat "anti-slip" niets anders dan siliconen is. De vraag is alleen of "gewone" siliconen die je gebruikt om in de badkamer kieren dicht te maken, ook goed wasbaar blijft als je de sokken in de wasmachine wast. Ik heb bij "Hobbydoos" gekeken en het is inderdaad te koop. Ook de zogenaamde pantoffelzolen zijn te koop, maar alleen voor kindermaatjes. In ieder geval al reuze bedankt voor deze tip.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2016 om 13:28
'k zou de sokken in ieder geval binnenstebuiten wassen dan blijven de tjoepkes toch bij de sok. Ik denk ook dat als je de siliconenspuit gebruikt je efkes met de teut over de sok kan wrijven zodat de siliconen in het garen vastzit en dan een toefke er bovenop. De rand rond het bad komt ook niet direkt los na een schuursponsbeurt dus zal dat op sokken ook wel blijven hangen veronderstel ik.
Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2016 om 18:09
er is een fles je te koop die hier voor bedoeld is   en  dit kan ook
  maar inderdaad het kan ook met de gewone silicone kit  waar je de badkamer mee kit  maar om voor die ene paar sokken hoef je niet een hele spuit te kopen  bij de goedkope actieve winkel kun je ook 3d kit kopen dat is een tube  met spuit punt die vindt je bij de spullen voor kaarten te maken dat is het zelfde
en Bep inderdaad als het op de kleren komt krijg je het ook niet meer uit als alleen met de schaar

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2016 om 19:15
He, dat is handig. Alvast bedankt voor deze tip! Smile
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns